Kuluttajansuoja ja virhevastuu?

<< < (5/12) > >>

tequila:

Minulla meni tai oli Galaxy Note 3:n näytönlaski halki vajaan päivän käytön aikana. DNA-kauppa sanoi, että ei mene takuuseen, korjaus maksoi 210 euroa ...kele.
Tuolla myynti-ilmoituksessani olen kertonut asiasta tarkemmin http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Samsung_Galaxy_Note_3_9007513.htm?ca=2&w=2

Koko laitteen valmistus maksaa 232 taalaa eli noin 180 euroa. Aika suolaiselta kuulostaa.
http://www.geek.com/android/each-galaxy-note-3-display-costs-samsung-61-total-build-price-is-232-50-1572694/

susiluoto:
Käsittääkseni ainoastaan verolait edellyttävät syylliseksi oletetun todistustaakkaa, muutoin on aina epäilevän osapuolen eli syyttäjäpuolen asiana todistaa että puhelimen vika on omistaja/hallussapitäjä/käyttäjä joka tämän on aiheuttanut syystä tai kolmannesta.
Käsitykseni mukaan, siis keittiön nurkasta, valmistaja/kauppias/ huolto kertoo vaikka vihreän veran ääressä miksi laite on rikkoontunut.
Tatu varmaan jatkaa.
Ostajan tuskin oletetaan tietävän mikä sen läpyskän hajoitti ellei tosiaan itse sitä moukaroinnut.

sjcape:
Gigantin kännykkävastaava väitti kivenkovaan, että virhevastuu päättyisi automaattisesti jos puhelimen softan vaihtaa. Meneeköhän se nyt oikeasti ihan noin?

karantan:

Gigantin kännykkävastaava väitti kivenkovaan, että virhevastuu päättyisi automaattisesti jos puhelimen softan vaihtaa. Meneeköhän se nyt oikeasti ihan noin?

Ei, menee jälleen sekaisin takuun kanssa. Myyjä on vastuussa tuotteen virheistä. Softavaihdos ei vaikuta asiaan mitenkään ellei softa ole se mikä on aiheuttanut virheen.

sjcape:

Ei, menee jälleen sekaisin takuun kanssa. Myyjä on vastuussa tuotteen virheistä. Softavaihdos ei vaikuta asiaan mitenkään ellei softa ole se mikä on aiheuttanut virheen.

Niin tätä itsekin yritin kyseiselle kaverille esittää, mutta kuulemma asia on "itsestäänselvyys" ja tätä puoltavia ennakkotapauksia löytyy. Rimpautin kuluttajaneuvojalle ja pyysin saada tietoa näistä ennakkotapauksista, lupasi meilata. Vähän vaikuttaa siltä että kuluttajariitalautakunta on seuraava osoite...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page