TopCat och PMDG NGX

(1/1)

Nippegubbe:
Hej alla. Jag har ett litet problem med att få till payload när jag ska lasta min PMDG 738 med datan som TopCat har räknat ut åt mig. Jag får mest bara "invalid entry". TopCat ger mig vikten i Kilo, men jag kan inte hitta någonstans i PMDG där jag kan se om PMDG är inställt på kilo eller något annat måttsystem. Något tips?

markust:
Hej!

Standard så är PMDG 737NGX inställd på lbs. Du kan enkelt ändra det under "display options pages" i FMCn. Kolla introduktionsmanualen på sidan 49-67.

/Markus

Nippegubbe:
PMDG och Topcat var inställda på samma enheter så nu förstår jag än mindre varför jag inte får till min last. Det måste vara någon mer inställning som missar.
Om jag fattar Topcat rätt så ska jag kunna som mest lasta 9432 kilo i det främre lastutrymmet och 10263 kilo i det bakre lastutrymmet på min PMDG singel class 737-800.
Bry er inte om det röda siffrorna för det är bara lek och test med Topcat.

Edit: Om jag låter PMDG sätta full last så blir det 3357 i det främre lastutrymmet och 4082 i det bakre. Kan det vara rätt?

markust:
Hej igen Thord!

Då förstår jag problemet, se till att vikterna när du konfigurerar planet i TopCat överensstämmer med PMDGs specifikationer gällande MTOW, ZFW, DOW osv.

/Markus

Nippegubbe:
Jag hade ju förväntat mig att när jag skapade planet och valde PMDG-singelclass att uppgifterna skulle stämma med vad PMDG har i sina inställningar.

Navigation

Up one level