FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.06.17, 07:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Fantastinen verottaja!
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print
Author Topic: Fantastinen verottaja!  (Read 11831 times)
Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

Re: Fantastinen verottaja!
« Reply #20 on: 30.12.13, 21:47 »

Eikös nämä mekaanikot ulkoistettu jollekkin puljulle ?  Vuoden alusta tulee voimaan tuo ,että saat tienata 300€ ilman muita menetyksiä.  Tuossakin todennäkösesti on joku porsaanreikä jolla torpataan loputkin saadut tuet.

Niin ja tästä, mekaanikkoja on Finnairilla ulkoistettu aika paljon ja muutamassa muussakin firmassa, mutta onneksi niitä töitä on muuallakin kuin Finnairilla Wink

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jouni Haimi

Date Registered: 15.11.06

« Reply #21 on: 30.12.13, 22:47 »

Aivan hannaparas autonasentaja jokatiedän on entinen leko mekaanikko Embarrassed
Kiwipilot
Former member
« Reply #22 on: 31.12.13, 07:51 »

Jos tuo 300e/ilman seuraamuksia tulee vuoden alusta voimaan, se pelastaa mun taloudessani aika hemmetisti. Mikäs tässä olis opiskella tällä iällä pienemmälläkin rahalla muuten, mutta kun on tuota jälkikasvua huollettavana ja koska mä olen talouden ainoa tulonlähde, niin on tässä muutama jumppaliike pitänyt suorittaa matkan varrella, että on saanut rahat riittämään. Toki epäilen, että joku juoni tässä on, ja luultavasti jotain että jos tienaa sitten enemmän niin tuista putoaa joku 80% tienatusta pois tai jotain vastaavaa. Muutenhan tuo on ihan liian hyvä ollakseen totta Cheesy

Mä selvittelin aikanaan tuota kolmen sadan suojaosuutta ja jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin tulisi voimaan vasta ensi kesänä. Vaimo on ollut vähän samassa asemassa viittä vaille valmiina sairaanhoitajana ja aikamoista puljaamista on ollut kelan kanssa aina kun on käynyt keikkaa heittämässä (opiskelee siis työttömyyskorvauksella).
« Last Edit: 31.12.13, 08:16 by Mikko Salminen »
Arto Karjalainen

Date Registered: 18.03.09

« Reply #23 on: 31.12.13, 09:28 »

Niin ja tästä, mekaanikkoja on Finnairilla ulkoistettu aika paljon ja muutamassa muussakin firmassa, mutta onneksi niitä töitä on muuallakin kuin Finnairilla Wink

Mites palkkauspuoli, Mitäs lentokonemekaanikko tienaa ?
Arto Karjalainen

« Reply #24 on: 31.12.13, 09:34 »

Mä selvittelin aikanaan tuota kolmen sadan suojaosuutta ja jos en ihan väärin ymmärtänyt, niin tulisi voimaan vasta ensi kesänä. Vaimo on ollut vähän samassa asemassa viittä vaille valmiina sairaanhoitajana ja aikamoista puljaamista on ollut kelan kanssa aina kun on käynyt keikkaa heittämässä (opiskelee siis työttömyyskorvauksella).

1.1.2014  Tulee voimaan ,elikkäs huomenna.
Hanna Räihä

« Reply #25 on: 31.12.13, 09:43 »

Mites palkkauspuoli, Mitäs lentokonemekaanikko tienaa ?

Ei kai mitenkään järin kummallisesti, toki asentajan palkka on alussa pienempi, ennen kuin sitten saa mekaanikon lupakirjan, joka lisää vastuuta mutta myös liksaa. Ei sillä alalla silti miljonääriksi pääse ihan tuosta vaan Smiley

1.1.2014  Tulee voimaan ,elikkäs huomenna.

YES! Onko sulla joku hyvä lähde tähän netissä, mistä vois lukea vähän lisää? Mun googlaustaidot on tökkineet tän asian tiimoilta...

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Arto Karjalainen

« Reply #26 on: 31.12.13, 09:51 »

Ei kai mitenkään järin kummallisesti, toki asentajan palkka on alussa pienempi, ennen kuin sitten saa mekaanikon lupakirjan, joka lisää vastuuta mutta myös liksaa. Ei sillä alalla silti miljonääriksi pääse ihan tuosta vaan Smiley

YES! Onko sulla joku hyvä lähde tähän netissä, mistä vois lukea vähän lisää? Mun googlaustaidot on tökkineet tän asian tiimoilta...

http://www.stm.fi/tiedotteet/tiedote/-/view/1871257

Tuossa alkajaisiksi...
Hanna Räihä

« Reply #27 on: 31.12.13, 10:20 »

mahtavaa, kiittää ja kumartaa!

Arto Karjalainen

« Reply #28 on: 31.12.13, 11:05 »

Ei, en saa koulutusrahastolta tukea. Aloitin opinnot työttömänä kun kyllästyin pätkätöihin tradenomina ja jälleen kerran jäin työttömäksi. Kävin ensin metallipuolen perustutkinnon, kun TE-keskuksen ihastuttava rouva oli sitä mieltä, ettei mun opintoja tuolla lekoasentajapuolella tueta, vaan pitäisi lukea sairaanhoitajaksi. (En ollut halukas opiskelemaan lähihoitajaksi, koska mielestäni se on ala, mikä vaatii kutsumuksen ja multa se nyt vaan puuttuu, oli tämä rouva sitä mieltä, että mun olis syytä muuttaa asennettani).

Muutaman varsin mielenkiintoisen käänteen ja sananvaihdon jälkeen sain kuitenkin luvan opiskella työttömyystuella uuteen ammattiin. Aloitin lekopuolella pikkasen myöhässä muihin verrattuna ja korvasin poissaolot, kun sain tuon metalipuolen ensin valmiiksi. Tällainen vaihtoehtohan on ollut muutaman vuoden mahdollista, ja opintoja tuetaan 2 vuotta. Mulle tulee liiton päivät 500 täyteen ihan näillä näppäimillä eli noin kk kuluttua, ja ajattelin nyt heti alkuvuodesta lähteä kelan selvittämään mikä on jatko ja onko mahdollisuutta jatkaa kelan päivärahalla ja mahdollisella asumistuella, mitä toki ei omaan asuntoon juuri saa. Tarkoitus on kuitenkin myydä nykyinen asunto ja vaihtaa pienempään ja pärjätä välirahan turvin lyhennykset opintojen ajan. (joo, tää on puhuttu jo pankissakin).

Jos tuo 300e/ilman seuraamuksia tulee vuoden alusta voimaan, se pelastaa mun taloudessani aika hemmetisti. Mikäs tässä olis opiskella tällä iällä pienemmälläkin rahalla muuten, mutta kun on tuota jälkikasvua huollettavana ja koska mä olen talouden ainoa tulonlähde, niin on tässä muutama jumppaliike pitänyt suorittaa matkan varrella, että on saanut rahat riittämään. Toki epäilen, että joku juoni tässä on, ja luultavasti jotain että jos tienaa sitten enemmän niin tuista putoaa joku 80% tienatusta pois tai jotain vastaavaa. Muutenhan tuo on ihan liian hyvä ollakseen totta Cheesy
  Eli  tämä TET- täti olisi ollut sitä mieltä ,että Hannasta pitää tulla sairaanhoitaja ? Sitäkö ei itse saa nykyään ammattiansa valita ?  Itse aikanaan tein sellasen liikun ,että heitin ammattikoulun kesken ja menin kortistoon. Silloin se vielä onnistu, ei onnistu enään.

Kyllä siitä työkkärin täti ihmeissään oli ,että mitä tämä nyt meinaa. Heittää ammattikoulu kesken ja heittäytyä työttömäksi. Karenssihan siitä tulla pätkähti, muistaakseni 2kk. Sitten rupes päivärähat juokseen.  Mikäpä siinä ollessa kun kotosalla asustelin silloin.   Silloin opintotuki oli 500mk kuukausi. Ja työtön sai peruspäivärahaa 2000mk kuukaudessa.  Ei tarvinnu miettiä tai ihmetellä miksei koulun käynti kiinnosta.  Tuosta tähän päivään niin , 5 ammattia olen itelleni hommannu.  Ihan ammattitutkintoa myöden. ...Ja päivääkään en ole katunu ,että ammattikoulu jäi kesken... 
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

« Reply #29 on: 31.12.13, 18:36 »

Tuon saa siirtää "kerro vitsi " osastolle.
No ei se oikein vitsi ole. Mulla ainakin Kelan maksama lapsilisä on ainoa varma tulo kuukaudessa, mistään muusta ei ole takeita.
Kelalla ei ole koskaan maksu myöhässä eikä viivyttele maksussa eikä Kela mene nurin.
Eli Kelan raha on varmaa rahaa ja siksi Kelan "hommat" olisivatkin hyviä kun raha rullaa ja "työajatkaan" ei päätä pakota. Siksi varmaan onkin Suomen suosituin "työnantaja".  Smiley
« Last Edit: 31.12.13, 18:41 by Ilkka Mannikainen »
Hanna Räihä

« Reply #30 on: 31.12.13, 18:40 »

Eli  tämä TET- täti olisi ollut sitä mieltä ,että Hannasta pitää tulla sairaanhoitaja ? Sitäkö ei itse saa nykyään ammattiansa valita ?  Itse aikanaan tein sellasen liikun ,että heitin ammattikoulun kesken ja menin kortistoon. Silloin se vielä onnistu, ei onnistu enään.

Jep, täti oli sitä mieltä. Ja tosiaan olin sitä mieltä, että siihen ammattiin tarvitaan kutsumusta, mitä multa ei valitettavasti löydy - kaikki kunnia heille, jotka työtä pystyvät tekemään, mutta olisi täysin ajan ja rahan tuhlausta kouluttaa mut sille alalle - ellei voida taata, että pääsen esimerkiksi ambulanssiin töihin. Ainoa, missä voisin kuvitella työskenteleväni sillä alalla. Täti tuumasi, että "sun on sitten syytä vähän muuttaa tuota asennettasi". No, saman päivän iltana hain tuetulle metallialan perustutkinnolle ja valmistuin sieltä eräänä syyskuisena perjantaina ja aloitin seuraavana maanantaina tuon koulun. Toki, tähän väliin mahtui sitten noin A4 pituinen selostus TE-keskuksen "raadille" joka sitten päätti, että saan opiskella haluamalleni alalle.  Tästä olis aika paljon painokelvotonta sanottavaa, mutta tädin pointti oli se että "eihän se työllistä kun finnairikaan ei huolla enää koneitaan Suomessa"... Öh, joo, ja Finnair onkin maailman ainoa firma joka tarvitsee huoltohenkilökuntaa...

Nyt on tosiaan hyvä aika alkaa näitä selvittelemään, peruspäivärahalle jos putoan kelalle, se tarkoittaa noin 750 euroa kuussa (josta varmaan maksan vielä veroja 20%). TÄhän, jos saan tienata 300€ ilman vähennyksiä ja ylimenevät sitten pienentävät tukea, satan jopa selvitä seuraavat puolitoista vuotta. Helppoa se ei ole, mutta onneks ei oo tapana hakata rahoja alkoon (satunnaista viinipulloa lukuunottamatta) tai uhkapeleihin. Autonkin kun pääasiassa huoltaa itse, säästää todella pitkän pennin.

Arto Karjalainen

« Reply #31 on: 31.12.13, 20:02 »

Jep, täti oli sitä mieltä. Ja tosiaan olin sitä mieltä, että siihen ammattiin tarvitaan kutsumusta, mitä multa ei valitettavasti löydy - kaikki kunnia heille, jotka työtä pystyvät tekemään, mutta olisi täysin ajan ja rahan tuhlausta kouluttaa mut sille alalle - ellei voida taata, että pääsen esimerkiksi ambulanssiin töihin. Ainoa, missä voisin kuvitella työskenteleväni sillä alalla. Täti tuumasi, että "sun on sitten syytä vähän muuttaa tuota asennettasi". No, saman päivän iltana hain tuetulle metallialan perustutkinnolle ja valmistuin sieltä eräänä syyskuisena perjantaina ja aloitin seuraavana maanantaina tuon koulun. Toki, tähän väliin mahtui sitten noin A4 pituinen selostus TE-keskuksen "raadille" joka sitten päätti, että saan opiskella haluamalleni alalle.  Tästä olis aika paljon painokelvotonta sanottavaa, mutta tädin pointti oli se että "eihän se työllistä kun finnairikaan ei huolla enää koneitaan Suomessa"... Öh, joo, ja Finnair onkin maailman ainoa firma joka tarvitsee huoltohenkilökuntaa...

Nyt on tosiaan hyvä aika alkaa näitä selvittelemään, peruspäivärahalle jos putoan kelalle, se tarkoittaa noin 750 euroa kuussa (josta varmaan maksan vielä veroja 20%). TÄhän, jos saan tienata 300€ ilman vähennyksiä ja ylimenevät sitten pienentävät tukea, satan jopa selvitä seuraavat puolitoista vuotta. Helppoa se ei ole, mutta onneks ei oo tapana hakata rahoja alkoon (satunnaista viinipulloa lukuunottamatta) tai uhkapeleihin. Autonkin kun pääasiassa huoltaa itse, säästää todella pitkän pennin.

Kun kerran huollettavia on niin silloinhan saat verotoimistosta pienemmän verorosentin, ainaskin kannattaa käydä kysymässä...
Arto Karjalainen

« Reply #32 on: 31.12.13, 20:05 »

No ei se oikein vitsi ole. Mulla ainakin Kelan maksama lapsilisä on ainoa varma tulo kuukaudessa, mistään muusta ei ole takeita.
Kelalla ei ole koskaan maksu myöhässä eikä viivyttele maksussa eikä Kela mene nurin.
Eli Kelan raha on varmaa rahaa ja siksi Kelan "hommat" olisivatkin hyviä kun raha rullaa ja "työajatkaan" ei päätä pakota. Siksi varmaan onkin Suomen suosituin "työnantaja".  Smiley

Opiskelijat ovat varmasti samaa mieltä kanssasi.?  Varsinki he joilta peritään voutin voimin liikaa maksettuja opintotukia takaisin...
Hanna Räihä

« Reply #33 on: 31.12.13, 20:08 »

Kun kerran huollettavia on niin silloinhan saat verotoimistosta pienemmän verorosentin, ainaskin kannattaa käydä kysymässä...

En saanut noihin liiton rahoihin ainakaan... Liekö sitten vedätetty, tän kaupungin verotoimiston palvelusta olis kans muutama sananen sanottavana....

Arto Karjalainen

« Reply #34 on: 31.12.13, 20:15 »

En saanut noihin liiton rahoihin ainakaan... Liekö sitten vedätetty, tän kaupungin verotoimiston palvelusta olis kans muutama sananen sanottavana....

Verottajan toiminnassa kun ei ole mitään lokiikkaa. Kaikkia kun ei kohdella tasapuolisesti. Tässä syksyllä piti antaa selvitys tarkennettuna viimevuoden matkakuluista sun muista. Jos et osaa pitää puoliasi niin takkiin tulee aivan varmasti...
Jukka Palander

Date Registered: 29.11.04

« Reply #35 on: 31.12.13, 20:58 »

Tulipa Ilmariselta ensi vuoden 2014 eläkettä koskeva ilmoitus. TEL-indeksi nostaa eläkettä 1,37 % !!!

Vaan totuus on toisenlainen: Vero%ni nousi samalla 1 %-yksikön, ja lopputulema on, että nettoeläkkeeni pienenee 2,46 euroa/kk. thmbdn Siinä sitä on taas korotusta kerrakseen... Shocked

Eli Suomen Tasavallan systeemi korottaa eläkettäni, mutta valtio nyysii koko korotuksen itselleen. Koska sekään ei vielä riitä, nyysitään vähän lisää, etten saa edes tämänvuotista nettoa. Kiitos vaan, valtiovalta!

Eihän tuossa mitään järkeä olekaan. Nauti kuitenkin, että saat sitä. Minun ikäluokkani tilanne näyttää siltä, ettemme tule koskaan eläkkeelle pääsemään vaikka sitä koko ajan maksetaan.

Jahavat tulloo! Pois alta!
Tännehän niitä lihaleikkureita lentää päivittäin!
Arto Karjalainen

« Reply #36 on: 31.12.13, 21:24 »

Eihän tuossa mitään järkeä olekaan. Nauti kuitenkin, että saat sitä. Minun ikäluokkani tilanne näyttää siltä, ettemme tule koskaan eläkkeelle pääsemään vaikka sitä koko ajan maksetaan.

Eläke ikä on sitten 90v kun allekirjoittanut  saa eläkettä, jos saa...
Pentti Hirvonen

Date Registered: 24.11.07

« Reply #37 on: 31.12.13, 22:09 »

Tulipa Ilmariselta ensi vuoden 2014 eläkettä koskeva ilmoitus. TEL-indeksi nostaa eläkettä 1,37 % !!!

Vaan totuus on toisenlainen: Vero%ni nousi samalla 1 %-yksikön, ja lopputulema on, että nettoeläkkeeni pienenee 2,46 euroa/kk. thmbdn Siinä sitä on taas korotusta kerrakseen... Shocked

Eli Suomen Tasavallan systeemi korottaa eläkettäni, mutta valtio nyysii koko korotuksen itselleen. Koska sekään ei vielä riitä, nyysitään vähän lisää, etten saa edes tämänvuotista nettoa. Kiitos vaan, valtiovalta!

Pieni uudenvuodenpähkinä sulle Olavi. Ilman 1,37% korotusta olisitko saanut enemmän vai vähemmän eläkettä käteen kuin korotuksen jälkeen?
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

« Reply #38 on: 01.01.14, 04:59 »

Opiskelijat ovat varmasti samaa mieltä kanssasi.?  Varsinki he joilta peritään voutin voimin liikaa maksettuja opintotukia takaisin...
No sehän ei ole kun edunsaajan hölmöyttä ja saamattomuutta ottaa selvää mitä voi tienata opiskelun lomassa ettei tarvitse palautella tukia ja vielä suurempaa typeryyttä on antaa perinnän mennä ulosottoon. Ei mitään tekoa verottajan kanssa.
Arto Karjalainen

« Reply #39 on: 01.01.14, 07:31 »

No sehän ei ole kun edunsaajan hölmöyttä ja saamattomuutta ottaa selvää mitä voi tienata opiskelun lomassa ettei tarvitse palautella tukia ja vielä suurempaa typeryyttä on antaa perinnän mennä ulosottoon. Ei mitään tekoa verottajan kanssa.

Olikin puhetta ,että kela on varma maksaja. Mietippä hetken aikaa uudestaan tuota takaisinmaksu farssia...
Pages: 1 [2] 3 4 5 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1