Virtual Finnairin lentäjähaku aukeaa taas 9.8.2013

<< < (2/3) > >>

AxuMies99:
Juu eli siis kun liityin VF:ään niin halusin päästä koulutuksen jälkeen lentämään A320. Silloin lensin offline defu bussilla ja FSX:n ATC:llä joka joka viides minuutti käskee muuttamaan suuntaa. Kun mainittiin ivao niin minulle tuli sellainen tunne että siellä on pakko lentää kun ei offlinessä ole kivaa lentää. Myöhemmin kuulin Wilcon busseista ja latasin ne. Mutta niissäpä oli erilainen autopilotti kuin defu koneissa ja olin tottunut kääntämään headin ja speed nuppia ilman että sitä pitäisi vetää. Luulin sitä 3 pistettä ja pallo siinä autopilotin paneelissa ensin bugiksi ja kysyin foorumilta. Siellä mainittiin että pitää käyttää FMC:tä joka oli minulla Aakkosnumerolaskin. Sitten harjoituslennot VF:llä lesin kaikki. Pidin käytännön osuudesta. Kun aiemmin liityin VF niin olin jotenkin säätänyt niin että PDF:t aukeavat Notepadissa. Siitä seurasi 2x hylätty teoriakoe ja potkut. Myöhemmin liityin uudestaan. Silloin luin Teoriamatskut ja lensin harjoituslennot. Mutta juuri kun olin valmistunut A320 perämieheksi... Potkut. Ja VF:n ansiosta löysin itseni noin viikon päästä liittymisestä FsNordicista. Joskus olen hieman hätäinen. Lukihäiriötä mulla ei ole. Ja tiedän että olen paljon tänne foorumille kirjoitellut kaikkea roskaa mutta osa on ihan hyviäkin kirjoituksia (kai). Ei kai mulla mutua oo

Issakainen:
Quote

Terve vaan Axu. olet hyvin nuori. En tiedä onko sinulla kenties jonkinlaista lukihäiriötä, jota ainakin minulle on vanhemmiten ilmennyt. Olen hieman seuraillut kirjoituksiasi tällä foorumilla, ja todennut että jos lukihäiriöistä et kärsi, niin sitten olet kovin hätäinen viestejäsi lähettäessäsi. Ivaossakin kerran "törmättiin", kun sait ohjeet rullauksesta muttet niitä sitten tarkasti seurannutkaan! Koneesi taisi olla A320 Finnair, mutta maalaukset olivat Avian...? Intosi on tasoa "uskomaton", mutta koita silti hieman perehtyä perusasioihin jotka ovat kultaakin kalliimpia...! Ainakin verkossa lennettäessä.

Itse en ole mikään "ammattipilotti", ja opittavaa on aina. Itse lähdin verkkoon vuosien OFFLINE:n jälkeen v.2007 Finnairin väreissä, lennolla AY057 Helsingistä Sanghai:hin. Lento sujui pääosin hyvin, mutta Venäjällä kyselivät saapumisaikoja seuraavalle reittipisteelle johon vastasin tietysti ajan, joka pyöri simulaattorissa eikä oikeassa kellossa = ZULU-aika Olivat varmaankin ihmeissään, mutta perille päästiin. VF tarjoaa mielestäni melko kattavan koulutuksen yksityislentäjän lupakirjasta aina ammattilentäjän lupakiraan saakka (tosin simulaattorimaailmaan soveltuvan). Tämän päälle tulee tietysti tyyppikoulutus reittilennoille tarkoitettuun konetyyppiin, joka on erittäin suppea. Oma-aloitteisuutta tarvitaan paljon juurikin tuolloin.

Itse tutustuin, ja tutustun edelleenkin koneeseen ja sen operoimiseen ennalta, jolloin tyyppilennotkin on jo "rutiinia" jos niin voisi sanoa? Olen myös "simuloinut" yksi(2)moottoritilanteita ennen varsinaisia reittilentoja. Myös syksyiset tuulet Vantaalla on etukäteen simuloitu. Mitään "tiedettähän" tämä ei ole, vaan virtuaalinen lentoyhtiö. On silti tärkeää että lennot lennetään asianmukaisesti, jotta yhtiön maine ei maailmalla ole huonompi kuin toisten vastaavien. Mielummin hieman parempi! Usein matkalennolla "pinnoilla" keskustellaan lennoista ym. Chatin voimalla VF:n pilottien ja myös muiden yhtiöiden pilottien kanssa ja vaihdetaan kuulumiset!

Axulle ja kaikille hakeville uusille piloteille sanoisin kuten ennenkin. Lukekaa materiaalit tarkasti ja rauhassa. Lentäkää harjoituslennot "niin puuduttavia kun ovatkin" tunteella. Ennen kokeita lukekaa teoriat vielä kerran, tai kaksi (haitaksi se ei ainakaan ole).

Jälleen kerran. Uudet lentäjät Terveluloa Virtual Finnairiin...

See you into sky... I Hope so...

Hienosti sanottu

Starchild:
Haku ollut nyt tosiaan 14 minuuttia auki. Kaikki halukkaat vaan hakemuksia laittamaan sisään!

jarkkok:
Montako mahtuu mukaan?

ollik:
PPL-teoriakoetta on päivitetty uusilla, kiperillä kysymyksillä. Onnea koulutukseen uusille lentäjille!

Haku on edelleen auki ja uusia pilotteja mahtuu mukaan vielä runsaasti. Koulutustakaan ei kannata pelätä, se käsittää kaikkein kriittisimpiä perusasioita joita jokainen lentäjä tarvitsee jokapäiväisessä toiminnassa. Kokeneet virtuaalipilotit voivat tehdä kokeet 10 minuutissa, aloitteleville lentäjille se opettaa lentämisen perusasiat ja tarjoaa edellytykset harrastuksen syventämiseen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page