Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013

(1/3) > >>

Starchild:
Heihei,

Virtual Finnair avaa taas lentäjähakunsa pienen tauon jälkeen. Haku aukeaa 9.8. klo 19. Lentäjähaku on auki toistaiseksi ja sisään otetaan ennalta määrämätön määrä uusia lentäjiä, jotka käyvät haun jälkeen teoria- sekä lentokoulutusta. Koulutuksen teoriaopetus kestää muutaman tunnin ja lentokoulutus noin 25 tuntia. Sekä teoria- että lentokoulutukseen kuuluu kokeet PPL-jakson lopussa. Kokeiden läpäisemisen jälkeen lentäjä siirtyy lentäjäosastoon lentämään joko Embraer 170/190 tai Airbus A32S -koneita.
http://vfinn.fsnordic.net/Hae/Lentajaksi

Kysykää innokkaasti vaan mahdolliset hakijat tässä aiheessa kysymyksiänne. Koulutusosasto vastailee pikaisesti ja parhansa mukaan. Innokasta odotusta!

Virtual Finnair koulutusosasto

AxuMies99:
Onko ppl koulutua pakollinen? Olen ollut vf:ssä jo kerran ja suorittanut koulutuksen. Liityin kun aloitin simu harrastuksen ja nyt kokemusta on ja nykyään lennän paljon samantyyppisiä lentoja kuin ppl ja ksossa. Eli laskukierroksia sun muuta vastaavaa Forssasa ja malmilla.               

0510:
Joo kyllä, kaikki koulutuksen vaiheet ovat pakollisia kaikille.

AxuMies99:

Joo kyllä, kaikki koulutuksen vaiheet ovat pakollisia kaikille.

ok.

zetair:

Onko ppl koulutua pakollinen? Olen ollut vf:ssä jo kerran ja suorittanut koulutuksen. Liityin kun aloitin simu harrastuksen ja nyt kokemusta on ja nykyään lennän paljon samantyyppisiä lentoja kuin ppl ja ksossa. Eli laskukierroksia sun muuta vastaavaa Forssasa ja malmilla.               

Terve vaan Axu. olet hyvin nuori. En tiedä onko sinulla kenties jonkinlaista lukihäiriötä, jota ainakin minulle on vanhemmiten ilmennyt. Olen hieman seuraillut kirjoituksiasi tällä foorumilla, ja todennut että jos lukihäiriöistä et kärsi, niin sitten olet kovin hätäinen viestejäsi lähettäessäsi. Ivaossakin kerran "törmättiin", kun sait ohjeet rullauksesta muttet niitä sitten tarkasti seurannutkaan! Koneesi taisi olla A320 Finnair, mutta maalaukset olivat Avian...? Intosi on tasoa "uskomaton", mutta koita silti hieman perehtyä perusasioihin jotka ovat kultaakin kalliimpia...! Ainakin verkossa lennettäessä.

Itse en ole mikään "ammattipilotti", ja opittavaa on aina. Itse lähdin verkkoon vuosien OFFLINE:n jälkeen v.2007 Finnairin väreissä, lennolla AY057 Helsingistä Sanghai:hin. Lento sujui pääosin hyvin, mutta Venäjällä kyselivät saapumisaikoja seuraavalle reittipisteelle johon vastasin tietysti ajan, joka pyöri simulaattorissa eikä oikeassa kellossa = ZULU-aika Olivat varmaankin ihmeissään, mutta perille päästiin. VF tarjoaa mielestäni melko kattavan koulutuksen yksityislentäjän lupakirjasta aina ammattilentäjän lupakiraan saakka (tosin simulaattorimaailmaan soveltuvan). Tämän päälle tulee tietysti tyyppikoulutus reittilennoille tarkoitettuun konetyyppiin, joka on erittäin suppea. Oma-aloitteisuutta tarvitaan paljon juurikin tuolloin.

Itse tutustuin, ja tutustun edelleenkin koneeseen ja sen operoimiseen ennalta, jolloin tyyppilennotkin on jo "rutiinia" jos niin voisi sanoa? Olen myös "simuloinut" yksi(2)moottoritilanteita ennen varsinaisia reittilentoja. Myös syksyiset tuulet Vantaalla on etukäteen simuloitu. Mitään "tiedettähän" tämä ei ole, vaan virtuaalinen lentoyhtiö. On silti tärkeää että lennot lennetään asianmukaisesti, jotta yhtiön maine ei maailmalla ole huonompi kuin toisten vastaavien. Mielummin hieman parempi! Usein matkalennolla "pinnoilla" keskustellaan lennoista ym. Chatin voimalla VF:n pilottien ja myös muiden yhtiöiden pilottien kanssa ja vaihdetaan kuulumiset!

Axulle ja kaikille hakeville uusille piloteille sanoisin kuten ennenkin. Lukekaa materiaalit tarkasti ja rauhassa. Lentäkää harjoituslennot "niin puuduttavia kun ovatkin" tunteella. Ennen kokeita lukekaa teoriat vielä kerran, tai kaksi (haitaksi se ei ainakaan ole).

Jälleen kerran. Uudet lentäjät Terveluloa Virtual Finnairiin...

See you into sky... I Hope so...

Navigation

Up one level

Next page