Norwegian lentäjän Virtuaalinen työpäivä HEL-ARN-HEL |PALJON KUVIA|

(1/2) > >>

Pade:
Päiviä foorumille. Tänään briefingistä annettiin vuoroksi HEL-ARN-HEL lennonnumeroilla DY4280 ja DY4285 ja koneeksi tuli käyttöömme LN-DYA joka on jätetty ulkostandi 125:lle. Ja vielä tähän väliin on hyvä muistuttaa että textuurien laatu nyt on sitä miltä se näyttääkin.
Kommenttia haluaisin erityisesti operointi virheistä ja toki muustakin voi antaa 

Mutta aloitellaas työpäivä. Kuten jo aiemmin on mainittu koneemme löytyy ständiltä 125 ja rekisteriltään on LN-DYA. Lennollemme änkeää kyytiin 109 matkustajaa sekä 4 matkustamohenkilökunnan jäsentä. Ruumiin menee noin 1500kg tavaraa.
Löpöä kyytiin otetaan 4000kg. Arvioitu lentoaika on noin 53minuuttia. Reittimme on se perinteinen RUNEN N872 XILAN.
Kone olikin jo maavirralle laitettu joten eiköhän mennä sekoittamaan ohjaamo 


Ohjaamosta tuli vähemmän nyt tähän alkuun kuvia mutta otetaan ruokaa ja matkustajat kyytiin



Tässä vaiheessa katsellaanpa hieman lähtöä. Sää näyttää tältä suurinpiirtein Helsingissä:
Code:

EFHK 241150Z 36011KT 9999 SCT035 BKN110 10/01 Q1005 NOSIG=
Joten lentoonlähtö tapahtuu kiitotie 04R josta jatketaan RUNENille VETUD 1C lähtöreittiä pitkin. Koneemme on sen verran kevyt joten lähdetään YL:sta ilmaan.

Sitten vielä maahenkilökunta otti kuvan koneesta ja saman tien tuon kuvan ottamisen jälkeen suljettiin ovet ja alettiin käynistelemään konetta.


Yläpaneeli näyttää tältä, mitä siitä nyt näkyy, kun aloitamme käynistämään #2 moottorin


Ja sitten kerosiini sekaan


Moottoreiden käynistämisen jälkeen yläpaneeli näyttää tältä


Sitten lähdetään rullailemaan kohti YL:aa ja samaan aikaan alkoi myös vettä satamaan, mutta eipä tuo haittaa kun sisällä ollaa 


Perille päästiin ja sitten olisi aika lähteä ilmaan


Sitten menoksi ja hyvin kiihtyi TO-2 tehoillakin 


Ja sitten kiivetään lentopinnalle 320.


...


...


Ja sitten ollaankin pinnoilla


Lento on lyhyt ja kun pinnoilla päästään niin aloitetaankin jo lähestymisen katselu.
Tukholmassa METAR antaa seuraavanlaiset tiedot käyttöömme:
Code:

METAR ESSA 241320Z 32012KT 9999 -RA FEW022 SCT039 BKN098 08/07 Q1012 RERA TEMPO SHRA BKN020CB
Tuulet kun sanovat tuota rataa niin valittiin laskuradaksi 01L jonne lähestyttiin XILAN 2J lähestymisreittiä pitkin.
Tässä laitellaan ohjaamoa lähestymistä varten kuntoon


Alas mennään kovaa vauhtia joten pitää hieman hiljentää vauhtia


Taustalle jää Tukholman kaupunki


Vähiin käy mailit ennen kuin loppuu 


Ja se olisi sitten silkkiä vaille valmis 


Ja kun silkkiä tuli niin raikuvat aplodit kuuluivat ohjaamoon asti 


Sitten rullaillaan sitä väärää rullaustietä pitkin portille 63... 


... jossa laitellaan kone valmiiksi paluulentoa varten.


Paluulennolle tuli 121 matkustajaa kyytiin ja ruumaan meni vähän yli 2100kg tavaraa ja löpöä kyytiin pumpattiin 4300kg. Reittimme Helsinkiin on myös melko vakio eli NTL N851 UXETI N873 LAKUT.
Tukholmassa sää on pitkälti sama kuin saapuessa joten 01L lähtöradaksi ja NTL 3C lähtöreittiä pitkin reitille.
Kääntö sujui sutjakkaasti ja ollaankin jo menossa traktorin voimin taaksepäin


Rullailu Y2:een josta lähdimme ilmaan


...


...


Sitten ylitellään Ahvenanmaa josta jatketaan kohti Turkua ja Helsinkiä


Näytölle on tullut TOD ja horisontissa näkyy juuri ja juuri Turku


Ja Turku imetty moottoriin ja matka jatkuu 


Helsingissä sää on hieman muuttunut muttei radikaalisti, METAR sanoo näin:
Code:

METAR EFHK 241420Z 35013KT 9999 FEW038 BKN090 08/01 Q1006 NOSIG
Laskuun siis kiitotie 04L LAKUT 3B tuloreittiä pitkin.

Tässä mennäänkin jo eteläänpäin ja kohti loppuosaa kiitotie 04L:lle


Ja sitten ollaan finaalissa


...


Lähestyminen tuli söhlättyä kun aluksi jäätiin turhan korkealle ja sitten loppujen lopuksi ei tahtonut istahtaa kone kiitotielle joten ei muuta kuin uutta yritystä 


Käännetään takaisin kentälle päin


Jos nyt päästäisiin alas asti 


Toisella kerralla päästiin alas ja sitten jarrutellaan


Rullataan PG:stä 04R yli ja jatketaan matkaa kohti porttia 22...


...jonne eksyttiinkin 


Vanhempi perämies Ojanen kiittää lennosta ja toivottaa mukavat illan jatkot 

AmiGo98:
Hyvä anti-aliasing ja laadukasta chronon käyttöä. Miten sait noin hyvät autogenit simuusi?

Oskari Pirttisalo:
Ei muuta kuin FS9 käyttöön w/ iFly, paremmat autogenit ja parempi AA, muuten jees.

Pade:
Näköjää tuo CCC tiputtaa vähä väliä AA:ta mutta autogenejä ei oo käytössä ja chrono nyt vahingossa jäi. Ja ei, en vaihda takaisin FS9 kun siitä on eroon päästy 

liukkim:
Eikö sulla ole polkimia (tms.), vai miksi rullaat noin kaukana viivasta?

Navigation

Up one level

Next page