Skärmupplösningsproblem med ny dator

(1/1)

rannug:
Hej!
Har fått ny dator, Windows 7, men behållit min gamla 24 tumsskärm. Alla "vanliga" program fungerar utmärkt, men ett problem uppstod idag när det var dags för FS9.
Installationen gick utmärkt, men när jag öppnade FS9 kom en ruta: "Ej optimerat läge. Rekommenderat läge: 1920 * 1200    60Hz  ?"
Den där rutan började röra sig lite upp och ner, och efter en liten stund avstannade allt.
Efter omstart kollade jag skärmupplösningen vid normalanvändning (utan FS9) , som är just 1920*1200.
Kan inte se vad som är felet eller hur jag ska lösa det (är inte heller jättebra på sånt här... )
60 Hz, var kollar man det?
Vad betyder ?-tecknet i rutan?
Ska man ställa om något inne i FS9 - och hur ska man kunna det när man inte kommer in i det pga den där varningsrutan?

Tacksam om någon vet något tips - man vill ju komma igång nu med ny dator och allt!
(Grafikkortet: NVIDIA GeForce GTX 650. Även om det kanske inte är optimalt så bör det ju funka..

Swesim:
Hej! Är inte så duktig på just din fråga, men du kan ändra inställningar i FS genom att ändra FS9.cfg. Jag har 24" skärm och har 1920x1080x32.

rannug:
Hej!
Tack för tipset - dock lyckades jag lösa det inne i FS9 genom att snabbt, hur det nu gick till,  komma in i inställningar och ändra skärmupplösningen där.
Så nu funkar det! (Bara det att instrumentbrädan blir utdragen på bredden - wide screen...men det får man ta).
Men bra att veta att man även kan gå via conf.-filen!!
Så nu blir det flyga av igen - går som bara den i nya datorn!

Swesim:
Vad bra att det löste sig! Flyg försiktigt!

Nippegubbe:
Att du får en utdragen panel beror på att du inte har bockat i en ruta i inställningarna. Nu kommer jag inte på vad den heter, men titta på FSX Genius filmer på youtube där han går igenom bl a den rutan. Det är visserligen FSX han pratar om, men jag vill minnas att det ser lika ut i FS9.

Navigation

Up one level