Uusia menetelmiä Helsinkiin 14.11. alkaen

(1/2) > >>

Mo-jo:
Moikka!

Finavia on julkaissut uusia lentomenetelmiä Helsinkiin alkaen tästä päivästä, samalla menetelmiä tullaan simuloimaan verkossa. Nyt on suotavaa päivittää AIRAC-tiedostot tälle vuosituhannelle ja samalla käydä tutkimassa uusia lähestymiskarttoja. Keräsin muutamat "tärkeimmät" kohdat, jotka mutumuistista ovat muuttuneet. Tärkeää on kuitenkin perehtyä uusiin menetelmiin, joita tässä ei ehkä ole selitetty.

1) Kiitotie 22L:n ILS-lähestymismenetelmää muutettu niin, että aloituskorkeus on 3100 jalkaa. Myös IF- ja FAP -pisteet ovat muuttuneet. Samalla kiitotie 22R:n menetelmiä muutettu, jotta rinnakkaislähestymiset ovat mahdollisia.

2) Kiitotie 04R:n uusi lähtöreitti on LULAB 1C (korvaa XELAR:n).

3) Kiitotien 15 lähtömenetelmiä muutettu.

4) Uusia lähestymisreittejä kiitotielle 04L: MAROM 3B, KUVAK 2B ja KUDOP 2B.

5) Rinnakkaislähestymisissä tulee varautua uusiin lähestymisreitteihin esim. PEXEN --> KUDOP:n kautta 22R:lle, jolloin KUDOP 1V.

6) Ylösvetomenetelmiä myös muutettu, sekä lisätty RCF-tilanteiden toimintamenetelmät uudelleen.

7) Myös OCA(H)-korkeuksiin uusi kategorialuokka "D-Large" (samat nopeudet kuin normaalissa D:ssa, mutta siipien kärkiväli 80 metriä ja liukupolkuantennin ja laskutelineiden maksimi etäisyys 8 metriä, käytännössä vain A380).

Lähes kaikki SID- ja STAR -kuviot saaneet uudet "järjestysnumerot" ja uudet kirjainlyhenteet.

Varmaan jäi jotain huomaamatta, täydentäkää puutteet. 

Ville

FI-FOC

Jorma:
"1) Kiitotie 22L:n ILS-lähestymismenetelmää muutettu niin, että aloituskorkeus on 3100 jalkaa. "

ATC luvalla 2000  ft, jos oikein luin...


Kurssit muuttuneet  nollanelosille ja kakskakkosille..

OttoPOI:
Uusiin sideihin liittyen kyssäri; mihin pläänin ekalle pisteelle pitäisi määrätä GOVMI-lähtöreitti 15:ltä? Uumoilin NUTRUn vievän MILSIlle, ASDULille ja NINEVille mutta GOVMIn suhteen en edes uskaltanut heittää villejä veikkauksia 

Pade:
Quote

Uusiin sideihin liittyen kyssäri; mihin pläänin ekalle pisteelle pitäisi määrätä GOVMI-lähtöreitti 15:ltä? Uumoilin NUTRUn vievän MILSIlle, ASDULille ja NINEVille mutta GOVMIn suhteen en edes uskaltanut heittää villejä veikkauksia 


Oiskohan LEDUN ainoa vaihtoehto?

Mo-jo:
GOVMI:n lähtöreitti on käytössä erillisen koordinoinnin kautta Tallinnan kanssa, ymmärtääkseni.

Samalla hyvä huomata, että liikenne EETN:lle tulee suunnitella RENKU:n kautta:

Quote

2.4.2 Lähtevä IFR-liikenne määränpäänä EETN
Lentosuunnitelma tulee tehdä reittipisteen RENKU kautta


Quote

Oiskohan LEDUN ainoa vaihtoehto?


LEDUN on TMA:n sisääntuloreitti.

Navigation

Up one level

Next page