Perämoottorikorjaamoa etsitään

(1/3) > >>

mikakoski:
Onko yleisöllä suositella jotain "vanhanajan" perämoottorikorjaamoa vanhan 2t Johnsonin elvyttämiseksi? Mielellään Etelä-Suomessa.

T. Mika

masawee:
noita on miehet itse korjaillut vuosikymmenet, yleensä vetoakseli vääntynyt tms, itekin noita jonssoneita 10 kunta joskus purkanut ja suoristellut akseleita ja vaihdellut laakereita, koneethan noissa kestää kauemmin kuin pojan poika,varaosia ei tahdo löytyä vaan esm, sähköpuolaa tms. kuin toisesta samanlaisesta evakuoiden.
Harmi vuos takaperin suurinpiirtein kaveri muutti thaimaaseen lopullisesti niin kaatopaikalle meni 3 20 hp jonssonia mistä jotain varaosia evakuoitu

Wanhis:
Hankalia nuo perämoottorit korjailla itse jos ei ole siellä verstaassa semmoista koekäyttötynnyriä jossa on vettä sekä koekäyttöpukkia.
Pitäisi ensin rakentaa semmoiset. Joskus olen paria perämoottoria koittanut korjata mutta ongelmana on ollut juuri tuo koeajo. Pitäisi viedä se aina siihen veneeseen kiinni, että pääsee sitä kokeilemaan ja yleensä se vene ja verstas on kaukana toisistaan. Jos vika on vaikka semmoinen, että kone ei aina lähde kuumana käyntiin, niin käytä nyt sitten se kone kuumaksi jossain kotiverstaassa ilman koekäyttöpukkia.

susiluoto:
Vähissä taitavat olla tuollaisten korjaajat, ehkä sisäsuomesta löytyisi.Osanvaihtajia nykyisin kaikki huoltomiehet.

mikaelsepponen:
Kannattaa kysyä täältä: http://www.venepalvelujohnsson.fi/

2t Mercuryn huolto on ainakin onnistunut.

Navigation

Up one level

Next page