Forssasta helsinkiin DC-3:lla

(1/3) > >>

AxuMies99:
Moro! Eilen illalla lensin DC-3:lla Forssaan. Nyt ajattelin lentää sen takaisin Helsinkiin. Ajattelin että voisi stoorinkin tehdä kun edellisestä stoorista on niin paljon aikaa. Kuvat on otettu Frapsilla ja lento lennetty offlinessa. Mutta eiköhän mennä kuviin.

Nyt ollaan sitten raahauduttu ohjaamoon.


Moottoreita käyntiin.


Ykkönen käyntiin!


Forssan kiitotie on vain 800 meriä, joten joudumme käyttämään laippoja nousuun. 2-laippa riittänee.


Moottoreihin kierroksia.


Ja täydet tehot!


Kiihdytys aloitettu.


Rotate! Laippa 2 riitti juuri ja juuri.


Kiitotie loppunut ja kone juuri irronnut kiitotiestä.


GPS.


Kenttä näkyy jo.


Renkaat alas.


 








Tumps. Tassut maassa.


Tähän on hyvä lopettaa



Kommenttia otetaan mieluusti vastaan.

Pade:
Kylläpä on kauhean näköiset nuo defu koneiden textuurit 

AxuMies99:
Quote

Kylläpä on kauhean näköiset nuo defu koneiden textuurit 


Niin no ei vaan voi mitään

liukkim:
Quote

Kylläpä on kauhean näköiset nuo defu koneiden textuurit 

Jo pelkkä AA voisi tehdä ihmeitä...
Myös defu-tekstuurit näyttää paljon paremmalta simun Antia-aliasing päällä. 

Wanhis:
Vanha rauta nousi näköjään myöskin ilmaan sieltä Forssan lyhyeltä kiitotieltä. Vaihtelu virkistää ja tämmöisiä historiallisten koneiden lentoja on vaihteeksi kiva katsella. Tosin itse tapaan usein lentää näillä vanhoilla koneilla siten, että en käytä gps:ää.

Flight simulaattorissa on todellisuuteen verrattaessa se hyvä puoli, että sieltä löytyy vielä ne vanhat Vor-majakat aivankuin ennevanhaan. Siksipä simulaattorilla onkin kiehtovaa kelata aikaa ikäänkuin taaksepäin, vaikkapa johonkin 70-luvulle ja lentää vanhaa konetta sen aikakauden ehdoilla.
Tämmöinen on paitsi mielenkiintoista, niin myöskin haastavampaa kuin vain seurata gps:n reittiviivaa. Vielä kun mukaan otetaan vanha kunnon paperinen yleisilmailukartta ja kakkara niin siinähän on jo seikkailun ainekset kasassa kun yritetään pysyä reaaliajassa kartalla eksymättä.

Jokainen tekee ja lentää tietysti niinkuin haluaa, onhan tuo nykyinen RNAV suunnistuskin omalla tavallaan kiehtovaa mutta sehän onkin sitten jo tätäpäivää ja ihan oma juttunsa.

Navigation

Up one level

Next page