Nytt projekt - Dalasceneri

(1/3) > >>

Swesim:
Hej allesammans! Tänkte gå ut och presentera mitt senaste och nuvarande projekt som jag håller på med till FS9. Jag har inget spikat namn för det, men jag vill kalla det för "Dalascen", eller något sånt... Tips tas emot.
Det är i alla fall ett länsomfattande sceneri som består av mindre flygfält bland annat. När allt är färdigt så kommer det bestå av 13 flygplatsscenerier, 11 vindkraftparker samt några övriga väl synliga landmärken.

Jag listar upp flygplatserna:
Rörbäcksnäs, Älvdalen, Idre, Orsa, Mora, Finnskoga, Malung, Dala-Järna, Siljansnäs, Gagnef, Ekshärad, Fredriksberg och Hällefors.

Några av dessa är redan tillgängliga men ska så småning om bli en del av paketet. Som landmärken som ska byggas så kommer jag ordna tv-masten i Mora, Långbryggan i Rättvik samt lägga till Falu koppargruva. Fler förslag är önskärt!

Rödbergets vindkraftpark

Orsa/Tallhed

Finnskoga/Backa

Malung/Skinnlanda

Sälen/Rörbäcksnäs

Hällefors

Gagnef/Himmelslätta

Karta över området, allt blått är färdigställt och rött ska tas i tu med. Flygplanen markerar flygplatser, ringarna markerar vindkraftparker och trianglarna är övriga landmärken.

Vissa flygplatser kommer ta tid, Mora/Siljan exempelvis. Ska försöka bli klar till våren/sommaren. 

LBQ360:
Hej Navid!

Kanon att du tagit dig an så många och byggt så fina flygplatser i Dalom!

Det är glädjande att byggt i FS9 och du visar att den duger väldigt BRA!

Jag har försökt konvertera mina flygpltser  som är gjorda i FS9 till FSX.
Till min stora glädje har det funkat väldigt bra så när som på de objekt som fins i FS9 bibilioteket kommer inte med.
Men tar man för vana att ta fran egna objekt och texturer så verkar det funka.

Har du provat själv?

Hälsningar
Lennart

Swesim:
Har faktiskt aldrig provat konvertera, antagligen är det texturerna som ska konverteras. Sedan kanske det blir strul med andra format och så vidare. Men svårt att testa då jag inte äger FSX, provade demot för ett tag sedan och jag hade väldigt låg prestanda, inte allt för många FPS. FS9 ligger stabilt på 50fps så det känns mer värt att hålla kvar vid, även om FSX är är det "aktuella".

andm31:
Kanon Navid! Dina sceneries som är tillgängliga redan är kanon! 

Swesim:

Kanon Navid! Dina sceneries som är tillgängliga redan är kanon! 

Tack Anders! Dock så är dom inte tillgängliga längre då dom numera ska ingå i paketet. Så om man redan har dessa på datorn och ska installera kommande Dalasceneri, så måste man ta bort dom först.

Många timmars arbete återstår, så fort snön försvinner kan jag bege mig ut och få lite material förhoppningsvis. 

Navigation

Up one level

Next page