FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.06.17, 03:42

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Aerosoft Airbus A318/A319
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 40 Reply Print
Author Topic: Aerosoft Airbus A318/A319  (Read 86574 times)
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #420 on: 03.10.13, 14:50 »

TOPCAT:illa laskettuna Ouluun 63,0t A320:lla (Aerosoftillahan ei A319:ia vielä ole), 140 matkustajaa, 2800kg laukkuja ja polttoainetta 6000kg. +25 OAT ja kiitotiensuuntaisella tuulella paineilla 1001 tarjoaa 400m marginilla (packs off) laippakakkosella flex +62°C ja nopeudet V1: 137, VR: 137 ja V2: 140. Packs on vastaavat marginit saadaan flex +58°C. Flex 35:lla TOPCAT laskee 1043m marginit, joka omassa testissä (testissä flex +62°C sekä +58°C vastasi suurinpiirtein TOPCAT:in antamia metrejä) riittää vallan mainiosti lentoonlähtöön. Grin Laskennallisesti (en testannut enää näitä simussa) vielä 73,5t koneella on edelleen 400m marginit flex +40°C:lla. Vasta MTOM:lla TOGA antaa enää 300m marginit.

Vikaa lähtisin siis etsimään tällä kertaa jostain muualta kuin tehonvähennysasteista. Muistathan varmasti laittaa trimmin oikeaan asentoon, siirtää tehot ripeähkösti flex-detentiin yms?
On se kummaa.. klik-klik ja hups flex-detentti päällä ja näyttää oikean flexin.. trimmi on sama kuin loadmanagerissa ja myös kompuutterissa.. ei yummarra... no kattelen huomenna kun pääsen reisusta pois ja koneelle mutta kiitos "väännöstä" thmbup
jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jarkko Kautto
Offline Offline

Posts: 561
Date Registered: 26.12.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #421 on: 05.10.13, 18:42 »


Intel Core i5-3350P | NVIDIA GTX660 3 GB | 8 GB DDR3 1600 MHz | Kingston HyperX 3K 240 GB SSD | 1 TB 7200 RPM SATA | Win 8.1
 
Jere Aarnia
Offline Offline

Posts: 180
Date Registered: 07.10.06

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #422 on: 13.10.13, 09:51 »

ja kyllähän nuo bussit lähtee ilmaan flap 3 asetuksilla harvemmin käytetty mutta paikkansa pitävä onko sitten vedenpitävä.

Tero H Nylund
Offline Offline

Posts: 472
Date Registered: 18.11.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #423 on: 15.10.13, 19:17 »

Multi Crew Extendedille julkaistu!
Arto Lehtonen
Offline Offline

Posts: 91
Date Registered: 10.02.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #424 on: 16.10.13, 16:16 »

 Minkäslaisilla joystick-asetuksilla herrat lentää?

Mulla on käytössä MS forcefeedback II ja aika herkästihän tuota tulee yliohjattua. Tietysti se vaikuttaa ettei tuo tikku toimi ihan samoin kun oikea bussin joikkari.

Ja vielä ihan mielenkiinnosta kysyn lennättekö vasemmalla pallilla myös vasemmalla kädellä niinkuin oikeassa koneessa (riippumatta oletko oikea- vaiko vasenkätinen) vai lennätkö aina sillä "tarkemmalla" kädellä? Smiley
Juuso Issakainen
Offline Offline

Posts: 159
Date Registered: 02.07.12

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #425 on: 16.10.13, 20:36 »

Minkäslaisilla joystick-asetuksilla herrat lentää?

Mulla on käytössä MS forcefeedback II ja aika herkästihän tuota tulee yliohjattua. Tietysti se vaikuttaa ettei tuo tikku toimi ihan samoin kun oikea bussin joikkari.

Ja vielä ihan mielenkiinnosta kysyn lennättekö vasemmalla pallilla myös vasemmalla kädellä niinkuin oikeassa koneessa (riippumatta oletko oikea- vaiko vasenkätinen) vai lennätkö aina sillä "tarkemmalla" kädellä? Smiley
Itse lennän yhtiöstä riippuen perämiehen puolella oikealla kädellä ja päinvastoin kapteenin puolella. Tai no yhtiöstä riippuen, omin luvinhan mä aina sinne vasemmalle puolelle kapuan  Grin.


PPL, DV20, DA40NG
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3789
Date Registered: 19.06.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #426 on: 29.10.13, 21:20 »

Kirmo Liukko
Offline Offline

Posts: 461
Date Registered: 06.01.12

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #427 on: 30.10.13, 15:44 »

Osaisikohan joku muuttaa A320 shockwave valo asetukset A321:lle?
Code:
light.11=5, 1, 7, -7.1, fx_shockwave_landing_light_narrow// Shockwave light
light.12=5, 1, -7, -7.1, fx_shockwave_landing_light_narrow// Shockwave light
light.13=5, 35, 0.20, -8.53, fx_Shockwave_landing_light_light// Shockwave light
light.18=6, 35, 0.20, -8.53, fx_Shockwave_landing_light_narrow_down_22 // Shockwave light ( NOSE )
Ilmeisesti light.13 kohtaa pitäisi jotenkin muokata, tarkoituksena on siis saada heijastukset motteihin...

LAPL(S)
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3287
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #428 on: 30.10.13, 21:34 »

Hieman ohi menee, mutta menkööt Embarrassed Mistä ihmeestä saa Wilcon busseille trimmiarvon lentoonlähtöä varten? Ja jos saa, niin minne se arvo oikein syötetään? Pari testilentoa takana A320 ja321. Trimmejä en mistään saanut, joten  A321 lentoonlähdössä  ei  kone sauvasta kääntämällä lähtenyt rotaatioon! täytyi painaa trimmiä viimehetkillä, jotta lähti ilmaan... Onko Topcat jo opetteluvaiheessa hommattava, vai saako arvon jostain muualta???

T: Epätoivoinen busseihin siirtyvä Undecided

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #429 on: 30.10.13, 21:40 »

Hieman ohi menee, mutta menkööt Embarrassed Mistä ihmeestä saa Wilcon busseille trimmiarvon lentoonlähtöä varten? Ja jos saa, niin minne se arvo oikein syötetään? Pari testilentoa takana A320 ja321. Trimmejä en mistään saanut, joten  A321 lentoonlähdössä  ei  kone sauvasta kääntämällä lähtenyt rotaatioon! täytyi painaa trimmiä viimehetkillä, jotta lähti ilmaan... Onko Topcat jo opetteluvaiheessa hommattava, vai saako arvon jostain muualta???

T: Epätoivoinen busseihin siirtyvä Undecided
Siihen mihin syötät laippa-asetuksen, esim 2/UP1.0 tai 1/DN0.5 jne.... ainakin TOPCAT antaa noita arvoja, muista en tiedä...

Tai sitten tästä tuo ensimmäinen vaihtoehto:

http://www.vbird-va.nl/airbus/tools.htm

Ei tosin välttämättä kovin tarkka, mulle tarjonnut aina UP1.0 trimmiksi...
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #430 on: 30.10.13, 21:43 »

No eipä toi ABXnkään oma planneri tunnu oikeen muuta antavan Cheesy Joskus tullut 0.7 mutta muuten ihan nätisti 1.0.

Killerhangar
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #431 on: 30.10.13, 21:45 »

No eipä toi ABXnkään oma planneri tunnu oikeen muuta antavan Cheesy Joskus tullut 0.7 mutta muuten ihan nätisti 1.0.
Kyllä se mulle on näyttänyt eri lukemia... koneesta ja painoista toki riippuen. Grin Tuo toinen on taas joka kerta painanut tuon 1.0, tiedä sitten kumpi on "oikeampi"...
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3287
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #432 on: 30.10.13, 21:46 »

Toimiihan tuo topcat FS2004 -simussa (ostan nyt jos toimii) missään ei mainita toimiiko vai onko toimimatta???

Edit: Jotain TCP -kalkuraattoria käytinkin, muttei se antanut trimmiarvoja (olisikohan vanhempi versio)?

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #433 on: 30.10.13, 21:48 »

Toimiihan tuo topcat FS2004 -simussa (ostan nyt jos toimii) missään ei mainita toimiiko vai onko toimimatta???
Eipä mainita, kun ei ole simun kanssa mitään tekemistä sillä. thmbup Ihan erillinen softa millä vaan lasket noi painot yms.

Toki voit syöttää sitä kautta painot simuun, mutta uskoisin että sekin toimii kyllä molempien kanssa.
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3937
Date Registered: 08.06.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #434 on: 30.10.13, 21:49 »

Topcat osaa sitten laskea busseista vain A320:lle arvot.

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3287
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #435 on: 30.10.13, 21:51 »

Hienoa! Kiitos! Olen jo jostain lukenut aiemmin, että toimii verkossa. Joten loin verkon läppärin ja simukoneen välille tossa viikko sitten. Nyt sitten vain ostamaan ja opettelemaan... Kiitokset thmbup

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3287
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #436 on: 30.10.13, 21:51 »

Topcat osaa sitten laskea busseista vain A320:lle arvot.

Vi###U

Ei siis A330-300 tai 319 tai 321...

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3287
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #437 on: 30.10.13, 21:54 »

Odottelen sitten ennen ostamista Oskun kommenttia...

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3287
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #438 on: 30.10.13, 21:56 »

Minne se muuten busseissa syötetään?

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #439 on: 30.10.13, 22:03 »

Minne se muuten busseissa syötetään?
Mikä? Ja juu, ei ole busseista muu kuin A320.

Tuossa lista koneista:

http://www.flightsimsoft.com/topcat/?p=types
Pages: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 40 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1