FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.12.17, 17:43

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  No en laita sitten.....
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: No en laita sitten.....  (Read 4770 times)
Chris Sutter

Date Registered: 02.02.03

No en laita sitten.....
« on: 14.09.13, 19:55 »

Heippa.
Puolitoista viikko sitten tein 2 tunnin (pyöre lento?) Roudflight Sveitsin yli ja haluaisin ne kuvia tässä foorummissa näytää .
Se oli tosi hieno alppilento. Mutta ennen kun minä tarvitsen ne kuvia 2-3 kerta pienentä,mä jätän mielusempi sen,koska et näe ennä paljon kuvista.... thmbdn
[ attachment removed / expired ]
Se isä työ yritys meni hukkaan/eli ei kannattaa enää laitaa,koska aina liian paljon KB:tia. No jätän sitten !

Chris

BOAC Fan!
The Dream of BOAC
Wonderful Aircraft. Super Vickers VC10 in BOAC Colors
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

Re: No en laita sitten.....
« Reply #1 on: 15.09.13, 06:30 »

Yritä vielä ,kiitos, kyllä niistä pitäisi 800 pix ja 200kt koossa aika hyvin nähdä. Laita edes muutama kokeeksi. Vuoristokuvia on mukava katsella, ilmakuvia vuorista vielä mukavampi thmbup. Tuo kuvahan on vain noin 450pix ja 111kt eli vähän yli puolet maksimista kooltaan.
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #2 on: 15.09.13, 10:30 »

And in most of photoediting softwares there is option to reduce quality of saved image to get size under 200kb without rescaling it smaller than 800 px. wide.
Heikki Sten

Date Registered: 11.06.04

« Reply #3 on: 15.09.13, 14:21 »

Hei Chris. Minkä nimistä kuvankäsittely ohjelmaa käytät? Kuvan kokoa (kb) voi kyllä pienentää siten että kuva on 800 px leveä. Luulen että sitä Toni tarkoittaa.
Terv. Heikki
« Last Edit: 15.09.13, 19:18 by Heikki Sten »

Pilatus fani
Tauno Hermola

Date Registered: 20.04.10

« Reply #4 on: 15.09.13, 15:50 »

Eri ohjelmatkin näyttää toimivan aika eri lailla. Photoshop Elements (ainakin se wanha versio, joka minulla on) tekee pienimmän tiedoston 7-laadulla ja koko kasvaa myös huonompaan laatuun mennessä Embarrassed . IrfanView tuntuu tekevän kohtuu pieniä tiedostoja. Windows'in Paint on ihan kuraa!

Mikä mahtaisi olla tässä suhteessa paras, tai edes hyvä, ohjelma, sellainen jolla saa pienen tiedoston laadun liikaa kärsimättä? Sehän on JPEG:in ominaisuus, että standardi määrittelee lähinnä syntaksin ja jokainen saa tehdä niin hyvän tai huonon pakkauksen kuin osaa tai haluaa.

p.s. Olen ymmärtänyt, ettei Crish osaa englantia yhtään suomea paremmin Wink

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur
Heikki Sten

Date Registered: 11.06.04

« Reply #5 on: 15.09.13, 17:00 »

p.s. Olen ymmärtänyt, ettei Crish osaa englantia yhtään suomea paremmin Wink
Aivan, Chris in kanssa puhutaan suomea.

Pilatus fani
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #6 on: 15.09.13, 18:14 »

Ainakin Paint shop pro:ssa on helppo määrittää kuvan kb- koko halutuksi tallentamisen yhteydessä:

[ attachment removed / expired ]
Chris Sutter

« Reply #7 on: 16.09.13, 15:15 »

Yritä vielä ,kiitos, kyllä niistä pitäisi 800 pix ja 200kt koossa aika hyvin nähdä. Laita edes muutama kokeeksi. Vuoristokuvia on mukava katsella, ilmakuvia vuorista vielä mukavampi thmbup. Tuo kuvahan on vain noin 450pix ja 111kt eli vähän yli puolet maksimista kooltaan.

Juu Timo,tarketuksilla laintoin tuo niin pienenä!Koska se olisi sitten se seurava suuruus... missä kai kaikki onnistuisi!
Mä en tiedä miksi se ei enä toimi niin kun ennen,se oli silloin tosi helpo!
Tottakai mulla on myös parempi kamera nyt kun silloin. Mutta se ei voi olla, että mun täytyy ne nyt niin pieniksi tehdä ja niin hankkalana/monen kerta jne?
Minä käytän  ylensä Picasa 3 ja   tietsikkan sen XP oma ohjelma.
Yritin se Photoshoppia kerran ( testi versio !) Mutta se on niin vaikkea ymmärtää,miten se toimi,eli mä en taju sitää !

Mitä ohjelma on tosi hyvää ja semmonen etta "meikälainen" ymmärtäisi sen?HuhHuhHuh??

Mä puhun vain muutama sanoja englaniksi. Saksaksi olisi parasta! Suomeksi voisin ehkä yritää ,mutta monet sanat siinä ehkä en ymmärtäisin siinä Suomi ohjemassa?
Picasa toimi aika mukava ja helpolla,vain se kuva pienenttää en minä löytänyt siinä.? Ja sen Windows XP on mun mielestä juust siinä tosi hankala. ?
Aikaisempi se oli niin yksinkertainen mun tietsikalla. Nyt se on niin monimutkainen ja hankala....

Kiitos sittenkin niin monesta vastausta! Hyvästä vinkkistä olen kiinostunut,jos minä meikälainen sen voi ymmärttää/tajuttaa....  Wink Saksaksi olisi tosi hyvää!
Kiitos teille kaikkille!

Chris

BOAC Fan!
The Dream of BOAC
Ilkka Portti
Body Monkey
Moderator

Date Registered: 31.07.01

« Reply #8 on: 16.09.13, 15:30 »

Mitä ohjelma on tosi hyvää ja semmonen etta "meikälainen" ymmärtäisi sen?HuhHuhHuh??

Irfanviewin ainakin saa muutettua saksankieliseksi: Saksankielinen lataussivu. Itse en ole ohjelmaa käyttänyt, mutta pitäisi olla helppotajuinen ja -käyttöinen ohjelma. Näkyy täällä fooruminkin puolella olevan ohjeita (tosin suomeksi) Irfanviewin perussäätöihin: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,92020.0.html

My photos @ Airliners.net                           My photos @ Jetphotos.net
                                       www.flyfinland.fi
Tauno Hermola

« Reply #9 on: 16.09.13, 19:00 »

Itse pidin tuosta yllä mainitusta PaintShop Pro'sta juuri sen selkeän käyttöliittymän vuoksi. Löytyy myös saksankielisenä.

http://de.wikipedia.org/wiki/Corel_PaintShop_Pro Wink
http://en.wikipedia.org/wiki/Paintshop_Pro on toki huomattavasti laajempi esittely

Ohjelma muuttui vaan jossain vaiheessa sharewaresta maksulliseksi ja siksi sen käyttö loppui kotikoneessa, ja myöhemmin myös työpaikalla, kun maksullista lisenssiä ei enää hankittu. Vanhempia shareware-versioita taitaa olla netissä vieläkin; omalle koneelle jäänyt 3.0 on kylläkin jo täysin käyttökelvoton.

Kokeiluversion voi kyllä ladata Corel'in sivulta: http://www.corel.com/corel/category.jsp?cat=cat4120123&rootCat=cat3610111

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #10 on: 17.09.13, 07:05 »

Chris, mach noch die Bilder an. Wir alle mögen die sehr. Ich spreche kaum Deutch (vor 45 Jahren im Schule kurz Deutch - kein Gebrauch in Finnland heute), aber Ich kann garantieren doch auch in Deutch dass Irfanview ist sehr leicht und schnell zu studieren. Es gibt auch ein version auf Deuch wie Ilkka ist uber gesagt.

Pekka

Edit:  Das ist so leicht wie hier: http://www.henner.info/irfan.htm#Bilder%20reduzieren ist gesagt:

********* Zitierung ***********

Bild-Reduzierung mit  IrfanView

Wer ein Foto als Anhang an eine e-Mail auf sinnvolle Dateigröße reduzieren will, kann das problemlos mit "IrfanView" durchführen!

Folgende Schritte sind durchzuführen:

Das Bild aufrufen. "Enter" drücken, damit die Kopfleiste erscheint. Dort unter "Bild > Größe ändern" z.B. 640 x 480 Pixel anwählen. "Resample" anhaken, dann "ok" anklicken.

Zum Abschluss wird dann noch "Datei > speichern unter" gewählt,
    ein Dateiname und ein Ordner festgelegt und

"Dateityp": jpg gewählt. Unter den "Optionen" sollte man ca. "Qualität" 65% wählen. (Wird "Exif-Daten" angekreuzt, bleiben die Kamera-Daten voll erhalten!).
    Achtung: Bei manchen Bildschirmen sind die "Optionen" nur zu sehen, wenn man den Haken entfernt und wieder neu setzt.

Das Ergebnis ist eine Datei, die nur 25 - 60 KB hat; ohne Exif-Daten sogar noch weniger! Da freut sich der Empfänger und die Telekom ärgert sich!

********* /Zitierung ***********
« Last Edit: 17.09.13, 07:23 by Pekka Holopainen »

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Chris Sutter

« Reply #11 on: 18.09.13, 19:08 »

Irfanviewin ainakin saa muutettua saksankieliseksi: Saksankielinen lataussivu. Itse en ole ohjelmaa käyttänyt, mutta pitäisi olla helppotajuinen ja -käyttöinen ohjelma. Näkyy täällä fooruminkin puolella olevan ohjeita (tosin suomeksi) Irfanviewin perussäätöihin: http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,92020.0.html

Kiitos Ilkka,Tauno ja Pekkallekin.
Yritin downloads tehdä Irfan ja Core Paint Shop :kin.
 Mutta Norton Anti Virus kielti/varoiti molemmista kovasti sitä!. Mun täytiy kai joskus yksi osta . Ja se voi kestä,kun en tiedä vielä mitä mulle olisi parasta?
Pekko kun Saksa on tosi hyvää!
Kiitos kaikkille avusta!

Chris

BOAC Fan!
The Dream of BOAC
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #12 on: 19.09.13, 08:26 »

...
Pekko kun Saksa on tosi hyvää!
...

Kiitos! Sanakirjan avulla syntyy hitaasti mutta varmasti. Grin Kielioppi on vain "sinnepäin", kun on 45 vuotta aikaa siitä, kun saksaa opiskelin. Valitettavasti englannin ylivalta on Suomessakin nykyään sellainen, että myös saksa on painunut sinne "harvinaisten kielien" joukkoon.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Tauno Hermola

« Reply #13 on: 20.09.13, 09:13 »

Mutta Norton Anti Virus kielti/varoiti molemmista kovasti sitä!. Mun täytiy kai joskus yksi osta . Ja se voi kestä,kun en tiedä vielä mitä mulle olisi parasta?

Kai se Norton parkuu aina, jos verkosta lataa softaa? Olet liian varovainen, jos et uskalla Corel'in sivulta ladata kokeiluversiota Grin

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1