FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
21.08.19, 22:09

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 14 15 [16] Reply Print
Author Topic: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...  (Read 94957 times)
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #300 on: 03.08.18, 12:02 »

Nyt on tähän taistelusimulaattoriin julkaistu siviilikone; YAK-52! DCS-kaupasta sen saa ostettua hintaan 39,99$...

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/products/planes/yak52/

Hyvän näköinen esittelyvideo linkin takana!  thmbup
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #301 on: 27.09.18, 08:11 »

Nyt saa Hornetia, Persianlahden karttaa ja SU-33:sta käyttää ilmaiseksi koko viikonlopun. Ei aio niitä latailla, mutta jotakuta saattaapi kiinnostaa Smiley

https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=221005
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 268
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #302 on: 07.10.18, 18:43 »

DCS: F-14 Tomcat ennakko-ostettavissa ($69.99, Paypallin kautta päivän kurssilla  63.49€)!

DCS: F-14 by Heatblur Simulations Reveal Stream, näemmä myös Grumman A-6 Intruder tulossa Heatblurin toimesta AI-koneena.

Hyvältä näyttää, joten kaipa se tuokin on hankittava hangaariin!  thmbup
« Last Edit: 07.10.18, 18:55 by Juha Liukkonen »
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #303 on: 08.10.18, 07:54 »

DCS: F-14 Tomcat ennakko-ostettavissa ($69.99, Paypallin kautta päivän kurssilla  63.49€)!

DCS: F-14 by Heatblur Simulations Reveal Stream, näemmä myös Grumman A-6 Intruder tulossa Heatblurin toimesta AI-koneena.

Hyvältä näyttää, joten kaipa se tuokin on hankittava hangaariin!  thmbup

Järjettömän hyvän näköinen kone tulossa!  thmbup


Oskari Pirttisalo
Offline Offline

Posts: 361
Date Registered: 09.11.10

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #304 on: 08.10.18, 19:06 »

Tomcatissa myös multicrew eli kaveri voi miehittää RIOn paikkaa jos AIn logiikka tuntuu pettävän thmbup
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 268
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #305 on: 19.11.18, 17:34 »

Ilmainen kone klikattavalla ohjaamolla: Community A-4E-C Mod (Douglas A-4E Skyhawk)

Asennusohje puhuu DCS-alphasta, mutta tämä toimii kaikissa DCS-varianteissa ja myös Steamissa!
« Last Edit: 19.11.18, 17:38 by Juha Liukkonen »
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #306 on: 28.11.18, 13:09 »

Jahas, VEAO lyönyt hanskat tiskiin. Onkos täällä P-40:n ostaneita?
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #307 on: 19.12.18, 17:30 »

Mersu ja Mustangi saanut ilmeisesti uudet ohjaamot tän päivän päivityksessä. Pitänee huomenna testailla.  thmbup
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #308 on: 22.12.18, 07:42 »

Mersu ja Mustangi saanut ilmeisesti uudet ohjaamot tän päivän päivityksessä. Pitänee huomenna testailla.  thmbup
P-51D:tä en jaksanut kokeilla, mutta Mersulla lensin pitkät pätkät. on tää uus ohjaamo ehkä realistisempi kuin vanha. Tykkään!  thmbup


Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #309 on: 07.07.19, 18:18 »

Taas laittelin 20 minuuttia Mirage 2K:n nappeja kuosiin. Hirvittää, kun seuraavan kerran kone kosahtaa, laittaa moneen koneeseen kymmeniä namiskoja kuosiin. Saisiko nuo näppäinkomentotiedostot jostain kaivettua esiin, että voisi kopioida ne talteen?
Juha Liukkonen
Offline Offline

Posts: 268
Date Registered: 21.10.13

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #310 on: 10.07.19, 08:57 »

Saisiko nuo näppäinkomentotiedostot jostain kaivettua esiin, että voisi kopioida ne talteen?

C:\Users\Käyttäjänimi\Saved Games\DCS\Config\Input

Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #311 on: 10.07.19, 10:34 »

C:\Users\Käyttäjänimi\Saved Games\DCS\Config\Input
Kiitän!  thmbup
Mikko Kärkkäinen
Offline Offline

Posts: 1400
Date Registered: 11.12.11

Re: DCS goes FSX... Tai no siis, melkein...
« Reply #312 on: 16.08.19, 19:03 »

Seuraava ostos taitaa olla DCSn super carrier!

DCS: Supercarrier Update

Since our last update on this eagerly awaited module, our team has been focused on several core features of simulation of a Nimitz-class aircraft carrier:

Creating the most accurate and detailed carrier model ever created for a flight simulation. This is not simply an update to the existing John C. Stennis aircraft carrier that we released last year, but rather a new object that is built from the ground up with accurate dimensions, high-resolution mesh and textures; animations for the elevators, antennas, defense systems, launch officer bubble, risers, catapults, jet blast deflectors, and more. The module will include unique skins for all ships of the Roosevelt sub-class that includes the Theodore Roosevelt (CVN-71), Abraham Lincoln (CVN-72), George Washington (CVN73), John C. Stennis (CVN-74), and the Harry S. Truman (CVN-75). Not only will there be the correct names and CVN numbers, but we also plan unique textures and deck weathering for each ship!

The Supercarrier will include the most accurate simulation of carrier communications you have ever heard in a game. This includes Case I, II, and III operations and unique voice overs for departure, marshal, approach, tower, the landing signal officer (LSO), and even messages over the 5 MC. Many of these parts are voiced by service members that filled the actual roles! We will also include the needed voice over files to support all aircraft types that have flown from a Nimitz-class aircraft carrier, including the F-14.

To make the carrier deck feel alive, deck crew is a must. We are doing this through a combination of static-placed deck crew with animations that mission creators can place and fully pathed and animated deck crew that support launch operations from all four catapults. We are pushing this feature past anything that has been done before.

In addition to these three core areas, we are also working on / planning:

Up to 18 spawning locations on the carrier deck.
Flood lights in addition to standard lighting.
Long Range Laser Lineup System.
Barricade net.
Deck equipment like the crane, fire truck, and mules.
Detailed Landing Signal Officer (LSO) station with functional panels to control cut lights, wave off lights, manual ball control, and PLAT camera. This can be crewed while in VR.
“Burble” effect behind the carrier.
Air Boss station that can also be occupied in VR and allow control of the flood lights, barricade, and view the PLAT camera.
Immersive, 3D, Ready Room with functions to view briefings, load aircraft, view PLAT camera, vie the “Greenie Board”, view kill board that is tied to online statistics. All of this with a VR option.
Combined Arms support for steering the carrier and using weapons.
Pages: 1 ... 14 15 [16] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1