FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO

(1/1)

jiitee:
Kokeillaas nyt täältäkin suunnalta stoorien tekoa Pohjana FS9.

Tervetuloa tälle Finnairin reittilennolle Milanoon. Arvioitu matkaaikamme on 3h 5min, lennon aikana tarjoilemme lämpimänaterian...

Code:

Runen N872 OXOLA N624 KOLJA N746 GORPI Z80 TILAV L87 PESEL UL87 TADUV T173 WEMAR UZ94 KOMIB UQ209 NATOR UN850 ODINA

1. Matkareittiä


2. OH-LXD odotteleekin jo meitä sateitessa Helsingissä


3. Jonoa 04R:lle NAX Köpiksestä, KLM Berliinistä


4. Syötellään lentoonlähtötietoja FMCU:hun


5. Työntö suoritettu, testaillaan ohjauspintoja


6. Cleard for take off 04R.


7. Sinne jää HK


8. Käännellään VETUD2C SID:iä Keravan päällä


9.


10. Climbia


11. Lentopinta 350 saavutettu


12. Saksan päällä mennään



13. Mukavat directit EDMM_N_CTR:ltä


14. Mikä kenttä? 


15. Taidekuva


16. Alppeja


17. Tonne ollaan menossa


18. Vasemmalla puolella Milano


19. Saatiinhan sitä sadetta tännekkin!


20. LIMC_TWR juuri antanut luvan ILS 35L. Näkyvyydet todella huonot, joten tämä ainoa kuva laskusta.


21. Jarrutellaan...


22. Taxia gatelle nro. 512


23. Parkissa


Blokkiaikaa 3h 8min, joten hieman delayta, joka menee suureksi osaksi kovan vastatuulen piikkiin.

Operointivirheistä voi huomauttaa!

MrMissedApproach:
Mitäs tuo trimmiarvo 240 meinaa? Lisäksi sulta unohtui laittaa chrono päälle nousussa. Muita virheitä en löydä, tai ne menee wilcon piikkiin.
Muuten ihan hyvät kuvat, mutta on tuo ysi kyllä niin aikansa elänyt. 

Pade:
Eikös myös bussiin valita tuo lähtökiitotie ennen kuin PERFfejä ruvetaan syöttää vai eikö Wilco sitä tuonne kirjaa?

MrMissedApproach:
Quote

Eikös myös bussiin valita tuo lähtökiitotie ennen kuin PERFfejä ruvetaan syöttää vai eikö Wilco sitä tuonne kirjaa?

Tietääkseni ne voi sinne laittaa ennen kiitotietä. Airbus ei poista performanssi tietoja, niinkuin Bojo, jos kiitotietä muuttaa jälkeenpäin. Tottakai kiitotie vaikuttaa performanssiin mutta harvemmin 04L noustaan, joten jos perffit on laskettu ulkopuolisella softalla se taitaa olla see ja sama, missä järjestyksessä ne sinne ryntätään. Taitaa olla tottumus kysymys, samanlainen, kun se kumminpäin laittaa trimmiasetuksen lootaan, esim. UP0.6 vai 0.6UP.  Joku korjaa jos olen väärässä, tälläisen käsityksen olen saanut.

Starchild:
Quote

Tietääkseni ne voi sinne laittaa ennen kiitotietä.


Ensiksi kiitotie, sitten laipat/ths, flexi ja nopeudet, jos sen oikein haluaa tehdä. Tehonvähennys-, kiihdytys- sekä moottoririkkokiihdytyskorkeudet myös sinne PERF-sivulle kuntoon - defaultina yleensä ihan väärin. Finskillä tehonvähennys (THR RED) 1000 ft AGL, kiihdytys (ACC) samassa korkeudessa (ellei melunvaimennuksessa muuta sanota) ja moottoririkkokorkeuteen (ENG OUT ACC) sitten MSA oikealle sektorille.  SID:istä eroon päästyä ARPT ND:lle päälle ja molemmat VOR-neulat kannattaa pitää koko lennon ajan ND:lla ellei ole jotain erityistä syytä ottaa niitä pois. Sitten taas ennen STAR:ia CSTR takaisin.

Cost indexiä voisi hieman tiputtaa myös, jos ei ollut erityistä syytä ajaa noin lujaa. Finskillä normaalisti CI20 ja sen pitäisi antaa n. .78 nopeudeksi. Wilcolla CI20 antaa liian pieniä nopeuksia eli joko sitten nostaa CI:ta tai ajaa selectedillä.

Reitistä vielä, jos N624:aa pitkin lähtee ulos Suomen ilmatilasta, kannattaa lento ehdottomasti plaanata ELMUT M6 PEVEN N624 KOSKA(/KOLJA). Säästää monta minuuttia lentoaikaa. Ja Ruotsihan soveltaa jo Free Route Airspace-menetelmää eli KOSKA:lta voi ottaa directin vapaasti GORPI:lle. Aikaa ei sinäänsä tuolla reitillä säästä, mutta yhten ylimääräisen väylän naputtelun säästää. Eli alku oli siis muotoa ELMUT M6 PEVEN N624 KOSKA DCT GORPI jne...

Ja kun Suomessa ollaan, niin koneen painot kiloina eikä paunoina.

Navigation

Up one level