FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.18, 18:16

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  En lupaa mitään....
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 Reply Print
Author Topic: En lupaa mitään....  (Read 49468 times)
Thomas Klein

Date Registered: 21.06.14

Re: En lupaa mitään....
« Reply #200 on: 29.09.14, 19:33 »

Thank you very much for your effort and work on this project, Tatu! Smiley
How about AES? Will you contact Oliver Pabst to make the jetways working or should I post it in here?

http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/50084-aes-airportrequest-post-only-here/page-16

Best Regards

Thomas
Henry Weber

Date Registered: 28.02.13

« Reply #201 on: 29.09.14, 19:33 »

Tatu, onko mahollista muuttaa photosceneryn ja sen ulkopuolisen sceneryn rajaa sulavammaks?

Ja mun mielestä saisi olla vähän enemmän puita..

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #202 on: 29.09.14, 19:39 »

Koko alueella ei ole vielä autogeniä ollenkaan, niissä on ihan mahdoton homma. Tuossa kuvassa näyttäisi äkkiseltään olevan alue ilman autogen puita.

Joo, pitää katsella reunoja vielä. Vähän vissiin riippuu vuodenajastakin. Syksyllä ero korostuu erityisesti.

EDIT
Onko tuossa muuten FTX global käytössä?
« Last Edit: 29.09.14, 19:44 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #203 on: 29.09.14, 19:43 »

Thank you very much for your effort and work on this project, Tatu! Smiley
How about AES? Will you contact Oliver Pabst to make the jetways working or should I post it in here?

http://forum.aerosoft.com/index.php?/topic/50084-aes-airportrequest-post-only-here/page-16

Danke Thomas.
One thing at a time... This scenery is not ready yet. I can see about AES, actually I have been thinking about it too, because FSX jetway animations do not support EFRO type of animations.

'Don't panic'
Thomas Klein

Date Registered: 21.06.14

« Reply #204 on: 29.09.14, 19:52 »

Danke Thomas.
One thing at a time... This scenery is not ready yet. I can see about AES, actually I have been thinking about it too, because FSX jetway animations do not support EFRO type of animations.

Sehr gerne.  Grin
All right then I let you do this.

Best Regards

Thomas
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #205 on: 30.09.14, 15:09 »

Tein justiin afcadin, pistän kohta jakoon. Testaa sitä, olisi kiva kuulla meneekö ne MIL koneet oikeille paikoille.

Kyllähän ne näyttävät nyt miehittävän noita sotilaskoneiden parkkipaikkoja. Minulla vain on koko Suomen ilmavoimat (MAIW-versio) joten kaikki koneet eivät mahdu noille paikoille. Mukana on myös Hawkeja, yhteyskoneita, trainereita, jne. Niitä riittää siis edelleen siviilipaikoillekin. En tiedä kuinka paljon noita muita käy todellisuudessa Rovaniemellä. Tuo nyt on vain MAIW:in traffic-tiedoston tekijän olettamus.

En tiedä onko siellä Rovaniemellä Lapin lennostolla koneita luolissa tai muissa ei niin näkyvissä paikoissa, mutta kentälle niitä parkkipaikkoja voisi laittaa myös noiden hallien sisälle. Sellaisia avautuvia liukuovia kuin kuvien perusteella todellisuudessa sulla ei noissa ole eikä ehkä tarvitsekaan olla. Se perimmäinen halli muuten puuttuu. Se näkyy vain fotopohjassa. Yhden koneen suojakatokset/hallit valmiuspaikoilla? (3 kpl) eivät näy niin ikään muualla kuin fotopohjassa. Niihin saisi 3 paikkaa lisää ja ehkä niihin myös jonkinlaisen koneen peittävän katoksen voisi sijoittaa.

Sitten vielä minulla näkyy Ounasjoessa Kemijoessa lähellä hyppyrimäkiä sellainen "putous". Ei taida olla todellisuudessa?

Ollakseen näinkin monipuolinen maisema olen yllättynyt sen "keveydestä" fps liikkuu enimmäkseen 30 nurkilla (lukittu siihen) ja lentäminen on sujuvaa.

Pekka

Edit: Niin se näyttäisi koko joki olevan muutaman metrin ympäristöään korkeammalla putouksesta eteenpäin. Joen saaret siltä osin taas ovat "kuopassa".

« Last Edit: 30.09.14, 15:49 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #206 on: 30.09.14, 18:51 »

Kyllähän ne näyttävät nyt miehittävän noita sotilaskoneiden parkkipaikkoja. Minulla vain on koko Suomen ilmavoimat (MAIW-versio) joten kaikki koneet eivät mahdu noille paikoille. Mukana on myös Hawkeja, yhteyskoneita, trainereita, jne. Niitä riittää siis edelleen siviilipaikoillekin. En tiedä kuinka paljon noita muita käy todellisuudessa Rovaniemellä. Tuo nyt on vain MAIW:in traffic-tiedoston tekijän olettamus.

En tiedä onko siellä Rovaniemellä Lapin lennostolla koneita luolissa tai muissa ei niin näkyvissä paikoissa, mutta kentälle niitä parkkipaikkoja voisi laittaa myös noiden hallien sisälle. Sellaisia avautuvia liukuovia kuin kuvien perusteella todellisuudessa sulla ei noissa ole eikä ehkä tarvitsekaan olla. Se perimmäinen halli muuten puuttuu. Se näkyy vain fotopohjassa. Yhden koneen suojakatokset/hallit valmiuspaikoilla? (3 kpl) eivät näy niin ikään muualla kuin fotopohjassa. Niihin saisi 3 paikkaa lisää ja ehkä niihin myös jonkinlaisen koneen peittävän katoksen voisi sijoittaa.

Sitten vielä minulla näkyy Ounasjoessa Kemijoessa lähellä hyppyrimäkiä sellainen "putous". Ei taida olla todellisuudessa?

Ollakseen näinkin monipuolinen maisema olen yllättynyt sen "keveydestä" fps liikkuu enimmäkseen 30 nurkilla (lukittu siihen) ja lentäminen on sujuvaa.

Pekka

Edit: Niin se näyttäisi koko joki olevan muutaman metrin ympäristöään korkeammalla putouksesta eteenpäin. Joen saaret siltä osin taas ovat "kuopassa".

Joo, kuten olen jo moneen kertaan sanonut, MIL alue on kesken. Ehkä niitä parkkipaikkoja voi laittaakin tuonne hallien sisälle.

Kaikki korkeuserot tulevat MML datasta, en tiedä kuinka paljon sitä pystyy korjailemaan. Pitää katsoa jos mesh säädöillä saan sen oikenemaan. Jos ei, niin sitten saa olla.

'Don't panic'
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #207 on: 02.10.14, 18:54 »

Kuinka moni on säätänyt simun käyttämään suurempia kuin (default) 1024x1024 tekstuureita?

Kyttäsin vähän mitä muut ovat tehneet, ja pistin EFROn GroundPolyn uusiksi. Siinä oli ennen 12 1024 pikselin kokoista tekstuuria, tein sen nyt 2048x2048 palasilla, joita tarvitaan vain kolme. Se on aika hyvä parannus Draw call juttuja ajatellen, 12 vs. 3.  Wink Jos lisään valot yötekstuureilla suoraan kentän pohjaan, niin silloinkin Draw call määrä pysyy hyvin kurissa, eli yhteensä 6 verrattuna 24 edellisessä versiossa.

Mutta toki siis vaatii FSX.cfg säädön siten, että suuremmat kuin 1024 kokoiset tekstuurit näkyvät. Tosin nykyään taitaa aika monissa lisäosakoneissakin olla isoja tekstuureja.

'Don't panic'
Pekka Holopainen

« Reply #208 on: 03.10.14, 06:41 »

Mulla on tällä hetkellä tuo TEXTURE_MAX_LOAD=2048. Olenko ymmärtänyt oikein, jos arvaan että tuo Draw call-arvon pienentäminen saattaa nostaa fps-lukemaa (joka tosin on minulla hyvä tälläkin hetkellä). Niin ja anteeksi Tatu, että kyselen joskus samoja asioita uudelleen tai ehdottelen itsestään selvyyksiä. Se on tämä ikä. Kun lähestyy seitsemää kymppiä, ei muisti enää pelaa samalla tavoin kuin nuorempana. Parhaiten muistan asioita, jotka tapahtuivat 50 vuotta sitten  laugh.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #209 on: 03.10.14, 06:49 »

Mulla on tällä hetkellä tuo TEXTURE_MAX_LOAD=2048. Olenko ymmärtänyt oikein, jos arvaan että tuo Draw call-arvon pienentäminen saattaa nostaa fps-lukemaa (joka tosin on minulla hyvä tälläkin hetkellä).

Joo, no siis kyllähän se periaatteessa noin menee tuon draw call arvojen suhteen. Ja juuri tuota TEXTURE_MAX_LOAD=2048 riviä tarkoitin, joka pitää sitten seuraavasta päivityksestä lähtien olla. Muuten näkyy vain 1024 pikselin mip map kentän pohjana.
Minä en edelleenkään lue FPS-lukuja, koitan vain saada kentän pysymään sulavana.  Smiley En huomannut eroa tässä vaihdossa, mutta periaatteessa se kyllä vapauttaa monta draw callia toiseen käyttöön.

Niin ja anteeksi Tatu, että kyselen joskus samoja asioita uudelleen tai ehdottelen itsestään selvyyksiä. Se on tämä ikä. Kun lähestyy seitsemää kymppiä, ei muisti enää pelaa samalla tavoin kuin nuorempana. Parhaiten muistan asioita, jotka tapahtuivat 50 vuotta sitten  laugh

Eipä mitään. Nyt on ollut taas pieni kiriminen päällä ja olen lisäillyt ja korjaillut pieniä juttuja maisemaan.

'Don't panic'
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

« Reply #210 on: 03.10.14, 07:37 »

Täällä myöskin tekstuurit tuossa TEXTURE_MAX_LOAD=2048-arvossa  Wink Päivitystä odotellessa siis  Tongue
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #211 on: 03.10.14, 08:39 »

Groundpolyt fsx:ssä voi olla niin suuria kuin haluaa, eli mml:n ilmakuvan voi sellaisenaan kääntää bgl -filuksi

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #212 on: 03.10.14, 09:00 »

Groundpolyt fsx:ssä voi olla niin suuria kuin haluaa, eli mml:n ilmakuvan voi sellaisenaan kääntää bgl -filuksi

Ground polyksi kutsutaan sitä ruudukkoa joka tehdään gmaxilla tai vastaavalla.

Photosceneryksi taas tuota mitä sinä ilmeisesti tarkoitat, eli ilmakuvasta käännetään suoraan bgl. Tarkkuus voi olla 7cm jos vain kuva riittää, mutta siitä huolimatta suurin osa kentistä tehdään tuolla ensin mainitulla menetelmällä.

'Don't panic'
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #213 on: 03.10.14, 11:05 »

Juu, vähän liian väsyneenä taas tullut kommentoitua  Grin

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Marek Sedlak

Date Registered: 01.03.14

« Reply #214 on: 04.10.14, 14:01 »

Kiitos Tatu! This is really awesome scenery! I have one problem though, it seems that some of the buildings in the city are black... Am I missing some files?

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #215 on: 04.10.14, 19:48 »

Kiitos Tatu! This is really awesome scenery! I have one problem though, it seems that some of the buildings in the city are black... Am I missing some files?

Hi. Thank you.

Yes, you are missing some files. Rovaniemi comes in 5 zip file downloads. You probably have only one, EFROX.zip. Other four are missing. I had them in Dropbox previously, but it did not allow me to share it to so many people.
« Last Edit: 05.10.14, 10:06 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Jouka Ahponen

Date Registered: 03.07.09

« Reply #216 on: 07.10.14, 21:18 »

Nyt kun vihdoinkin pääsin itse myös kiireiltäni testaamaan sceneryä, niin pakko sanoa, että upeaa työtä olet Tatu tehnyt.

Kuitenkin pari asiaa, jotka osuivat omaan silmääni. Toki saattavat myös olla user erroreita, mutta kuitenkin. Terminaalin ja parkkipaikan alla oleva alue (se pieni) on koko ajan kesässä. Tai ainakin lumeton se oli kun simussa muuten tuolla aluella tähän aikaan jo lunta esiintyy. Muutenkin alueen ympärillä olleet alueet olivat lumen peittämät.

Toinen asia, mikä otti silmään. Tosin pahemmin ei kai voisi valittaakaan, kun freeware scenery on kyseessä ja muuten aivan huippuluokkaa, mutta kentän pohjan tekstuurit voisivat mahdollisesti olla hiukan parempaa laatua. Voi olla, että vaatii hirveän määrän lisätyötä, mutta kunhan ilmaisin mielipiteeni asiaan liittyen.

Kuitenkin, kuten sanottua. Hienoa jälkeä, ja kyllä on ollut myöskin kaiken odotuksen väärti. Kiitos!

[ attachment removed / expired ]

Jouka

ProjectFly Focus Group Manager
https://app.projectfly.co.uk
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #217 on: 08.10.14, 05:32 »

Toinen asia, mikä otti silmään. Tosin pahemmin ei kai voisi valittaakaan, kun freeware scenery on kyseessä ja muuten aivan huippuluokkaa, mutta kentän pohjan tekstuurit voisivat mahdollisesti olla hiukan parempaa laatua. Voi olla, että vaatii hirveän määrän lisätyötä, mutta kunhan ilmaisin mielipiteeni asiaan liittyen.

Parkkipaikan vuodenaikoja ja yötekstuuria ei ole vielä tehty. FSX ei tue tuollaisia vuodenaikojen vaihteluita natiivisti, joten joku systeemi pitää keksiä tuohonkin.

Kentän pohjatekstuurit ovat niin tarkat kuin MML kuvista irtoaa. Blom ei omaa tarkempaa versiota maksullisenakaan. Ei siitä sen kummempaa taida saada.

Ai niin... teillä kun näkyy olevan noita koneen ympärillä pyöriviä härpäkkeitä aina omasta takaa, niin pitäiskö minun parkkeerata nuo omat romut tuonne syvennykseen, mikä näkyy Joukan kuvassa oikeassa reunassa. Siellä noita kärryjä oikeastikin on monesti.
« Last Edit: 08.10.14, 09:35 by Tatu Kantomaa »

'Don't panic'
Pekka Holopainen

« Reply #218 on: 08.10.14, 08:38 »

...
Ai niin... teillä kun näkyy olevan noita koneen ympärillä pyöriviä härpäkkeitä aina omasta takaa, niin pitäiskö minun parkkeerata nuo omat romut tuonne syvennykseen, mikä näkyy Joukan kuvassa oikeassa reunassa. Siellä noita kärryjä oikeastikin on monesti.

Kannatetaan. Monilla meistä on käytössä joko GSX tai AES ja silloin nuo muut ovat vain tiellä. Toinen vaihtoehto on laittaa ne erilliseen bgl-tiedostoon, jonka voi halutessaan poistaa.

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #219 on: 08.10.14, 08:45 »

Kannatetaan. Monilla meistä on käytössä joko GSX tai AES ja silloin nuo muut ovat vain tiellä. Toinen vaihtoehto on laittaa ne erilliseen bgl-tiedostoon, jonka voi halutessaan poistaa.

Lienee vain hyväksi kentälle, että sitä tavaraa siellä on. Ei niitä pois kannata heittää, siirtelen ne muualle koristeeksi. Smiley

'Don't panic'
Pages: 1 ... 9 10 [11] 12 13 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1