FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 16:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Luottokorttiostokset ja turvallisuus
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: Luottokorttiostokset ja turvallisuus  (Read 6332 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Re: Luottokorttiostokset ja turvallisuus
« Reply #20 on: 19.10.13, 10:07 »

Kyllä ostinpa juurikin kyseisen kapistuksen heiltä mutta tosin simmarketin kautta, ennen tuota luottotili varkautta, täytyypä tämä tieto välittää poliisille että tutkivat pitääkö paikkaansa.
Tosin tuo majesticin/simmarketin maksukin meni paypallin kautta, mutta sanoisinpa että niitä jotka miettii ko tekeleen ostavansa kannattaa miettiä pariin kertaan, jos kerran jo t
...

Myös PayPalin suhteen kannattaa olla varovainen luottokortillakin maksettaessa. Asiasta tarkemmin täältä: http://www.maksukamu.com/paypal-vinkkeja/ Valitettavasti jotkut FS-softafirmat eivät hyväksy (ulkomailta) muita maksutapoja kuin PayPalin.

Vähiten riskialtis lienee se tapa, jossa myyjän softa ohjaa asiakkaan luottokortin tunnistamiseen asiakkaan oman pankin tilille vastaavasti kuin Suomessakin henkilötietojen tunnistamisessa. Ne liikkeet, jotka hyväksyvät pelkän kortin numeron ja henkilötiedot, mahdollistavat huijaamisen.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jussi Rantala

Date Registered: 04.07.01

« Reply #21 on: 19.10.13, 14:33 »

Myös PayPalin suhteen kannattaa olla varovainen luottokortillakin maksettaessa. Asiasta tarkemmin täältä: http://www.maksukamu.com/paypal-vinkkeja/ Valitettavasti jotkut FS-softafirmat eivät hyväksy (ulkomailta) muita maksutapoja kuin PayPalin.

Paypalilla tulee maksettua lähes kaikki eBay ostokset. Itse olen vielä hankkinut erillisen PayPal security key:n, joka sitten tarvitaan maksujen vahvistamiseen. En tosin tiedä, saako tuota USA:n ulkopuolelle.

https://www.paypal.com/us/cgi-bin?cmd=xpt/Marketing_CommandDriven/securitycenter/PayPalSecurityKey-outside&bn_r=o
Kalle Rantanen

Date Registered: 07.03.08

« Reply #22 on: 19.10.13, 15:51 »

Itse olen päinvastoin pyrkinyt keskittämään maksamisen Paypaliin. Mitä harvemmassa paikassa tiedot ovat, sitä epätodennäköisempää niiden vuotaminen on. Mitään varsinaista ongelmaahan siihen ei liity, pitää vain huomioida nuo muutamat asiat.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #23 on: 20.10.13, 18:39 »

Itse olen päinvastoin pyrkinyt keskittämään maksamisen Paypaliin. Mitä harvemmassa paikassa tiedot ovat, sitä epätodennäköisempää niiden vuotaminen on. Mitään varsinaista ongelmaahan siihen ei liity, pitää vain huomioida nuo muutamat asiat.

Paypal tykkää lähetellä kaikista mun ostoksista kuitin kaverin sähköpostiin. Tiedoissa ei ole kuin mun osoite, joka on confirmed mutta silti mulle ei tule mitään, vaan kaikki menee kaverille. Olen laittanut Paypalille viestiä asiasta mutta eivät ole vaivautuneet vastaamaan. Ilmeisesti se ei ole aukko ennen kuin sanovat, että se on aukko.
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #24 on: 12.11.13, 14:18 »

123€ palautettu ja asia ainakin tältä osin selvä...

Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

« Reply #25 on: 12.11.13, 18:33 »

tällainen uhka tuntuu olevan suuresti todennäköisempi kuin se, että hukkaa korttinsa ja sitäkautta joku käyttää sitä väärin.

Hukkasin nimittäin rahapussini Helsinki-vantaalla, n. 30 min ennen lentoani Tukholmaan viime torstai-aamuna. No, nopean kyselykierroksen jälkeen kuoletin kaikki kortit ja tunnuslukulistat, mitä keksin vain kuolettaa ja hyppäsin koneeseen. Sunnuntaiyönä sain rahapussini takaisin, kun se oli palautettu turvatarkastukseen ja sieltä toimitetu löytötavaroihin. Minä kun olin vielä ollut niin kiva, että täytin pussini käteisellä juuri ennen hukkaamista, niin tallella oli kortit ja rahat.

Palauttaa pikkasen uskoa ihmiskuntaan Smiley

Eli jos sattuisi niin hassusti käymään, että viesti menisi perille, niin KIITOS sille hahmolle joka rahapussini palautti!

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #26 on: 13.11.13, 07:47 »

...
Palauttaa pikkasen uskoa ihmiskuntaan Smiley
...

Hyvin suuri osa ihmisistä on rehellisiä kunnon kansalaisia - meistä suomalaisista vielä ehkä enemmän kuin joissain "etelän maissa". Meissä vain on se "vika", että emme ylitä "uutiskynnystä". Siksi maailma ehkä vaikuttaa pahemmalta paikalta kuin onkaan.

Smiley

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

« Reply #27 on: 27.11.13, 06:36 »

Entäs tämän verkkopankkijärjestelmän turvallisuus ylipäätään:

http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/suomalaiset--nyt-tarkkoina---laaja-uhka-verkkopankeissa/2414606

Jotenkin alkaa tuntua siltä, että tämä digitaalinen tietoyhteiskunta on kuin jotakin friikkien teknistä leikkiä ja kokeilua jonka lopputulokset ovat vielä jokseenkin epävarmat. Entä jos koko internet kaatuu? Tai sähkön kulkeminen johtimissa rupeaa oikuttelemaan? Silloin tässä maassa ei toimi lähes mikään. Varajärjestelmät . . . onko niitä edes ajateltu?
 Undecided

Edit: kirjoitusvirheitä
« Last Edit: 27.11.13, 15:14 by Jari Vanhatupa »

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1