Uusia menetelmiä Helsinkiin 14.11. alkaen

(1/2) > >>

Mo-jo:
Moikka!

Finavia on julkaissut uusia lentomenetelmiä Helsinkiin alkaen tästä päivästä, samalla menetelmiä tullaan simuloimaan verkossa. Nyt on suotavaa päivittää AIRAC-tiedostot tälle vuosituhannelle ja samalla käydä tutkimassa uusia lähestymiskarttoja. Keräsin muutamat "tärkeimmät" kohdat, jotka mutumuistista ovat muuttuneet. Tärkeää on kuitenkin perehtyä uusiin menetelmiin, joita tässä ei ehkä ole selitetty.

1) Kiitotie 22L:n ILS-lähestymismenetelmää muutettu niin, että aloituskorkeus on 3100 jalkaa. Myös IF- ja FAP -pisteet ovat muuttuneet. Samalla kiitotie 22R:n menetelmiä muutettu, jotta rinnakkaislähestymiset ovat mahdollisia.

2) Kiitotie 04R:n uusi lähtöreitti on LULAB 1C (korvaa XELAR:n).

3) Kiitotien 15 lähtömenetelmiä muutettu.

4) Uusia lähestymisreittejä kiitotielle 04L: MAROM 3B, KUVAK 2B ja KUDOP 2B.

5) Rinnakkaislähestymisissä tulee varautua uusiin lähestymisreitteihin esim. PEXEN --> KUDOP:n kautta 22R:lle, jolloin KUDOP 1V.

6) Ylösvetomenetelmiä myös muutettu, sekä lisätty RCF-tilanteiden toimintamenetelmät uudelleen.

7) Myös OCA(H)-korkeuksiin uusi kategorialuokka "D-Large" (samat nopeudet kuin normaalissa D:ssa, mutta siipien kärkiväli 80 metriä ja liukupolkuantennin ja laskutelineiden maksimi etäisyys 8 metriä, käytännössä vain A380).

Cool Lähes kaikki SID- ja STAR -kuviot saaneet uudet "järjestysnumerot" ja uudet kirjainlyhenteet.

Varmaan jäi jotain huomaamatta, täydentäkää puutteet.  Roll Eyes

Ville

FI-FOC

J Ahponen:
ILS 22R CAT II nyt tuli ekana mieleen. Täältä siis kaikki uudet kartat uusiin menetelmiin.

https://ais.fi/ais/eaip/amdt/amdt153.htm

zetair:
Kiitoksia muistutuksista

Lauri FIN918:
Ja kiitoteiden kurssit muuttuneet myös. EFHK 04:set ovat 039 ja 22:set ovat 219.

flykarppa:
Quote

Ja kiitoteiden kurssit muuttuneet myös. EFHK 04:set ovat 039 ja 22:set ovat 219.

Vaihtuuko ,öhöm, simussakin   

jari

Navigation

Up one level

Next page