Punnalla kanaa?

(1/2) > >>

AmiGo98:

Tällästä keikkaa siis tiedossa. Düsseldorfista viedään lomalilijoita Karibian helmeen, Dominikaanisen tasavallan lomakohteeseen, Punta Canaan. Kohteeseen viedään Saksan maalta pariin otteeseen viikossa Airbus A330-200 vehkeellä populaa nauttimaan trooppisista lämpötiloista ja hyvästä sapuskasta. Tänään koneena toimii D-ALPJ, joka saapui Palmasta muutamaa tuntia ennen lähtöä ja on jätetty sellaiseen kuntoon, ettei mitään suurempia mutkia pitäisi matkaan tulla. Joku keksi, että ivappiin voi laittaa rajallisen määrän tekstiä suunnitelmaan, joten tälläisellä lyhennetyllä versiolla mennään:Code:

SONEB UP64 TENLI UL980 FLEVO UL602 SPY UY70 OTBED UL26 PENIL UL70 BAGSO LIMRI/M082F360 5220N/M082F380 4930N 4040N 3445N/M082F400 2950N 2655N KAVAX M525 SOCCO M525 CAFFE DCT DDP B520 ANTEX


Laitetaas purkkia kuntoon. 10 minuutin päästä pitäisi olla jo pyörät liikkeellä, mutta hyvä nyt jos edes koneen lastaus ollaan saatu käyntiin.


Briefingissä valittiin tälläiseltä näyttävä reitti. Vastatuulta on vaikka muille jakaa, mutta se ei menoa haittaa. Sellaista se on, kun lampea ylittää.


Jetstreamikin tulee mukavasti reitille Toivotaan, että hyödytään paluulennolla tästä.



Aika työntää. Cockpit to ground...


Düsseldorfin työnnöt viimeisiltä porteilta kestää sen verran kauan, että kerkeisi pikkuset tirsat vetäseen.


Sitten rullaillaan, puoli tuntia myöhässä aikatauluun nähden.


TOGA:lla mennään


SONEB3T lähtöreittiä kohti Amsterdamin ilmatilaa


Sitten ollaan jo lentopinnoilla ja Amsterdamin tutkan johdolla shortcuttia. Aikataulua kiritään vajaat viisi minuuttia.


Ekaa lounasta jossakin Brittien päällä. Jotakin risotta-en-muista-minkä-maan-tavalla.


Kahtellaan säätä reitillä, kohteessa, ETOPS-varakentillä sekä ihan sillä normaalivarakentällä, joka tänään on La Romanan lentoasema(MDLR)


Nautitaan niistä kirkkaista taivaista, vielä kun niitä on...


Luffen MD-11 tuli vastaan vähän ennen maata näkyvissä -hetkeä.


Jotakin ihme Gibraltarilaisittain valmistettua fish&chips hommelia.


Kahtellaan lähestymistä. Eernäv 09, hyvältä kuulostaa.


Caffet waypointin kunniaksi


Veden värin perusteella kohta alkaa jonkun loma


Pilvien läpi alas




Tohvelit alas


Joku pölkkypää laitto kärrynsä tielle


Siinä lepää...saldona lentotiimaa 8h 49min ja block to block aikaa 9h 12min. Löpöä päästeltiin reilut 47 000 kiloa.


Käydään nauttimassa vielä pienet D-vitamiini paukut ja sitten palataan paluulegin suunnitteluun

_______

Paluulento, BER7447, samat rutiinit kuin edelliselläkin lennolla. Reitti, löpö, ETOPSin varakentät, NOTAMit, metarit ja taffit.

(FPL-BER7447-IS
-A332/H-SDE2E3FGHIJ4J5M1RWXYZ/LB1D1
-MDPC1955
-M081F370 BETIR M597 KEEKA DCT AYTTE/M081F390 DCT 31N055W 35N050W
38N045W 40N040W 43N030W 45N020W DCT SIVIR UN460 RIVAK/N0464F400
UN462 COQUE UN471 OLEBA UN873 OBATO UM163 CTL UZ706 NOR T857 BIKMU
BIKMU1G
-EDDL0816 EDDK
-PBN/B1D1L1O1S2 NAV/RNVD1E2A1 DAT/SV DOF/131013 REG/DALPJ
EET/MDCS0011 KZNY0045 AYTTE0141 31N055W0220 35N050W0301
38N045W0334 LPPO0401 43N030W0450 45N020W0538 EGGX0539 SIVIR0633
LFFF0637 EBUR0748 EDGG0757 SEL/GRLM OPR/BER RALT/TJSJ CYYT LPPR
RVR/075 RMK/ADSB TCAS)

Tässä kaikkea oikeasti olennaista


Lentoonlähtö samalta baanalta, kuin laskeutuessa josta seurataan lähtöreittiä, joka menee suoraan ensimmäiselle reittipisteelle ja siitä kohti Atlantia.

Tässä juuri ennen työntöä


"tuu mats vörkloud" joten tässä kuva vasta, kun automaattinen pilotti laitettu päälle ja kiipeillään suoraan lentopinnalle 370





Lentopinnalla 390 nautitaan kohtapuoliin auringonlaskusta. Aika kuitenkin pienelle crew restingille. Luovuteaan kontrollit toisille piloteille


Ja herättyämme pienet kahvit ja ohjaaman purnukka alas


Ylitetään kenttä jonka jälkeen ILS23L


Aurinko nousee ja me painutaan kentälle


Kohta kosketetaan. Hieno fiilis lähestyä kotikenttää monen tunnin lennon jälkeen


Runway vacated


Portilla ollaan, maavirrat kiinni sun muuta ja kone siistiin kuntoon. Tää purkki lähtee parin tunnin päästä Fort Myersiin, Floridaan.


Otetaan tarvittavat mukaan ja painutaan kotiin. Se on moro, tschüss!

LekaP:
Hyvä stoori, näitä on mukava lukea. 

pho201:
Mukava kertomus. Mikä maisema sulla on Punta Canassa - Tropical Sim? Joko siinä on toinen kiitotie mukana? Kartassa näkyy, mutta ei oikein noissa kuvissa.

AmiGo98:
Jep, justiinsa se. Ei ole toista kiitorataa. Onneksi ei juurikaan haitannut.

Starchild:
Vähän jo vanha aihe, mutta alkoi kiinnostaa tuo tuulikartta. Millä ohjelmalla moisia saa aikaiseksi? Ei tarttisi itse piirrellä viivoja "sinnepäin" karttoihin.

Navigation

Up one level

Next page