FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.09.17, 00:25

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Kuvakaappaukset (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO  (Read 1087 times)
Juho-Topias Tuomaala
Offline Offline

Posts: 184
Date Registered: 15.04.12

FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO
« on: 21.11.13, 17:07 »

Kokeillaas nyt täältäkin suunnalta stoorien tekoa Smiley Pohjana FS9.

Tervetuloa tälle Finnairin reittilennolle Milanoon. Arvioitu matkaaikamme on 3h 5min, lennon aikana tarjoilemme lämpimänaterian...

Code:
Runen N872 OXOLA N624 KOLJA N746 GORPI Z80 TILAV L87 PESEL UL87 TADUV T173 WEMAR UZ94 KOMIB UQ209 NATOR UN850 ODINA

1. Matkareittiä
[ attachment removed / expired ]

2. OH-LXD odotteleekin jo meitä sateitessa Helsingissä
[ attachment removed / expired ]

3. Jonoa 04R:lle NAX Köpiksestä, KLM Berliinistä
[ attachment removed / expired ]

4. Syötellään lentoonlähtötietoja FMCU:hun
[ attachment removed / expired ]

5. Työntö suoritettu, testaillaan ohjauspintoja
[ attachment removed / expired ]

6. Cleard for take off 04R.
[ attachment removed / expired ]

7. Sinne jää HK
[ attachment removed / expired ]

8. Käännellään VETUD2C SID:iä Keravan päällä
[ attachment removed / expired ]

9.
[ attachment removed / expired ]

10. Climbia
[ attachment removed / expired ]

11. Lentopinta 350 saavutettu
[ attachment removed / expired ]

12. Saksan päällä mennään
[ attachment removed / expired ]


13. Mukavat directit EDMM_N_CTR:ltä
[ attachment removed / expired ]

14. Mikä kenttä?  Grin
[ attachment removed / expired ]

15. Taidekuva
[ attachment removed / expired ]

16. Alppeja
[ attachment removed / expired ]

17. Tonne ollaan menossa
[ attachment removed / expired ]

18. Vasemmalla puolella Milano
[ attachment removed / expired ]

19. Saatiinhan sitä sadetta tännekkin!
[ attachment removed / expired ]

20. LIMC_TWR juuri antanut luvan ILS 35L. Näkyvyydet todella huonot, joten tämä ainoa kuva laskusta.
[ attachment removed / expired ]

21. Jarrutellaan...
[ attachment removed / expired ]

22. Taxia gatelle nro. 512
[ attachment removed / expired ]

23. Parkissa
[ attachment removed / expired ]

Blokkiaikaa 3h 8min, joten hieman delayta, joka menee suureksi osaksi kovan vastatuulen piikkiin.

Operointivirheistä voi huomauttaa!

Tero H Nylund
Offline Offline

Posts: 472
Date Registered: 18.11.10

Re: FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO
« Reply #1 on: 21.11.13, 17:16 »

Mitäs tuo trimmiarvo 240 meinaa? Lisäksi sulta unohtui laittaa chrono päälle nousussa. Muita virheitä en löydä, tai ne menee wilcon piikkiin.
Muuten ihan hyvät kuvat, mutta on tuo ysi kyllä niin aikansa elänyt.  Undecided
Patrick Ojanen
Offline Offline

Posts: 4428
Date Registered: 13.04.09

Re: FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO
« Reply #2 on: 21.11.13, 17:18 »

Eikös myös bussiin valita tuo lähtökiitotie ennen kuin PERFfejä ruvetaan syöttää vai eikö Wilco sitä tuonne kirjaa?
Tero H Nylund
Offline Offline

Posts: 472
Date Registered: 18.11.10

Re: FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO
« Reply #3 on: 21.11.13, 17:26 »

Eikös myös bussiin valita tuo lähtökiitotie ennen kuin PERFfejä ruvetaan syöttää vai eikö Wilco sitä tuonne kirjaa?
Tietääkseni ne voi sinne laittaa ennen kiitotietä. Airbus ei poista performanssi tietoja, niinkuin Bojo, jos kiitotietä muuttaa jälkeenpäin. Tottakai kiitotie vaikuttaa performanssiin mutta harvemmin 04L noustaan, joten jos perffit on laskettu ulkopuolisella softalla se taitaa olla see ja sama, missä järjestyksessä ne sinne ryntätään. Taitaa olla tottumus kysymys, samanlainen, kun se kumminpäin laittaa trimmiasetuksen lootaan, esim. UP0.6 vai 0.6UP.  Joku korjaa jos olen väärässä, tälläisen käsityksen olen saanut. Smiley
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: FIN2RT EFHK-LIMC || VFINN | A320 | IVAO
« Reply #4 on: 21.11.13, 19:10 »

Tietääkseni ne voi sinne laittaa ennen kiitotietä.

Ensiksi kiitotie, sitten laipat/ths, flexi ja nopeudet, jos sen oikein haluaa tehdä. Grin Tehonvähennys-, kiihdytys- sekä moottoririkkokiihdytyskorkeudet myös sinne PERF-sivulle kuntoon - defaultina yleensä ihan väärin. Finskillä tehonvähennys (THR RED) 1000 ft AGL, kiihdytys (ACC) samassa korkeudessa (ellei melunvaimennuksessa muuta sanota) ja moottoririkkokorkeuteen (ENG OUT ACC) sitten MSA oikealle sektorille.  SID:istä eroon päästyä ARPT ND:lle päälle ja molemmat VOR-neulat kannattaa pitää koko lennon ajan ND:lla ellei ole jotain erityistä syytä ottaa niitä pois. Sitten taas ennen STAR:ia CSTR takaisin.

Cost indexiä voisi hieman tiputtaa myös, jos ei ollut erityistä syytä ajaa noin lujaa. Finskillä normaalisti CI20 ja sen pitäisi antaa n. .78 nopeudeksi. Wilcolla CI20 antaa liian pieniä nopeuksia eli joko sitten nostaa CI:ta tai ajaa selectedillä.

Reitistä vielä, jos N624:aa pitkin lähtee ulos Suomen ilmatilasta, kannattaa lento ehdottomasti plaanata ELMUT M6 PEVEN N624 KOSKA(/KOLJA). Säästää monta minuuttia lentoaikaa. Ja Ruotsihan soveltaa jo Free Route Airspace-menetelmää eli KOSKA:lta voi ottaa directin vapaasti GORPI:lle. Aikaa ei sinäänsä tuolla reitillä säästä, mutta yhten ylimääräisen väylän naputtelun säästää. Eli alku oli siis muotoa ELMUT M6 PEVEN N624 KOSKA DCT GORPI jne...

Ja kun Suomessa ollaan, niin koneen painot kiloina eikä paunoina. Wink


"When we left earth it changed our world"
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1