Kanarialta Lontooseen TOM4643

(1/1)

Pade:
Illat foorumin väelle!

Itseltäkin mennyt hetki viimeisestä stoorista ja näin ollen on hyvä laittaa stooria tämän päivän lennolta LPA-LGW. Lentomme BY4643 Gran Canarialta Lontoon Gatwickille operoidaan Thomsonin Boeing 737-800 koneella ja tällä kertaa G-TAWL yksilöllä. Lomamatkalta palaavia otettiin kyytiin 188 kappaletta ja ruuman puolelle tulee 2985kg matkalaukkuja. Löpöä kyytiin tullaan ottamaan 14100kg. Reittimme kulkee tänään aluksi hieman pohjoiseen josta jatkamme kohti Portugalia ja Espanjan pohjoisosia joiden jälkeen muutamat kaartelut Ranskassa ja aina kanaalin Yli Iso-Britannian saarille. Matka-aika on arvioilta 4h ja 25minuuttia. Lähtöaikamme on 12:45 paikallista aikaa ja Gatwickille pitäisi saapua 17:25 paikallista aikaa.

Koneemme on edelliseltä lennolta saapunut ulkoständille 14. Edellinen miehistö on koneen jättänyt maavirtaan josta se taas herätellään lentokuntoon.


Ja tässä vielä on hyvä kattoa kartasta miten tuo reittimme suurinpiirtein menee
Code:

KONBA UN866 BEXAL UN872 VES R107 LOTEE UN741 MOKOR UP87 DOMUT


Perämies jäi tekemään töitä FMC:n kanssa jolloin käydään katsomassa konetta ulkopuolelta. Jäi ainoaksi kuvaksi kun taisi patterit loppua firman kamerasta 


Vielä varmistus että on perämies oikeat tiedot syöttänyt ja eipä niistä mitään valittamista löytynyt tällä kertaa 


Kello alkaa näyttämään melkein lähtöaikaa joten käydään läpi lentoonlähtö ja sen jälkeinen osuus.
Sää on melko tuulinen, mutta onneksi melkein kiitotien suuntainen ja lämmintä on.
Code:

GCLP 111230Z 02023KT 9999 FEW030 20/10 Q1027 NOSIG
Lähdemme kiitotie 03L:ta ilmaan ja seuraamme KONBA 4A lähtöreittiä aina KONBAlle asti. Lentoonlähdössä käytämmä 5-laippoja jolloin saamme seuraavat V-nopeudet:V1144, VR148 sekä V2154

Sitten käynistellään moottorit järjestyksessä #2 ->#1. Moottorien käynistämisen jälkeen otamme pushbackin.


Käynistelyjen jälkeen rullataan odotuspaikalle.


Ja rullataan kiitotielle jossa laitetaan laskuvalot päälle ja kello pyörimää ja sen jälkee lentoonlähtötehot isketään moteille.


Se on menoa nytte!


Teneriffa jää myös taakse.


Sitten hypätään reilut pari tuntia eteenpäin ja ollaan Espanjan rannikkoa jättämässä ja kaartelemassa kohti Ranskaa. Blue Skyn A320 Farosta jonnekin päin Ranskaa.


Vähiin käy matka ennen kuin loppuu.


Joku 737 ajeli vastaan pintaa alempana.


Ja tässä vaiheessa kun ei ole matkaa paljon jäljellä joten on aika katsoa lähestymistä. Tuulet tällä hetkellä Gatwickillä on suunnasta 250 8solmua joten odotellaan kiitotie 26L laskua varten. Kun tullaan lounaasta päin Gatwickille niin saavutaan WILLO 4C lähestymisreittiä pitkin.
Code:

EGKK 111550Z 25008KT 9999 FEW039 08/01 Q0996

Ja mennään alaspäin kohti FL100 josta jatkamme vielä alaspäin aina 2000ft liukupolun alkuun.


Britti maisemia lähestymisreitin alla.


Melkeen loppu suoralla otti matkustaja kuvia Crawleyn valoista.


Samaan aikaan kävi emo katsomassa vielä ohjaamoa ja samassa Gatwick Approach tuli onlineen ja antoi selvitystä alaspäin 3000ft.


Samassa kun ohjaamoon kuului: Thomson 4643, winds 230/8kts cleared to land rwy 26L niin ilmoitus kabiiniin Cabin crew please be seated for landing


Laskun jälkeen rullattiin portille 28 ja samaan aikaa EasyJetin A320 tuli 26L laskuun.


Lentoaikamme oli 3h ja 51minuuttia joten olimme puolisen tuntia etuajassa. Polttoainetta käytimme hieman vajaat 10 000kg. Sitten kone kylmäksi ja pimeäksi odottamaan seuraavaa reissua 


Kommentti on tervetullutta ja operointivirheistä erityisesti
Ojanen kiittää ja toivottaa illan jatkoja! 

seme:
Hienot kuvat!

Eipä ole operoinnissa ainakaan tällä nojatuolikapteenilla moitteen sijaa

Navigation

Up one level