Austrian Airlines Vienna (LOWW) - Sharm el-Sheikh (HEISH) Aerosoft Airbus X

(1/2) > >>

Hexteri:
Ajattelin kokeilla ja väsätä jonkinmoista stooria tämän päivän lennolta. Risuja ja ruusuja otetaan kiitollisuudella vastaan! 



Tervetuloa Austrian Airlines -lennolle OS9533 Vienna Schwechat (VIE) - Sharm el-Sheikh International Airport (SSH). Aikataulun mukainen lähtöaikamme on 07:30Z eli 09:30 paikallista aikaa ja perillä pitäisi olla 11:30Z paikallista aikaa 13:30. Lentokorkeutemme on aluksi FL350 ja myöhemmin teemme step climb:n pinnalle 370.

Koneenamme tänään toimii Airbus A320-214, OE-LBX ja kutsutunnuksemme on AUA9533.

Matkustajia on tänään kyydissä 153 ja koneen kokonaispaino ilman polttoainetta (ZFW) on 59859 kg ja polttoainetta matkaan tulee 13656 kg. Eli lentoonlähtöpainomme on 73405 kg.
Kokonaispainomme on reilusti yli maksimi-laskupainomme, eli jos meillä tulee tarve kääntyä takaisin lähtökentälle täytyy meidän polttaa/dumpata keroa reilusti. 

Quote

Loadsheet
-------------------------------------
Total Payload                16790 kg
Dry Operating Weight      43069 kg
ZFW Actual                  59859 kg
Take Off Fuel                13656 kg
Take Off Weight Actual    73405 kg
Trip Fuel                       9573 kg
-------------------------------------


Katsotaan sitten hieman säitä:

LOWW 240550Z 30015KT 9999 FEW040 BKN047 16/09 Q1016 NOSIG

Ja ATIS lupaa lähteville kiitotietä 34. Eli kone esiin ja laskemaan:



RWY34
Flaps CONF2 UP0.7
Flex +55°C
V1 154
VR 154
V2 157

Mahdollisen keskeytetyn lentoonlähdön jälkeen rataakin pitäisi jäädä huimat 215m jäljelle.  Moottorivian sattuessa V1-nopeuden jälkeen lennämme suoraan WGM -vorrille odotukseen korkeutena 5000ft.

Rettimme näyttää tältä tuulikarttoineen. Välimerellä pitäisi alkaa sitten puhaltamaan kunnolla sivulta, joten pientä pomputtelua saattaa olla luvassa.




Seuraavaksi lennokkiimme, joka sijaitsee kylmänä portilla C34.



Ei muuta kun systeemejä tulille! 



Sitten tulikin muutos, eli kiitotie 29 ja lähtöreitti SASA2D. Kiitotien vaihtaminen passaa meille, koska rullausmatka vähenee puolella.

Boxiin oikea kiitotie ja SID



Maahenkilöstö otti kuvan 



Muutama minuutti vielä... 



Pushback tornista kuvattuna... N. 7 minuuttia aikataulusta jäljessä.



... ja matkustamosta



"You are cleared to disconnect and go to hand signals"



"Flight controls check"



Sitten on aika vilkaista rullausreittiämme. Koneessamme on sen verran painoa, että käytämme koko kiitotien pituuden hyväksemme.



Terminaali rullaustieltä kuvattuna



Nousukiidossa, V1 -nopeus lähestyy... Kohta ei ole enään paluuta 



SID:n mukaista tiukkaa vasenta käännöstä melkein välittömästi









Kevyemmällä koneella steppiä FL370



Jossain keskellä Välimerta 



Navlogin täyttöä, laiskaa sellaista!



Afrikan mantere siintää jo edessä. Enään ei ole kauaa jäljellä.



Kairo



Sitten laskuvalmisteluihin. Metaria:

HESH 240900Z 03007KT CAVOK 32/15 Q1011 NOSIG Eli melkoisen lämmintä keliä luvassa!

Luvassa kiitotie 04L, MENLI:n jälkeen saatiin selvitys DCT KAPIT ja IVUTA1F



Gulf Of Suez



Joku vuoristo edessä



Käännymme kohti finaalia



Laskuasussa





Vapautetaan 04L Charlie:stä



Asematasolla 14 min. aikataulusta edellä. Maahenkilöstö tekee kovasti töitä että saadaan kone nopeasti lähtökuntoon paluumatkaa varten







Vielä paperityöt lennon jälkeen 



Kiitos jos jaksoit seurata tänne saakka! 


J Ahponen:
Yllättävän realistiseksi voi mennä myös ton Aerosoftinki Airbussin kanssa. Toi plaanaus vaihe etenkin toi stooriin sitä jotain. Kuvatkin toki hienoja! 

Miksu:
Millä sää kattelet karttoja tolla tabilla? Ihan suoraan adobella?

Hexteri:
Quote

Millä sää kattelet karttoja tolla tabilla? Ihan suoraan adobella?


Juu, Adobella suoraan  Helpottaa hommaa kummasti!

AmiGo98:
Quote

Ihan suoraan adobella?

Abode

Kiva stoori tosiaankin! Tosin suhtkoht kotoisalta näyttää maa tuolla Sharmissa

Navigation

Up one level

Next page