FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.17, 05:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Mistä Löydän Koneen?
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 64 65 [66] Reply Print
Author Topic: Mistä Löydän Koneen?  (Read 139143 times)
Mikko Kärkkäinen

Date Registered: 11.12.11

Re: Mistä Löydän Koneen?
« Reply #1300 on: 23.10.17, 08:55 »

Ostin. Katsoin youtube-videon käynnistyksestä ja luin (huonon) manuaalin. Olen lentänyt DCS:n K4:llä, joten tiedän miten tuota käsitellään. En saa käyntiin. En edes Ctrl+E-combolla. Pihahtaa vain jä jää siihen. Muutenkin vaikuttaa P3Dv3.4:ssä luvattoman bugiselta tuotokselta. Potkurikulmakellokin vain pyörii ympyrää, vaikka lapakulmansäätönamiska on automaatilla. En ole tänä vuonna tehnyt P3D:hen kuin hukkaostoksia. Taidan jättää tulevaisuuden ostokset vain DCS:aan. Tietää ainakin saavansa rahalle vastinetta. Ehkä joskus tulevaisuudessa tulee A2A:n uusi spitti ostettua. Ehkä. Jos toimii kolmosessa.

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #1301 on: 23.10.17, 09:03 »

...
Ctrl+E-combolla. Pihahtaa vain jä jää siihen. Muutenkin vaikuttaa P3Dv3.4:ssä luvattoman bugiselta tuotokselta. Potkurikulmakellokin vain pyörii ympyrää, vaikka
...

Se on tehty FSX:lle. Mitään takeita sen toimivuudesta P3D:ssä ei ole luvattu! Vaatii FSXäänkin Acceleration- tai Gold-version (johon Acc. sisältyy).

http://www.flight-replicas.com/Bf-109K_FSX.htm

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen

« Reply #1302 on: 23.10.17, 09:08 »

Mutta sinä olet sen saanut käyntiin? Hmm, missäköhän vika voisi piillä?  Sad Youtubessa on video, missä kone saadaan käyntiin P3D-alustalla.

i5 3,3GHz | 8GB DDR4 | GeForce GTX 970 4GB | WIN10 64bit | 1TB + 128GB SSD | Samsung 27" curved | Thrustmaster HOTAS Warthog USB | TrackIR5 + Track Clip Pro | CH Pro Pedals | Razer Black Shark Headset
Mikko Kärkkäinen

« Reply #1303 on: 23.10.17, 09:20 »

Olikos Prepar3dissa joku namiska, että kone on käynnissä heti latauksen jälkeen?

Mikko Kärkkäinen

« Reply #1304 on: 23.10.17, 12:00 »

Noh, fiksuna miehenä ajattelin, että asennanpa FSX SE:n uudelleen koneelle, niin pääsen Suomen taivaalle mersun kanssa vielä illalla. Noh, edellisestä asennuksesta on kone tietty täynnä kaikenmaailman tiedostonpätkää ja häntää, niin ihan sekaisin koko peli. Ei asennu maisemat eikä avaudu koko simu kun tulee jos jonkinmoista herjausta. Ei tästä taida tulla mitään, ellei asenna koko windowsia uusiksi. Menee nyt maku koko hommaan. ***kele.  Grin

Pekka Holopainen

« Reply #1305 on: 23.10.17, 13:59 »

Mutta sinä olet sen saanut käyntiin? Hmm, missäköhän vika voisi piillä?  Sad Youtubessa on video, missä kone saadaan käyntiin P3D-alustalla.

En minä siinä koneessa mitään erikoista ole huomannut FSX-käytössä. Ei ole aivan "viimeisen päälle" mallinnettu, mutta toki paljon parempi kuin ne freeware-versiot, joita olen kokeillut. Aika hyvin tuohon on mallinnettu sekin tuttu Mersun vasemmalle kampeamisjuttu lähdössä. Oikeaa jalkaa pitää antaa reilusti ja malttaa pitää pyrstö maassa jottei karkaa käsistä ja mene kannokkoon (toki riippuen siitä miten paljon reaalisuuskytkintä on käännetty oikealle).

Käynnistysongelmia en muista. Jos se on videolla todistetusti käynnistetty P3Dssä, niin pitäisi sen toki käynnistyä sinullakin. Ehkä teet jotain väärin? Olethan tutkinut mukana tulleen pdf-manuaalin? En ole ihan äsken sillä lentänyt, mutta voi tänä iltana kokeilla miten se nyt käynnistyikään FSXssä. Voinhan muistaa asian väärinkin. Sitä se tämä ikä teettää. Tosin siitä, että olen sen aina saanut käyntiin eikä mitään suuria ongelmia sen kanssa ole ollut, olen aivan varma.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko Kärkkäinen

« Reply #1306 on: 23.10.17, 14:15 »

Kiitos Pekka vaivannäöstä! Olen nyt melkein varma, että saan tuon FSX:n toimimaan muutaman tunnin sisällä (meinasi aiheuttaa harmaita hiuksia  Wink ). Kokeilen siinä, miten tuo lähtee käyntiin. Ei pitäisi olla vaikeaa: Patteri päälle, pumput päälle, magneetot päälle, muutama pumppaus primeristä, inertiakammen veivaus ja sen pitäisi olla siinä. Ainakin toiminut kaikissa muissa lentosimulaattoreissa noin. Ja juu, luin sen pdf:n. Ei siinä kauheasti kyllä ollut mitään, mitä en tiennyt aikaisemmin.

Mikko Kärkkäinen

« Reply #1307 on: 23.10.17, 14:47 »

Joo ei toivoakaan että saisin SE:n toimimaan. Olin liian optimistinen. Kaatuu heti kun yritän päästä free flight -sivulle. Konepalkki on mustana ja sitten mennään. Hitto kun harmittaa.  Tongue

Mikko Kärkkäinen

« Reply #1308 on: 23.10.17, 16:07 »

Ilmeisesti en pääse lentämään mersulla Suomessa. Tuo kone ei toimi P3D:ssa ja SE ei suotu toimimaan, että pääsisin edes yrittämään. Pitää siis lennellä DCS:aa. Otin yhteyttä Flight Replicasin tukeen, ja yllättäen vastasivatkin. Tuo kammenvääntö, vai miksikä sitä nyt kutsuisikaan, aktivoituu, kun avaa ohjaamosta sen käynnistysvivun läpän. Pitäisi kuulua jonkinlainen ääni, mutta minulla ei ainakaan sellaista kuulu.

Pekka Holopainen

« Reply #1309 on: 23.10.17, 16:18 »

Just Flightin sivuilta ko. koneen osalta napattuna:

NOTES

Please note that in P3D v2 onwards, slats will not visibly function (although aerodynamically they will continue to do so), and that users will need to change one sound file to a silent version. This does not effect FSX Acceleration users and first version P3D users.

The sound file to modify is C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\Sound\FlightReplicas\SND19.wav  The silent version of this .wav can be downloaded here.

Eli tuon mukaan pitäisi toimia P3Dssä suurimmalta osin. Minä en sitä tiedä, koska minulla ei (vielä) ole minkään version P3Dtä.

Tässä videossa käynnistetään kyseinen kone FSXssä:

https://www.youtube.com/watch?v=8bgQ951ew7Q

Kävin itse kokeilemassa ja ihan samalla tavoin se käynnistyy joko käynnistyskahvasta vetämällä tai Ctrl+E-keinolla. Joka kerta ja ongelmitta. Pitää muistaa vain että virrat ovat päällä (punainen nappi käynnistylaitteen yläpuolella ja Magneetot asennossa M1+2 eli ylimmässä asennossa). En minäkään kuullut mitään inertiakäynnistimen vinkunaa sen paremmin tuolta videolta kuin itse kokeillessani.

Vielä koneen manuaalista suomennettuna:

Manuaalissa sivulla 26:

6. Käynnistys FSXssä (Ctrl+E toimii vain jos Magneettokytkin on asennossa M1+2)

-Käännä Magneettovalinta asentoon M1+2 (ylin)
-Aukaise käynistimen kotelo klikkaamalla tällöin simuloidaan mekaanikkojen touhut (en kyllä kuullut mitään ääniä)
-Odota kunnes inertiakäynnistin on maksiminopeudessaan ja sitten välittömästi
-vedä käynnistimen kahvasta. Jos se ei automaagisesti palaudu alkuasentoonsa, klikkaa sitä
-Sulje käynnistimen kotelon kansi

Pekka
« Last Edit: 23.10.17, 16:25 by Pekka Holopainen »

Mikko Kärkkäinen

« Reply #1310 on: 23.10.17, 16:50 »

Kävin itse kokeilemassa ja ihan samalla tavoin se käynnistyy joko käynnistyskahvasta vetämällä tai Ctrl+E-keinolla. Joka kerta ja ongelmitta. Pitää muistaa vain että virrat ovat päällä (punainen nappi käynnistylaitteen yläpuolella ja Magneetot asennossa M1+2 eli ylimmässä asennossa).
Se punainen nappi on oikeasti Killswitch, eli poistaa koneen virrat.  Wink Kaiken olen tehnyt niinkuin ohjeissa, mutta ei vaan käynnisty. Nyt 8 tuntia tapellut tuon kanssa. Annan periksi.

Pekka Holopainen

« Reply #1311 on: 24.10.17, 08:06 »

Se punainen nappi on oikeasti Killswitch, eli poistaa koneen virrat.  Wink Kaiken olen tehnyt niinkuin ohjeissa, mutta ei vaan käynnisty. Nyt 8 tuntia tapellut tuon
...

Eivätkö siitä tule sähköt myös päälle? En tosin kokeillut koska näyttivät olevan päällä heti koneen latauduttua. Muisti taas... unohda se.  laugh

Jokin sulla tosiaan mättää tuossa koneessa/simussa (en tiedä mikä), sillä tuo laite nyt on yksi helpoimmista käynnistettävistä simussa.

Pekka

Mikko Kärkkäinen

« Reply #1312 on: 24.10.17, 15:05 »

Noni. Koneen kehittäjä, tai yksi heistä, Michael Flahault lähetti minulle @postitse uuden latauslinkin mersuun. Latasin ja asensin kiltisti, ja kas, nyt moottori hyrähti iloisesti käymään ensimmäisellä yrityksellä. Tein pienen koelenkin Turun yllä, ja yllättävän eloisasti vetelee. Maassa konetta on hankala käsitellä, kun ei meinaa kääntyä millään: vaikka on kannuspyörä lukitsematta ja painaa kuinka jarrua, niin eteenpäin vetelee. Täytyy tutustua joku päivä paremmalla ajalla. Smiley

Pekka Holopainen

« Reply #1313 on: 25.10.17, 07:02 »

...
iloisesti käymään ensimmäisellä yrityksellä. Tein pienen koelenkin Turun yllä, ja yllättävän eloisasti vetelee. Maassa konetta on hankala käsitellä, kun ei meinaa kääntyä millään: vaikka on kannuspyörä lukitsematta ja painaa kuinka jarrua, niin eteenpäin vetelee. Täytyy tutustua joku päivä paremmalla ajalla. Smiley

Kyllä se minulla tottelee herkästi varvasjarruja, mikä on jokseenkin ainut tapa kääntää sitä maassa. Sivuperäsin on kyllä jokseenkin tehoton pienillä nopeuksilla.

Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #1314 on: 25.10.17, 09:31 »

Koneen aircraft cfg  contact point  ensimmäinen rivi kahdeksas numeroryhmä nollan jälkeen, jos siinä on 180.0 niin muuta se vaikka 60.0 niin pitäisi kääntyä.
tämäm ehkä tiedät jo.
Mikko Kärkkäinen

« Reply #1315 on: 25.10.17, 11:51 »

Heh, en kyllä tiennyt. Lähtökohtaisesti en tiedä fsx-johdannaisten sielunelämästä yhtään mitään...  Grin

Pekka Holopainen

« Reply #1316 on: 25.10.17, 14:37 »

Jos aikoo trimmailla FSXn koneita, on hyvänä apuna tämä: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/cc526949.aspx  sivusto.

Edit: Kävin vilkaisemassa koneen aircraft.cfg-tiedostoa ja minulla tuo Pertin mainitsema kulman arvo on oletusarvossa eli 180 astetta ja varvasjarrut toimivat silti . Ei mitään ongelmia. Tosin minulla on Saitekin polkimet. Niillä siis ainakin toimivat.

« Last Edit: 25.10.17, 14:49 by Pekka Holopainen »

Pertti Lode

Date Registered: 12.01.03

« Reply #1317 on: 25.10.17, 15:03 »

Se kääntyy myös tikun väännöllä mutta kääntösäde on varmaan 250m ja nokkapyörä ja kannus ei käänny
Pages: 1 ... 64 65 [66] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1