FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
05.12.19, 17:07

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja  (Read 1172 times)
Putolev
Former member
DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« on: 28.09.13, 15:04 »

Moi,

Olen aktiivinen jäsen DCS simulaattoriyhteisössä ja nyt meillä on hieno tilaisuus kokonaan uuden WW2 simulaattorin luomisen tukemiseen DCS Worldiin. Tämä uusi simulaattori on jo saavuttanut perusrahoitustavoitteen, joka noin vuoden kuluttua tulee tarjoamaan meille kolme(!) ilmaiseksi lennettävää lentokonetta (P-47D-28 Thunderbolt, Spitfire Mk IX, Messerschmitt Bf-109K-4). Myös uusi Normandian kartta kehitetään Eagle Dynamics Game Engineen (EDGE), jotta voimme lentää näitä sotaratsuja realistisessa ympäristössä.

Tällä hetkellä, yritämme Kickstarterissa saavuttaa 150 000$ lisätavoitteen, joka tulee tarjoamaan meille lisäksi maailman ensimmäisen suihkuhävittäjän, Messerschmitt Me 262:n. Se tullaan kehittämään realistisesti viimeisintä kytkintä myöden, niin kuin kaikki jotka ovat lentäneet DCS simulaattorin lentokoneita jo tietävät. Unohtamatta tietysti kaikkein realistisimpia lentomallinnuksia, mitä koskaan on missään simulaattorissa nähty.

Joten tukekaa meidän pyrkimystä tämän legendaarisen suihkuhävittäjän kehittämiseksi ja osallistukaa Kickstarter kampanjaan.

Jos tuette kampanjaa 40 dollarilla, saatte ilmaiseksi kaikki ne lentokoneet, jotka tullaan jatkossa kehittämään tähän simulaattoriin. Se antaa näille 40 dollarille todella suuren arvon vuosien varrella. Olen itse tukenut 50 dollarilla, mutta jo yksi dollari on lähempänä tavoitetta, joten katsokaa itsellenne sopiva vaihtoehto.

Täältä löytyy Kickstarter kampanja:
http://www.kickstarter.com/projects/508681281/dcs-wwii-europe-1944

Ja täältä löytyy pieni motivaatiovideo Me 262:sta:
http://vimeo.com/75431503

RRG Studion ovat perustaneet yhdet kaikkein kuuluisimmista simulaattorikehittäjistä, jotka ovat työskennelleet vuosia kuuluisan IL-2 simulaattorin parissa.

Vastaan mielelläni aiheeseen liittyviin kysymyksiin.
Kiitos kaikille tukijoille!
Kalle Rantanen
Offline Offline

Posts: 1348
Date Registered: 07.03.08

Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #1 on: 30.09.13, 17:28 »

Olen kiinnostunut siinä vaiheessa kun joku lupaa lisätä pelin sinänsä loistavaan simulaatioon. Tarkoittaa hyvää tutoriaalia, dynaamista kampanjaa yms. Nyt kaikki on kyllä mallinnettu viimeisen päälle, mutta muu on vähän unohtunut.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6466
Date Registered: 27.10.01

Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #2 on: 30.09.13, 17:56 »

Totta. Ostin DCS A-10:n ja peli oli suorastaan sanottuna järkyttävä pettymys. Graafisesti kone on todella upea ja järjestelmämallinnus on loistava mutta peliä siinä ei ole lainkaan. Lentely jäi lähinnä manuaalin lukuun ja järjestelmien harjoitteluun, muutamaan tuntiin vapaalentelyä ja pariin tehtävään. Nyt tekisi mieli poistaa koneelta. 40 euroa tuhlattua rahaa. Vaatii ehdottomasti dynaamisen kampanjan tyyliin Falcon 4.0, jotta sitä jaksaa. Nyt sisältöä ei yksinkertaisesti ole yhtään.
Putolev
Former member
Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #3 on: 04.10.13, 19:11 »

Jos dynaamista kampanjaa haluaa, niin Falcon 4 taitaa olla se ainoa mitä on pitkään aikaan tehty, eikä uutta ole luvassa millekään alustalle. Ilmeisesti sellaisen tekeminen on todella kallista ja aikaa vievää.
DCS-simuun on kyllä paljon kampanjoita joka koneelle ja kymmeniä yksittäisiä missioita. Kannattaa myös katsastaa forums.eagle.ru, josta niitä löytyy.
Toisaalta isoimmat panostukset taidetaan nykyään tehdä moninpeliin, mistä luonnollisesti löytyy eniten realismia ja tiimityöskentelyä. Eli simu tarjoaa alustan ja pilotit itse tekevät hommasta niin realistista, kuin haluavat. Siellä se paras anti on varsinkin, kun yhteisöstä löytyy todella osaavia kavereita ja jopa ammattilaisia eri maiden asevoimista, jotka vievät touhua ihan uudelle tasolle.

Motivaatiota moninpeliin voi hakea vaikka Ralfidudelta, jolta löytyy loistavia videoita, esim:
http://www.youtube.com/watch?v=N2hZkRRXF2I
http://www.youtube.com/watch?v=1D73YbNcZp8
http://www.youtube.com/watch?v=yx2KAwKd8ss

Ihmettelen kyllä vähän teidän kommentteja. Enimmäkseenhän tämä foorumi on siviilisimuilijoiden koti ja niistäkö sitten löytyy sitä peliä? Jotkut käyttää tuhansia siviilisimuihin, joissa "vaan suihkitaan paikasta toiseen". Toiset taas ajaa rekka- ja junasimuilla. Nämä on niitä hiekkalaatikkopelejä, joissa pitää olla oma-aloitteisuutta ja mielikuvitusta. Smiley

Niin ja aiheesta sen verran, että 22 tuntia jäljellä ja 7000$ puuttuu vielä. Niin lähellä jo, että voi hyvin onnistua kaikkien avustuksella!
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6466
Date Registered: 27.10.01

Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #4 on: 05.10.13, 06:53 »

Ihmettelen kyllä vähän teidän kommentteja. Enimmäkseenhän tämä foorumi on siviilisimuilijoiden koti ja niistäkö sitten löytyy sitä peliä? Jotkut käyttää tuhansia siviilisimuihin, joissa "vaan suihkitaan paikasta toiseen". Toiset taas ajaa rekka- ja junasimuilla. Nämä on niitä hiekkalaatikkopelejä, joissa pitää olla oma-aloitteisuutta ja mielikuvitusta. Smiley

Perinteinen siviilisimu-argumentti. Siviililentosimuissa tehdään sitä mitä oikeillakin koneilla; lennetään, jokainen niin realistisesti kuin osaa ja haluaa. Osa yrittää mallintaa oikean elämän toimintaa mahdollisimman tarkasti.

Hävittäjäsimussa sitten tehdään sitä, mitä hävittäjällä; taistellaan. Jos pelistä ei löydy sisältöä, ei sillä voi taistella.


Olen DCS A10:n kampanjoita lentänyt ja ne oli niin puhdasta roskaa kuin vain voi olla. En ilmeisesti oikeata kohdetta tuhonnut yhdessä tehtävässä, niin peli tarjosi koko ajan sitä samaa tehtävää. Jossain vaiheessa alkaa myös loppumaan kiinnostus, kun tietää jokaisen viholliskohteen sijainnin jo ulkoa.

Kun kehitetään tällainen alusta, kuin DCS on, niin olisi äärimmäisen tärkeää kehittää sille dynaaminen kampanja/sota ja nimenomaan DCS Worldille. Jokainen voi sitten ostamallaan lisäosalla pelata sitä kampanjaa esim A10:llä, Black Sharkilla jne. Luulisi, että tältä pohjalta rakennetussa simussa/alustassa se dynaaminen kampanja olisi yksi tärkeimpiä ominaisuuksia.
Putolev
Former member
Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #5 on: 05.10.13, 15:33 »

Tarkoitus ei ollut sanoa, että simu X on parempi kuin simu Z, vaan kategorisoida kaikki hiekkalaatikkopeleiksi. Siinä mielessä ne ei eroa toisistaan hirveästi.  Smiley

Olenkin varmaan aika huono argumentoimaan DCS:n kampanjatarjonnasta, kun en ole pelannut kuin Ka-50:n yhtä kampanjaa ja aktiiviaikana suuntautunut pelkkään moninpeliin, mistä aloitinkin alunperin suoraan koskematta yksinpeliin harjoittelua lukuun ottamatta. Siellä onkin ihan eri maailma ja realismi. Toivottavasti saadaan joskus simulaattorit niin isoksi alaksi, että kehittäjiltä löytyy aikaa ja resursseja kehittää dynaaminen kampanja yksinpeliin. Myöskään muista nykyaikaisista simulaattoreista ei taida sellaisia löytyä.

DCS-foorumia lukeneena tuntuu kuitenkin väki pitäneen paljon kampanjoista, joista ovat tehneet mielenkiintoisia After Action Reportteja (AAR). Mielipideasioita varmaan ja toiset ovat laadukkaampia kuin toiset.

150 000$ on nyt kuitenkin saavutettu, joten innolla odotan Me 262:n valmistumista seuraavan parin vuoden aikana. Toivotaan menestystä uudelle WW2 simulaattorille. Kiitos kaikille, jotka ovat mahdollisesti fsnordicista tukeneet tätä kampanjaa!
Jan Sandholm
Offline Offline

Posts: 956
Date Registered: 05.07.05

Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #6 on: 05.10.13, 16:11 »

DCS:ään löytyy läjäpäin custom tehtäviä (single ja multiplayer) pelin kotisivujen (User Files) ja forums.eagle.ru:n kautta. Osa niistä on kertakaikkiaan loistavia ja dynaamisia. Ei sieltä pelattava kesken lopu ihan hetikohta. Pelin omat kampanjat ei mitenkään loista (ne onkin lähinnä yksinkertaisia referenssitoteutuksia), mutta pelaajien omat missiot ovat toisinaan törkeän realistisia terminologian, kommunikaation, payloadien ja itse tehtävien sisällön osalta. Moni onkin RL jenkkiarmeijan sotilaiden tekemiä.

Kuulemma Belsimtekin kopteri-kampanjat ovat erittäin hyviä. Kopterit löytyy - en vain ole itse ehtinyt lentämään vielä, mutta sellainen tuntuisi olevan konsensus foorumeilla.

Väittäisin että tämän simun fokus on pelaajien itsensä tekemissä single- ja multiplayer -tehtävissä. Etenkin multiplayer. Eikä se niissä petä. Paitsi ehkä silloin kun vanhempi tehtävä ei enää toimi uudemmassa DCS versiossa...

Olen lennellyt Falconin/BMS:n dynaamista kampanjaa eikä sitäkään erityisesti kehumaan pääse. Onhan se dynaaminen, mutta generoi melkolailla samanlaisia tehtäviä toinen toisensa perään. Aikansa sitä jaksaa, mutta sitten yleensä mielenkiinto lopahtaa. Siitä huolimatta, parempi tietysti että dynaaminen kampanja on kuin että sitä ei ole...
Kalle Rantanen
Offline Offline

Posts: 1348
Date Registered: 07.03.08

Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #7 on: 06.10.13, 18:21 »

Ihmettelen kyllä vähän teidän kommentteja. Enimmäkseenhän tämä foorumi on siviilisimuilijoiden koti ja niistäkö sitten löytyy sitä peliä?

No jos minulta kysytään, niin FSX:n tehtävät edustavat juuri sitä suuntaa mihin simuja pitäis viedä. Muilta osin siviilisimuja riivaa sama ongelma, eli simulaatio menee pelin edelle.

Ja jos dynaaminen kampanja on vaikea nakki, niin olisi edes kunnon tutoriaali ettei kaikkea tarvitse opetella manuaalia selaamalla. Sellaista en ole nähnyt Longbow 2:n jälkeen.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6466
Date Registered: 27.10.01

Re: DCS WWII: Europe 1944 Kickstarter-kampanja
« Reply #8 on: 06.10.13, 19:37 »

Olen lennellyt Falconin/BMS:n dynaamista kampanjaa eikä sitäkään erityisesti kehumaan pääse. Onhan se dynaaminen, mutta generoi melkolailla samanlaisia tehtäviä toinen toisensa perään. Aikansa sitä jaksaa, mutta sitten yleensä mielenkiinto lopahtaa. Siitä huolimatta, parempi tietysti että dynaaminen kampanja on kuin että sitä ei ole...

Se kuitenkin etenee koko ajan ja oleellisinta on se, että taistelukenttä pysyy siinä tilassa mihin se jää. Jos tuhoat jostain vaikkapa 10 tankin joukkueesta 5, niitä on jatkossa se 5 siellä. Muistan hyvin vuosia sitten, kuinka nautinnollista oli pelata dynaamista kampanjaa ja puhdistaa koko aluetta DPRK:n joukoista järjestelmällisesti pikkuhiljaa, aloittaen jostain kartan kulmasta.. Ei se ehkä ollut itse sodan kannalta järkevää mutta sain siitä todella paljon iloa irti ja pelattavaa. Juuri tällaista taustapeliä tarvitaan kunnon sotilassimuun. Esim mua ei nettilentely kiinnosta muiden kanssa ja skriptatut tehtävät ei myöskään.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1