FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 14:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Aerosoft Airbus A318/A319
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40 Reply Print
Author Topic: Aerosoft Airbus A318/A319  (Read 86635 times)
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3250
Date Registered: 06.12.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #400 on: 02.10.13, 12:49 »

cl thrustin saan päälle vasta kun käytän togalta kaasut nollissa muuten alkaa ylinopeuskellot soimaan vaikka koneenkin throttlet on cl asennossa

Ootko alottanut lennon normaalisti, etkä esim default lennolla ilmaan suoraan? Mitä FMA:lla lulkee? Descendin se laskee ihan hyvin. Toi 6000ft vaikuttais ohjelmointivirheeltä MCDU:ssa tai jostain ALT Ristrictionista. Vaappumisesta en tiedä. Kenties et oo tottunu tähän FBW systeemiin ja sen automatiikkaan?


FSLabs Support Team
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #401 on: 02.10.13, 13:24 »

Semmonen pitänyt tiedustella kun tuntuu että ilmabussi on laiska kiihtymään lähdöissä, esim CI20 ja FLEX50, ei meinaa kiitotiet riittää.. Sami Puro varmaan osaisi auttaa . meinaan jos on kokeillut tätä simua eli miten mallinnus on onnistunut.. Embarrassed
jari
« Last Edit: 02.10.13, 13:41 by Jari Nevasalo »

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jarkko Kautto
Offline Offline

Posts: 561
Date Registered: 26.12.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #402 on: 02.10.13, 13:35 »

Mulla oli vanhalla koneella sama ongelma, bussi hyppi ja pomppi descentissä. Uudella koneella ei ole ollut mitään ongelmaa.

Intel Core i5-3350P | NVIDIA GTX660 3 GB | 8 GB DDR3 1600 MHz | Kingston HyperX 3K 240 GB SSD | 1 TB 7200 RPM SATA | Win 8.1
 
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #403 on: 02.10.13, 14:02 »

Semmonen pitänyt tiedustella kun tuntuu että ilmabussi on laiska kiihtymään lähdöissä, esim CI20 ja FLEX50, ei meinaa kiitotiet riittää..
Millä laipalla lähdet ilmaan? Ja millä on tehonvähennykset laskettu? Aerosoftihan mittaa raskaana ja isolla laipalla varsin mallikaasti baanaa, reilusti enemmän kuin oikea Airbus...


"When we left earth it changed our world"
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #404 on: 02.10.13, 14:31 »

Millä laipalla lähdet ilmaan? Ja millä on tehonvähennykset laskettu? Aerosoftihan mittaa raskaana ja isolla laipalla varsin mallikaasti baanaa, reilusti enemmän kuin oikea Airbus...
Useimmiten flaps2, ja elev/OATsta riippuen flex35-50, ei millään erityisesti laskettu..
jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Nakuttaja
Former member
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #405 on: 02.10.13, 15:14 »

Ei ole a.floor joka ton aiheuttaa nopeudet on ihan kohillaan, esim lentopinnan muutos 280-320 aihettaa vaappumisen, alaspäin tultaessa tosiaan toi pystynopeus menee tietokoneen laskiessa aivan julmaa vauhtia alaspäin, sama homma ylöspäin mentäessä jos annan matolaatikon päättää kiipeää kone melko reippasti, lennot aloitan ihan normaalisti eli en defu lennolla ilmasta. Itsekin kokisin että oli ohjain kalibrointiongelmaa, mutta miksi vaan tässä koneessa? Kaikki muut lentää kun unelma, tota koneen käytöstä on vaikea kuvata muuten kuin se että tuntuu että joku bugaa ja rankasti. Ei tosiaan alkukaan sellasta ongelmaa joka tulis sakkausnopeudesta yms ja itse koneen järjestelmät ei herjaa muuta kun overspeediä sillon tällön ku noita loikkia tulee.
On noita huonosti mallinnettuja busseja tullu ennenki lennettyä mut kyl tää on kaikista hurjin, en tiedä onko tää ongelma konekohtainen niinkuin tossa yks sanoi että vanhalla vaappu ja uudella ei, mutta enpä kyl ala kasaan ton lennokin takia uutta konetta ku vanhakaan ei oo ku pari kk vanha.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #406 on: 02.10.13, 16:01 »

Ei ole a.floor joka ton aiheuttaa nopeudet on ihan kohillaan, esim lentopinnan muutos 280-320 aihettaa vaappumisen, alaspäin tultaessa tosiaan toi pystynopeus menee tietokoneen laskiessa aivan julmaa vauhtia alaspäin, sama homma ylöspäin mentäessä jos annan matolaatikon päättää kiipeää kone melko reippasti, lennot aloitan ihan normaalisti eli en defu lennolla ilmasta. Itsekin kokisin että oli ohjain kalibrointiongelmaa, mutta miksi vaan tässä koneessa? Kaikki muut lentää kun unelma, tota koneen käytöstä on vaikea kuvata muuten kuin se että tuntuu että joku bugaa ja rankasti. Ei tosiaan alkukaan sellasta ongelmaa joka tulis sakkausnopeudesta yms ja itse koneen järjestelmät ei herjaa muuta kun overspeediä sillon tällön ku noita loikkia tulee.
On noita huonosti mallinnettuja busseja tullu ennenki lennettyä mut kyl tää on kaikista hurjin, en tiedä onko tää ongelma konekohtainen niinkuin tossa yks sanoi että vanhalla vaappu ja uudella ei, mutta enpä kyl ala kasaan ton lennokin takia uutta konetta ku vanhakaan ei oo ku pari kk vanha.
Mitäs säätä käytät lentämiseen?
jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Nakuttaja
Former member
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #407 on: 02.10.13, 16:04 »

Rexe tai opusfsx, kummallakin sama lopputulema. Kaikki smoothaukset yms päällä/pois, ei vaikutusta.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #408 on: 02.10.13, 16:29 »


Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Nakuttaja
Former member
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #409 on: 02.10.13, 17:04 »

Tekstin mukaan ei koskisi extendediä tuo
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #410 on: 02.10.13, 17:27 »

Tekstin mukaan ei koskisi extendediä tuo
Jaa ja korjaukseksi tarjotaan uusia hotfixejä, polku ainakin uuden forumin mukainen mutta jos ei niin ei..

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #411 on: 02.10.13, 17:29 »

Tekstuuriongelman lisäksi tässä on randomilla toimiva IRS?  laugh Ei mene jakeluun miten tyyliin joka toisella kerralla toimii ja joka toisella ei vaikka yritän samalla tavalla Cold&Darkista lähteä.

Jouka Ahponen
Offline Offline

Posts: 890
Date Registered: 03.07.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #412 on: 02.10.13, 17:35 »

Tekstuuriongelman lisäksi tässä on randomilla toimiva IRS?  laugh Ei mene jakeluun miten tyyliin joka toisella kerralla toimii ja joka toisella ei vaikka yritän samalla tavalla Cold&Darkista lähteä.

Ja varmasti muistanu painaa sitä align IRS kohtaa kun reittiä laitat?


UPL
Joonas Mustonen
Offline Offline

Posts: 2185
Date Registered: 31.07.09

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #413 on: 02.10.13, 18:09 »

Ja varmasti muistanu painaa sitä align IRS kohtaa kun reittiä laitat?
Noh, ymmärtääkseni kyllä. Ehkä sitten misclick tai jotain, kun tosiaan aina ei toimi. Smiley (lue: en saa toimimaan)

Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #414 on: 02.10.13, 18:27 »

Useimmiten flaps2, ja elev/OATsta riippuen flex35-50, ei millään erityisesti laskettu..
jari
Kannattaa antaa MCDU:n laskea sitten ne lentoonlähtöarvot. Laitat laippaasetuksen siihen, niin sen jälkeen se antaa automaattisesti jotain arvoja. Kone nousee kevyenä ykköslaipalla kyllä helposti. Kakkosta sitten vasta raskaammalla koneella. Smiley


"When we left earth it changed our world"
Nakuttaja
Former member
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #415 on: 03.10.13, 04:33 »

Jaa sepä olikin ton yhden kaverin teksti joka hämäsi, siellä kun alkoi kovasti väittää että väärässä topicissa ollaan ettei koskisi extendediä mutta anto kuitenkin ohjeen extendedille, pahoittelut. Pitääpä kokeilla illalla toi hotfixi ajaa josko alkas bussi vähän rauhottumaan.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #416 on: 03.10.13, 08:07 »

Kannattaa antaa MCDU:n laskea sitten ne lentoonlähtöarvot. Laitat laippaasetuksen siihen, niin sen jälkeen se antaa automaattisesti jotain arvoja. Kone nousee kevyenä ykköslaipalla kyllä helposti. Kakkosta sitten vasta raskaammalla koneella. Smiley
Ne arvot on tietty v-spiidit mitkä se arpoo. Massakeskiön/trimmin ja laippojen avulla. Kyse on laiskasta kiihdytyksestä , nousee kyllä vaivatta kunhan se vr joskus saavutetaan.. Samalla massalla ,kevyt tai raskas, vr/v2 on useamman solmun päässä pienemmällä laipalla, joku bugi tässä on.. MAN TOGA ja no roplemm, lähtee kyllä ripeästi..
jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #417 on: 03.10.13, 08:14 »

Ne arvot on tietty v-spiidit mitkä se arpoo. Massakeskiön/trimmin ja laippojen avulla. Kyse on laiskasta kiihdytyksestä , nousee kyllä vaivatta kunhan se vr joskus saavutetaan.. Samalla massalla ,kevyt tai raskas, vr/v2 on useamman solmun päässä pienemmällä laipalla, joku bugi tässä on.. MAN TOGA ja no roplemm, lähtee kyllä ripeästi..
jari
Antaa se myös flex-arvon, joka on mulla yleensä ollut parin asteen sisällä TOPCAT:in antamasta flexistä. Kyllä niillä ilmaan pääsee ja tarvittaessa voi tiputtaa pari kolme astetta flexixstä pois, jos on pienikin epäilys kiitotien riittävyydestä. Tietenkin topcatin hankintaa kannattaa harkita. Wink


"When we left earth it changed our world"
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #418 on: 03.10.13, 13:46 »

Antaa se myös flex-arvon, joka on mulla yleensä ollut parin asteen sisällä TOPCAT:in antamasta flexistä. Kyllä niillä ilmaan pääsee ja tarvittaessa voi tiputtaa pari kolme astetta flexixstä pois, jos on pienikin epäilys kiitotien riittävyydestä. Tietenkin topcatin hankintaa kannattaa harkita. Wink
Pari astetta ei riitä.  Esimerkiksi Oulun kiitotie ei tahdo riittää. OAT+25, flex35, ,flaps2,  a319, pax140, laukut yms cargo 2800kg. Kitkat unohdetaan. Ei auta topkatit nyt Grin
Jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #419 on: 03.10.13, 14:24 »

TOPCAT:illa laskettuna Ouluun 63,0t A320:lla (Aerosoftillahan ei A319:ia vielä ole), 140 matkustajaa, 2800kg laukkuja ja polttoainetta 6000kg. +25 OAT ja kiitotiensuuntaisella tuulella paineilla 1001 tarjoaa 400m marginilla (packs off) laippakakkosella flex +62°C ja nopeudet V1: 137, VR: 137 ja V2: 140. Packs on vastaavat marginit saadaan flex +58°C. Flex 35:lla TOPCAT laskee 1043m marginit, joka omassa testissä (testissä flex +62°C sekä +58°C vastasi suurinpiirtein TOPCAT:in antamia metrejä) riittää vallan mainiosti lentoonlähtöön. Grin Laskennallisesti (en testannut enää näitä simussa) vielä 73,5t koneella on edelleen 400m marginit flex +40°C:lla. Vasta MTOM:lla TOGA antaa enää 300m marginit.

Vikaa lähtisin siis etsimään tällä kertaa jostain muualta kuin tehonvähennysasteista. Muistathan varmasti laittaa trimmin oikeaan asentoon, siirtää tehot ripeähkösti flex-detentiin yms?


"When we left earth it changed our world"
Pages: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 40 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1