FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.17, 16:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Virtual Finnair (Moderators: Sami Puro, Mika Mononen)
| | |-+  A321ER-toimintamenetelmät
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] Reply Print
Author Topic: A321ER-toimintamenetelmät  (Read 9574 times)
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4414
Date Registered: 13.04.09

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #20 on: 17.03.14, 14:25 »

Eli siis vielä varmistukseksi, A321ER koneilla voi operoida myös muita normaaleja A321 reittejä mitä löytyy lentolistalta? Ja oliko Oskulla vielä tuota LZI/LZH painttia jossain päin, kun ei tuo edellinen linkki toimi  Smiley

Tuomas Kuukasjärvi
Offline Offline

Posts: 2523
Date Registered: 12.02.04

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #21 on: 17.03.14, 14:35 »

Eikös tuolla sanottu, että A321 ja ER:n erottaa merkitystä istuinkonfiguraatiosta. Sieltä katsomaan kummalla ajetaan.

Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4414
Date Registered: 13.04.09

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #22 on: 17.03.14, 14:45 »

Eikös tuolla sanottu, että A321 ja ER:n erottaa merkitystä istuinkonfiguraatiosta. Sieltä katsomaan kummalla ajetaan.

Näin lukeekin, mutta meinasin seuraavaa kohtaa:
Quote
Näiden kohteiden lisäksi A321ER-koneilla liikennöidään joitain ruuhkaisimpia reittejä Euroopan liikenteessä, mutta todennäköisesti näitä ei tulla saamaan aikataulutietokantaan.
Joten miten tätä sitten sovelletaan lentolistoista huolimatta?

Tuomas Kuukasjärvi
Offline Offline

Posts: 2523
Date Registered: 12.02.04

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #23 on: 17.03.14, 14:52 »

No kaipa tuota voi oikein muuten soveltaa, kuin katsomalla vaikka fr24:sta millä koneella siellä ollaan menossa. Noita kun taitaa olla aika hankala arvata minne niitä nakellaan, mutta noin nopeasti katottuna sillointällöin ajavat Lontoota ja Pariisia.

Mika Mononen
Wilco Pilot
Moderator
Offline Offline

Posts: 1707
Date Registered: 18.01.03

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #24 on: 17.03.14, 15:06 »

Jos joku haluaa noita Finnairin aikatauluista/varausjärjestelmästä katsoa, niin näkyvät koodilla 32B. Eipä kait oikein muuten voi tietää kuin aina ennen lentoa Finnairin netistä tarkistamalla. Tongue
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4414
Date Registered: 13.04.09

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #25 on: 17.03.14, 15:09 »

Ja jos käy niin hyvä tsägä että A32B on juuri samalle päivälle ja lennolle laitettu nii saa lentää myös sharklet-bussilla?  Grin

Mika Mononen
Wilco Pilot
Moderator
Offline Offline

Posts: 1707
Date Registered: 18.01.03

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #26 on: 17.03.14, 21:35 »

Niin, miksi ei saisi? Tongue
Iiro Helminen
Offline Offline

Posts: 965
Date Registered: 04.02.10

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #27 on: 26.05.14, 17:23 »

Yksi kysymys tuosta teknisestä toteutuksesta: onko nuo muutokset pakko tehdä aircraft.cfg filuun, eikös se aircraft.xml tiedosto ole myös editoitavissa? Ainakin AS:n foorumien mukaan istuin määrää pystyy muuttamaan mielen mukaan.

ASUS P8Z68-V/GEN3 || Core i5 2500K @4,8Ghz || HyperX 1600Mhz 16Gb || ASUS GTX1070 8Gb || Corsair TX650 V2 || Corsair H100i || 120Gb SSD || 1,5 Tb HDD || FD Define R4
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #28 on: 26.05.14, 17:34 »

.xml on ilmeisestikin fuel&payload loaderin tarvitsemaa dataa(?). Ilman muutoksia cfg:hen, ei koneen keskitankkia saa tankkattua tarpeeksi täyteen.


"When we left earth it changed our world"
Iiro Helminen
Offline Offline

Posts: 965
Date Registered: 04.02.10

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #29 on: 26.05.14, 18:32 »

.xml on ilmeisestikin fuel&payload loaderin tarvitsemaa dataa(?). Ilman muutoksia cfg:hen, ei koneen keskitankkia saa tankkattua tarpeeksi täyteen.

Entäs molemmat vastamaan A321ER speksejä niin onnistuisiko tankkaus?

ASUS P8Z68-V/GEN3 || Core i5 2500K @4,8Ghz || HyperX 1600Mhz 16Gb || ASUS GTX1070 8Gb || Corsair TX650 V2 || Corsair H100i || 120Gb SSD || 1,5 Tb HDD || FD Define R4
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #30 on: 27.05.14, 14:05 »

Entäs molemmat vastamaan A321ER speksejä niin onnistuisiko tankkaus?
Voi olla. Grin Ei tutustuttu xml:n toimintaan tarkemmin modausta miettiessä.


"When we left earth it changed our world"
Iiro Helminen
Offline Offline

Posts: 965
Date Registered: 04.02.10

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #31 on: 27.05.14, 17:40 »

Itse vähän näpertelin kyllähän se onnistuu. AXE:n oma fuel planneri myös toimii jotenkin. Täytyy vielä testata pitemällä legillä pelittääkö.

ASUS P8Z68-V/GEN3 || Core i5 2500K @4,8Ghz || HyperX 1600Mhz 16Gb || ASUS GTX1070 8Gb || Corsair TX650 V2 || Corsair H100i || 120Gb SSD || 1,5 Tb HDD || FD Define R4
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2575
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #32 on: 22.07.14, 22:45 »

Tuossa ajankuluksi itsekin naputtelin xml:ää. Lisäsin alkupostaukseen ohjeet xml:n muokkaamiseen.


"When we left earth it changed our world"
Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3253
Date Registered: 18.12.01

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #33 on: 28.10.15, 16:30 »

Ja Aircraft.xml:n ([Käyttäjänimi]\Documents\Aerosoft\AerosoftAirbusExtended\) </ArrayOfAircraftConf>-riviä ylemmälle riville

Mitenkäs toimitaan nyt, kun nykyisessä versiossa on yllämainitut asiat toisella tavalla Embarrassed

Henri Juhantila
Online Online

Posts: 1635
Date Registered: 18.08.09

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #34 on: 28.10.15, 16:47 »

Mitenkäs toimitaan nyt, kun nykyisessä versiossa on yllämainitut asiat toisella tavalla Embarrassed

C:\Users\Henri\Documents\Aerosoft\Airbus\FuelPlanner\AircraftData\

Noi samat CFG-rivit sinne. Ja samoin samat rivit Aircraft_320_321 tiedostoon, joka löytää ym. kansiosta.

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3253
Date Registered: 18.12.01

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #35 on: 28.10.15, 17:06 »

Joo, löysin kyllä sen Tongue

Näyttääkö nyt oikealta?




<ArrayOfAircraftConf xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
   <AircraftConf>
      <type>A320</type>
      <displayname>A320 - 150 pax</displayname>
      
      <paxmax>150</paxmax>
      
      <!-- Set one if available, then set max value -->
      <paxpayloadposition>1;1;0;0;0;0;0;0;0;0</paxpayloadposition>
      <paxpayloadmax>16;134;0;0;0;0;0;0;0;0</paxpayloadmax>
      
      <!-- Weight of one passenger -->
      <paxweight>84</paxweight>
      
      <maxcargo>17000</maxcargo>
      <!-- Set one if available, then set max value -->
      <cargopayloadposition>0;0;1;1;0;0;0;0;0;0</cargopayloadposition>
      <cargopayloadmax>0;0;8500;8500;0;0;0;0;0;0</cargopayloadmax>
      
      <!-- Bag weight -->
      <bagweight>25</bagweight>
      
      <!-- Design weights -->
      <mtow>77000</mtow>
      <mtw>77400</mtw>
      <mlw>63000</mlw>
      <bow>41243</bow>
      <mzfw>62500</mzfw>
      <maxpayload>19900</maxpayload>
      <centertank>6625</centertank>
      <lefttank>6263</lefttank>
      <righttank>6263</righttank>
      <maxfuelonboard_kg>19151</maxfuelonboard_kg>
      <maxusablefuel_kg>19000</maxusablefuel_kg>
      <maxusablefuel_gal>6327.6</maxusablefuel_gal>
      
      <!-- CoG values -->
      <max_cog_value>40</max_cog_value>
      <min_cog_value>17</min_cog_value>
      <opt_cog_value>25</opt_cog_value>
      <cog_data>-3.76;22.2;-8.60;4.24;-11.76</cog_data>
      
      <!-- Fuel burn values -->
      <taxi>1500</taxi>
      <climb>6000</climb>
      <descent>2000</descent>
      <holding>2900</holding>
      <contingency>900</contingency>
      <apu>130</apu>
      
      <!-- Cruize, descent & climb factors - for fine adjustments along A320 family -->
      <climb_factor>1.0</climb_factor>
      <cruize_factor>1.0</cruize_factor>
      <descent_factor>1.0</descent_factor>
      
      <!-- Values that A320 family share -->
      <climb_fuel_FL330>1900</climb_fuel_FL330>
      <climb_time_FL330>23</climb_time_FL330>
      <climb_dist_FL330>160</climb_dist_FL330>
      <descent_fuel_FL370>400</descent_fuel_FL370>
      <descent_time_FL370>17</descent_time_FL370>
      <descent_dist_FL370>100</descent_dist_FL370>
      <cruize_tas>450</cruize_tas>
      
   </AircraftConf>
   <AircraftConf>
       <type>A321</type>
      <displayname>A321ER</displayname>
     
      <paxmax>209</paxmax>
     
      <!-- Set one if available, then set max value -->
      <paxpayloadposition>1;1;0;0;0;0;0;0;0;0</paxpayloadposition>
      <paxpayloadmax>16;170;0;0;0;0;0;0;0;0</paxpayloadmax>
     
      <!-- Weight of one passenger -->
      <paxweight>84</paxweight>
     
      <maxcargo>17000</maxcargo>
      <!-- Set one if available, then set max value -->
      <cargopayloadposition>0;0;1;1;0;0;0;0;0;0</cargopayloadposition>
      <cargopayloadmax>0;0;8500;8500;0;0;0;0;0;0</cargopayloadmax>
     
      <!-- Bag weight -->
      <bagweight>25</bagweight>
     
      <!-- Design weights -->
      <mtow>93500</mtow>
      <mtw>93900</mtw>
      <mlw>77800</mlw>
      <bow>46856</bow>
      <mzfw>73800</mzfw>
      <maxpayload>19900</maxpayload>
      <centertank>11221</centertank>
      <lefttank>6263</lefttank>
      <righttank>6263</righttank>
      <maxfuelonboard_kg>23747</maxfuelonboard_kg>
      <maxusablefuel_kg>23747</maxusablefuel_kg>
      <maxusablefuel_gal>6327.6</maxusablefuel_gal>
     
      <!-- CoG values -->
      <max_cog_value>40</max_cog_value>
      <min_cog_value>17</min_cog_value>
      <opt_cog_value>25</opt_cog_value>
      <cog_data>-3.76;-30.05;-4.60;6.24;-13.76</cog_data>
     
      <!-- Fuel burn values -->
      <taxi>1500</taxi>
      <climb>6000</climb>
      <descent>2000</descent>
      <holding>2900</holding>
      <contingency>900</contingency>
      <apu>130</apu>
     
      <!-- Cruize, descent & climb factors - for fine adjustments along A320 family -->
      <climb_factor>1.0</climb_factor>
      <cruize_factor>1.3</cruize_factor>
      <descent_factor>1.0</descent_factor>
     
      <!-- Values that A320 family share -->
      <climb_fuel_FL330>1900</climb_fuel_FL330>
      <climb_time_FL330>23</climb_time_FL330>
      <climb_dist_FL330>160</climb_dist_FL330>
      <descent_fuel_FL370>400</descent_fuel_FL370>
      <descent_time_FL370>17</descent_time_FL370>
      <descent_dist_FL370>100</descent_dist_FL370>
      <cruize_tas>450</cruize_tas>
      
   </AircraftConf>
</ArrayOfAircraftConf>

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3253
Date Registered: 18.12.01

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #36 on: 28.10.15, 17:16 »

Ainakin itse bussi toimi pikakokeilulla, ja fuelplannerkin ilmoitti seuraavaa:



Henri Juhantila
Online Online

Posts: 1635
Date Registered: 18.08.09

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #37 on: 28.10.15, 17:38 »

Näyttääkö nyt oikealta?


Kyllä, näyttää oikein hyvältä.  Smiley

Mika Virolainen
Offline Offline

Posts: 3253
Date Registered: 18.12.01

Re: A321ER-toimintamenetelmät
« Reply #38 on: 29.10.15, 15:33 »

Kyllä, näyttää oikein hyvältä.  Smiley

Roger, Will Go.... (kiitos)

Pages: 1 [2] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1