Windows 8

(1/2) > >>

rannug:
Hej!
Min dator med gamla trogna XP börjar ge ålderstecken...hoppas den hänger med ett tag till. Dock ska ju Microsoft sluta med support till XP någon gång nästa år, om jag fattat rätt. Man ska alltså inte kunna uppdatera mer?

Men till frågan:
Vet någon hur FS9 funkar på Windows 8 ??

samba:
Hej där Gunnar.

Jodå..!

Kör själv på Windows 8.1 och FS9 fungerar utmärkt.

Har även FSX på 8.1  som också fungerar jättebra. 

rannug:
Tack Claes! Det var goda nyheter!

Är det något speciellt man ska tänka på, eller det är bara att installera?

En följdfråga:
Kan man ha både FS9 och FSX på samma dator (dum fråga, eftersom du ju skrev att du har det, men det jag undrar är vad man ska tänka på om man har båda på samma dator, kan man bara installera dem efter varandra på samma hårddisk utan problem?

samba:
Ja. Det går alldeles utmärkt att ha både FS9 och FSX på samma hårddisk i varsin mapp.

De enda "problem" jag stött på är när du skall använda addonprogram som te.x ADE ,FSC och
sådana program. Man får ibland manuellt lotsa programmets sökväg till FSX eller FS9.
Vissa av programmen "känner av" om det är 9 eller X. Andra frågar var det skall installeras.

Jag har mitt windowssystem på en SSD hårddisk . FS9 och FSX på en vanlig hårddisk, så när jag installerade
FS(x)9 så fick jag en mapp för FS9 och en mapp för  FSX i "C" som innehåller config, och lite annat smått och gott
samp en mapp med flightplans.

rannug:
Det låter ju utmärkt!

En sista fråga:
Jag har aldrig kört FSX men har förstått att dagens nya datorer inte har några problem att få det att flyta bra, även med tillägg (som man ju vill ha, i mitt FS9 har jag GE, FE och en massa fina flygplatser).
Har sett ett demo av FSX i en dataaffär och det som imponerade var att markytan var så tydlig hela vägen utan att flimra, i mitt FS9 är städer och annat mer suddigt. Om jag ställer in mer skärpa blir det bara jobbigt flimmer.
Är det riktigt att FSX är mer klart och skarpt och flyter tydligare utan flimmer?

Navigation

Up one level

Next page