Två skärmar med höger och vänster sits

(1/1)

Nippegubbe:
Hej alla, jag har bestämt för mig att det ska gå att få till när man har två skärmar så att man får höger och vänstersits på varsin skärm. Har nu letat i diverse inställningar, men kan inte komma på var jag ska leta för att få till det.

aeh:
Det går iaf med X-Plane, separata datorer med varsin xplane, man kan ställa in synfältets bredd och offset i sidled, ena lite till vänster andra lite till höger. MSFS vet jag inte hur man gör med..
Själv har jag 3 linuxdatorer med xplane, synfälten ca 37 grader, offset dito. Helt annan upplevelse m 3 skärmar!! Man vill ha mer...😉. O sen en fjärde dator för instrumenten, XHSI i mitt fall

Putte:
Hur du skall gå tillväga beror på vad du har för grafikkort.

Att få det du eftersträvar är lite knepigt i FSX. Vill du ha VC eller 2D med dubbelsits? Med 2D krävs ju att panelen också har en högersits som du kan använda, om du nu inte bara vill klona skärmen.

I Nvidia så ställer du in att du vill använda Nvidia Surround, vilket ger dig i fallet av två skärmar där båda har en upplösning på 1920x1080 en total upplösning (simulerad skärm) med en upplösning på 3840x1080
som du sedan väljer som upplösning i FSX. Sedan är det bara att öppna en 2D-panel till för högersitsen eller zooma ut såpass mycket att både CP & FO delarna av panelen syns.

Tänk på att dubbletter av avancerade instrument kan dra ner prestandan enormt!

Nippegubbe:
Jag har tre skärmar idag på två NVidia GTS 250 kort. Det var när jag tittade på http://www.youtube.com/watch?v=AsAA9a1o19o som jag blev lite nyfiken på att lägga upp cockpit på flera skärmar. Mest troligt så har jag en för svag CPU.

Navigation

Up one level