FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.17, 23:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Real World Flightplan Database
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Real World Flightplan Database  (Read 706 times)
Henri Lapinniemi
Offline Offline

Posts: 645
Date Registered: 15.01.03

Real World Flightplan Database
« on: 10.06.13, 19:04 »

Törmäsin tälläiseen http://www.edi-gla.co.uk/fpl/ sivustoon Aerosoftin Airbus X Extended -manuaalin kautta ja nyt mietityttämään kuinka voimassaolevia/"oikeita" nämä suunnitelmat ovat?

Hieman alkoi askaruttamaan LGIR - LOWI lentosuunnitelmaa etsiessä tämä ehdoitettu plääni:

N0390F240 EPALO B26 DIRMI/N0450F380 UL613 YNN UL611 UVODI/N0410F340 UL862 GIMIX/N0380F240 L608 VATAL Q102 RTT/0231

EDIT: Linkki lisätty
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Real World Flightplan Database
« Reply #1 on: 10.06.13, 19:10 »

Tietääkseni suurin osa "virallisia" teitä saatuja oikean elämän lentosuunnitelmia. Voimassaolevuuden näet siitä kuinka tuore plaanin lähetysaika palveluun on. Ota plaanisi ja tuuttaa CFMUn validaattoriin ja katso tuleeko erroria  Cheesy
Henri Lapinniemi
Offline Offline

Posts: 645
Date Registered: 15.01.03

Re: Real World Flightplan Database
« Reply #2 on: 11.06.13, 07:25 »

Kiitoksia vastauksesta. Silti edelleen ihmetyttää nuo stepit tuossa suunnitelmassa? Onko ne joidenkin rajoitusten takia?
Otto Nieminen
Offline Offline

Posts: 7596
Date Registered: 06.02.06

Re: Real World Flightplan Database
« Reply #3 on: 11.06.13, 15:55 »

Kiitoksia vastauksesta. Silti edelleen ihmetyttää nuo stepit tuossa suunnitelmassa? Onko ne joidenkin rajoitusten takia?
Juu taitavat olla. Lieneekö pakollista Innsbruckin saapuville lentää tuota alaväylää loppumatkasta joten siellä on oltava steppi kun ei seurailla normaalia descenttiprofiilia. Yleensä CFMUn validaattori viittaa johonkin RAD-dokumentin osaan (siellä lukee esimerkiksi jotain erroreita ja viittaus RADin osaan, vaikkapa EF1234B(viittaisi Suomen RADiin ja tuohon kohtaan 1234B)) jossa on selvitetty mikä väylä on suljettu ja/tai mikä on suositeltu/pakollinen reitti. RADiin löytyy linkki ainakin CFMU NOP -sivustolta tai vaikka googlella. Toivottavasti tarpeeksi epäselvästi selvitetty.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1