Arlanda 2013-08-01

(1/1)

stu7708:
Av någon anledning var jag långt ifrån ensam när jag var ut till Arlanda med en kamera den 1:a Augusti, och för dom som inte vet orsaken till det kommer det en förklaring längre ner..

Men innan orsaken till folksamlingen dök upp hann det komma ett gäng andra plan för landning på 01L

Norwegian B737-800  LN-DYE

Icelandair B757-200 TF-FIJ

SAS B737-800 LN-RGF

SAS B737-700 SE-REY

Finnair A319 OH-LVF

Pegasus Air B737-800 TC-AEP

Braathens (?) Saab 2000 SE-LSE

Norwegian B737-800 LN-DYQ

På grund av lokala åskväder öster om flygplatsen användes 01L även för starter, så det bildades en liten kö som väntade på luckor att starta i.

NextJet Saab 340 SE-ISY

Nu började det närma sig, och det började bli lite svårt att få en parkeringsplats...

En Norwegian-kärra på väg ut på banan för start, och KLM-kärran som väntade i bilden ovanför har fått starta

och så orsaken till folksamlingen. Qatar Airways första flygning med sin Dreamliner A7-BCK till Arlanda

Den var faktiskt mindre än jag trodde den skulle vara....

Ner kom den utan incidenter också...

Hoppas ni gillade bilderna..

Gripen94:
Snyggt!  att det är så mycket folk som dras dit för en sån sak haha! 

stu7708:
Tack..

Lite märkligt är det allt, det var ju inte ens den första Dreamlinern som landade på Arlanda..

det var till och med hela familjer som dök upp med picknick-korg och satte sig på gräset och fikade medans dom väntade   

Gripen94:
Helt klart lite märkligt, men samtidigt kul att så många har det intresset att dom drar ut och fikar och tittar flygplan som du säger

Chicke:
Bra bilder! Och förvånadsvärt många som hade koll på B787an...

Navigation

Up one level