FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.06.17, 10:29

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Aerosoft Airbus A318/A319
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 40 Reply Print
Author Topic: Aerosoft Airbus A318/A319  (Read 86694 times)
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3292
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #440 on: 30.10.13, 22:08 »

Mikä? Ja juu, ei ole busseista muu kuin A320.

Tuossa lista koneista:

http://www.flightsimsoft.com/topcat/?p=types

Siis trimmiarvo? Enpä ostakkaan tuota, koska siitä ei ole mitään hyötyä Airbusseilla operoitaessa. Eikä antanut tuo linkkikään mitään uutta busseista, siis trimmiarvoista.... Mitäs sitten seuraavaksi :-[n

E: Tarkennan. En tiedä mihin trimmiarvo (jos sen jostain saa) syötetään Wilcon busseille. Bojossahan se vain asetetaan pedestal-paneelissa olevaan trimmimittariin joka on näkyvissä. Busseissa en löydä sitä mistään... Edes FMGC:ltä.

Edit: Siis laippa-arvon perään.... Kuten aiemmin mainitsit Embarrassed
« Last Edit: 30.10.13, 22:16 by Mika Virolainen »

Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #441 on: 30.10.13, 22:17 »

Kyllä se mulle on näyttänyt eri lukemia... koneesta ja painoista toki riippuen. Grin Tuo toinen on taas joka kerta painanut tuon 1.0, tiedä sitten kumpi on "oikeampi"...
Noh, saattaa vaikuttaa siihen että yleensä heitän aina tuonne vasempaan reunaan sen sliderin, tulee vihretä ja UP1.0.  Grin Sitte tietty välillä se heittää siihen jotain muuta kuin UP1.0 mutta yleensä menty vajailla painoilla (Simbrief heittää massat) niin tuollaista tullut.

Killerhangar
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #442 on: 30.10.13, 22:18 »

Siis trimmiarvo? Enpä ostakkaan tuota, koska siitä ei ole mitään hyötyä Airbusseilla operoitaessa. Eikä antanut tuo linkkikään mitään uutta busseista, siis trimmiarvoista.... Mitäs sitten seuraavaksi :-[n

E: Tarkennan. En tiedä mihin trimmiarvo (jos sen jostain saa) syötetään Wilcon busseille. Bojossahan se vain asetetaan pedestal-paneelissa olevaan trimmimittariin joka on näkyvissä. Busseissa en löydä sitä mistään... Edes FMGC:ltä.
Se trimmiarvo syötetään tähän:

[ attachment removed / expired ]

AS:n bussissa perämies osaa pyörittää sen omatoimisesti oikeaan (syötettyyn) arvoon, mutta Wilcossa kun täytyy kai itse hoitaa sekin, niin kaasuvipujen vieressä olevalla rullalla sitä säädetään. Tongue
Mikko Suomela
Offline Offline

Posts: 3846
Date Registered: 21.04.06

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #443 on: 30.10.13, 22:20 »

Ja kyllä ABXssä sen voi itekki heitellä. Ite varmaan 2-3 kertaa käyttänyt koko CO-pilot toimintoa. Onhan se ihan kiva, mutta jotenkin ollut näppärämpää heitellä napiskat ite oikeisiin asentoihin. Ainoa missä sitä kaipaa on V1 ja VR-huutelut.

Killerhangar
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3292
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #444 on: 30.10.13, 22:26 »

Kiitti Petri! Hatusta nuo täytynee sitten vetää...

Edit: Vähäisestä (2-lentoa) en nyt muista, mutta saattoihan se Wilco laskea tuon itsekkin? Ko. kohtaan olen vain laittanut /1, Eli 1- laipoilla ilmaan...
« Last Edit: 30.10.13, 22:30 by Mika Virolainen »

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #445 on: 30.10.13, 22:32 »

Kiitti Petri! Hatusta nuo täytynee sitten vetää...
Eipä mitään! Käytä ihmeessä sitä laskuria minkä linkkasin jo tuolla aiemmin. Siihen kun syötät tarvittavat tiedot niin se antaa kyllä flexit ja nopeudet, ja jos se tarjoaa sitä "ykköstrimmiä" niin sitten käytät sitä. Ei ainakaan tarvitse hatusta heitellä mitään. Vakavaa hommaa kuitenkin tämä, ei täällä mitään hatusta heitellä...  Grin

Kerta kiallon päälle vielä tämä, tuossa muodossa siis tuo arvo. Voi olla joko UP tai DN. Harvemmin kai alaspäin kuitenkaan trimmaillaan nousussa...  Huh
[ attachment removed / expired ]

Tuosta rullasta pyöritellään...
[ attachment removed / expired ]

Ja Flight controls -sivulta näkee tarkan arvon tuosta PITCH TRIM kohdasta.
[ attachment removed / expired ]
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3292
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #446 on: 30.10.13, 22:42 »

No hups Embarrassed Enpä ole aiemmin huomannutkaan, mutta laskuri näyttääkin tuon arvon vain "graafisena". V1 /VR/V2 ja FLEX:n sitten numeroina. Hieno homma! Nyt ymmärrän... Kiitos Grin

Antti Kostia
Offline Offline

Posts: 72
Date Registered: 06.09.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #447 on: 30.10.13, 22:47 »

Harvemmin kai alaspäin kuitenkaan trimmaillaan nousussa...  Huh

Trimmiasetuksen määrää koneen painopiste. Jos kone on kuormattu nokkapainoiseksi niin trimmiasetus tulee UPin puolelle ja vastaavasti jos kone on kuormattu takapainoiseksi niin sitten DOWN. Eli ei ole tekemisissä sen asian kanssa mennäänkö ylös- vai alaspäin. Jos katsotte trimmipyörää niin siinä on trimmiasetuksen vieressä c.g prosentti. Nuo arvot tuossa MCDUlla (flap/trim) eivät vaikuta koneen järjestelmien toimintaan, ovat siinä vain remainderina.

Tuo trimmiasetus on tosiaan "alkuasetus" lentoonlähtöön. Liftoffin jälkeen kone alkaa automaattisesti trimmata ja asetus saattaa muuttua jonkin verran alkuperäisestä.
« Last Edit: 30.10.13, 23:02 by Antti Kostia »
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3292
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #448 on: 30.10.13, 22:48 »

Center of gravity Grin

Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14273
Date Registered: 21.07.04

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #449 on: 30.10.13, 22:54 »

Jos kone on kuormattu nokkapainoiseksi niin trimmiasetus tulee UPin puolelle ja vastaavasti jos kone on kuormattu takapainoiseksi niin sitten DOWN.
Niinpä joo, totta. Olishan tuo nyt pitäny tajuta... Embarrassed
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3292
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #450 on: 30.10.13, 23:09 »

Suuri kiitos thmbup Lainasin teidän keskustelua Embarrassed Sain vastaukseni ja olen kiitollinen... Läppäri hämmentää toimimattomuudellaan jälleen...

Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #451 on: 31.10.13, 09:28 »

Suuri kiitos thmbup Lainasin teidän keskustelua Embarrassed Sain vastaukseni ja olen kiitollinen... Läppäri hämmentää toimimattomuudellaan jälleen...
Surullista että työnantaja lopetti luottohevosen käytön laivastossaan. Jollekin muulle voisi sanoa että vaihda firmaa mutta ei mikalle.. sen verta kova ura finskissa. Sääli että joutuu wilcon kanssa operoimaan Sad
Jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3250
Date Registered: 06.12.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #452 on: 31.10.13, 14:54 »

Huomaa, että otat wilcon asetuksista sen vaikeusasetuksen maximaaliselle. Muuten kone siirtää trimmin automaattisesti FLX/TOGA asetuksen laitettaessa UP5. Myös Wilco ei tuppaa nousemaan millään 0.7 asetuksella että suositan vaa etsimään sellasen keskimääräisen mukavan asetuksen ja käyttämään sitä aina. Wilco on mikä on...


FSLabs Support Team
Jesperi Lauhio
Offline Offline

Posts: 3051
Date Registered: 12.01.09

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #453 on: 01.11.13, 01:32 »

Wilcolle on ainakin toiminut ihan hyvin seuraava kikka: TopCatilla laskee sen THS:n, ja lisää siihen ykkösen. Siis jos huippukissa tuuttaa vaikka 0.7, laita boksiin 1.7.

Happy landings!

Been there, done that: HEL VRK ARN CPH RIX FRA ZRH VIE AMS CDG AGP LIS FAO FNC LPA TFN TFS MLA BUD SKP IST TLV DXB HKG KUL CGK JOG BNE SYD
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3292
Date Registered: 18.12.01

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #454 on: 02.11.13, 14:58 »

Surullista että työnantaja lopetti luottohevosen käytön laivastossaan. Jollekin muulle voisi sanoa että vaihda firmaa mutta ei mikalle.. sen verta kova ura finskissa. Sääli että joutuu wilcon kanssa operoimaan Sad
Jari

Kiitos osanotosta Grin Kyllähän tuo harmittaa, mutta toimeen on vain tultava Wilcon ja 2004:sen kanssa. A321 -koelento päättyi, mihinkäs muuhunkaan kuin kaatumiseen....

Tatu Kantomaa
Patu Cantona
Offline Offline

Posts: 8946
Date Registered: 14.02.02

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #455 on: 02.11.13, 23:00 »

Onko nyt niin, että kun päivittää bussin uusimpaan versioon, niin täytyy ostaa uusi navdata setti myöskin? Käytössä Aerosoftin navdata.

'Don't panic'
Nakuttaja
Former member
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #456 on: 03.11.13, 09:42 »

Mistähän tän 1.16 version saa ladattua, sain vaih hotfix paketin ladattua tolle 1.16 mutta itse päivityksen latauslinkkiä en tuolta foorumeilta löyä

Edit nevermind löytyhän se, kyllä yksinkertaset asiat osataan tehä vaikeeks
« Last Edit: 03.11.13, 09:58 by Niko Norring »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3790
Date Registered: 19.06.07

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #457 on: 22.11.13, 00:25 »

Nyt lataamaan uudet äänet tähän lisuriin, parantavat ääniä aivan älyttömästi  Tongue

IAE:n soundit luvassa seuraavaksi viikonlopuksi  thmbup
http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/74466-new-airbus-x-extended-cfm-sound-enhancements-v11631/

« Last Edit: 22.11.13, 00:35 by Mikael Leinonen »
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #458 on: 22.11.13, 10:29 »

Koodaisivat ennemmin EPR:n E/WD:lle eikä käyttäis aikaa tollaisii turhuuksiin, kun ei realismi lisäänny äänillä kun ei kone eroa CFM:sta mitenkää. Tongue


"When we left earth it changed our world"
Ville Lindgren
Offline Offline

Posts: 1139
Date Registered: 19.06.10

Re: Aerosoft Airbus X Extended
« Reply #459 on: 22.11.13, 10:50 »

Eikös hyvät äänet tuo hienoa tunnelmaa?  Smiley Voi tulla takauma jostain todellisesta lentomatkasta jos äänet vastaa tarpeeksi oikeaa.
Pages: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 40 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1