Luottokorttiostokset ja turvallisuus

(1/6) > >>

ametlib:
Niinpä niin - vuosia olen käyttänyt VISA-korttia ilman ongelmia valikoiden huolellisesti paikan, josta olen ostoksiani tehnyt. Paikkoja on ollut vain muutama :

Flightsimstore, Simmarket, Jimmy's PC Store, PMDG, Flight1 ja Verkkokauppa.com - näiden pitäisi olla aika taattua turvallisuuden puolesta. Sitten on SCS Store (Euro Truck Simulator 2) ja Steam (3 ostosta), joista en oikein osaa sanoa.

Nyt on kuitenkin niin, että sain pankista soiton, että kansainvälinen korttivalvonta oli havainnut normaalista poikkeavaa toimintaa korttini puitteissa ja sulki kortin. Hyvä niin. Menin tänään Verkkopankkiin aikeena maksaa pari erääntyvää laskua ja kas - VISAlla oli ylimääräistä menoa 123€:n edestä - joku apina oli pelaillut jossain Unibetissä mitä lie minun piikkiini. Nyt minua pohdituttaa, että mistä helvetistä nuo korttitietoni on nyysitty ja koska - pelaaminen oli tapahtunut 14.10, joten ei tästä ole kuin muutama päivä aikaa. Onni onnettomuudessa, että tuo havaittiin heti, mutta suoraan sanottuna hieman kyrsii tällaiset puskista tulevat lisäkustannukset nykyisessä taloudellisessa tilanteessa.

Nyt seuraava vaihe on tietenkin maksaa lasku ja tehdä reklamaatio asiasta. Jos rahat palautetaan, niin sehän taas kestää luultavasti ja pitkään.

En minä tätä teille itkeäkseni kerro, vaan siksi, että kannattaa seurata hieman tarkemmin luottokorttiostostensa maksuliikennettä. Minä en sitä ole tehnyt kuin ehkä noin kerran kuukaudessa...

karantan:
Jos korttiasi on käytetty väärin, niin ei se sinun tappioksesi koidu. Tämä siis olettaen, että on noudattanut ns normaalia huolellisuutta kortin kanssa, mikä vaikuttaa ainakin nettikäytön osalta pitävän paikkaansa.

masawee:
pelkkä reglamaatio riittää ja luottokortti yhtiölle ilmoitus,Menee korttifirman luottotappioksi,Ei sinun. Eikä sinun tarvitse silloin sitä maksaa.

ametlib:
Kuulin tänään jokin aika sitten radiosta ja luin lehdestäkin, että joku 16-vuotias suomalainen kolli on jäänyt kiinni näistä luottokorttihuijauksista ja on toiminut osana kansainvälistä hakkeriliigaa. Remmiapelia ja muuta mukavaa tarjoilisin jos siihen mahdollisuus tarjoutuisi - sen verran tästä turhaa potuttavaa hommaa koituu ja ainakin toistaiseksi myös rahallista tappiota.

Hyvä asia tässä on se, että meidän polisii tutkii asiaa ja juippi on tunnustanut ainakin osin toimintansa.

ametlib:

pelkkä reglamaatio riittää ja luottokortti yhtiölle ilmoitus,Menee korttifirman luottotappioksi,Ei sinun. Eikä sinun tarvitse silloin sitä maksaa.

No minä olin yhteydessä tänään pankkiin tämän jutun vuoksi ja kysyessäni, että pitääkö minun maksaa tuo lasku, niin asiakaspalvelun mukaan täytyy. Seuraava vaihe on tehdä reklamaatio ja jäädä odottelemaan päätöksiä - kuuleman mukaan...

Tosin ei niitä perhanan kaavakkeita ole ainakaan vielä minulle toimitettu lupauksesta huolimatta, joten laitoin lisäpostia, että mikä mättää.

Navigation

Up one level

Next page