AFS-World & Mosaic kuvia

(1/2) > >>

Wanhis:

Tuolla toisaalla tulikin jo kerrottua tästä AFS-Word ja Mosaic tekstuuripäivityksestä Fs-2004:seen. Aiheen nyt vielä ollessa ajankohtainen ajattelin perustaa tänne kuvankaappauksiin oman osastonsa kyseisen lisäosan ominaisuuksia selvittäville kuville.
Mikäli olet ko. lisäosan hankkinut ja mielestäsi napsinut hyviä kuvaotoksia simusta, niin eipä muuta kuin pistä ne tähän ketjuun näytille ja kerro hieman mistäpäin maailmaa kuvan olet ottanut.
Mukaan voi laittaa myös lisäosan mahdollisa epäkohtia esitteleviä kuvia jolloin sitten porukalla voidaan pohtia asiaan korjausta. Jokatapauksessa melkoisen merkittävästä päivityksestä tässä tuntuisi olevan kysymys kun puhutaan Fs-2004:sen maisemista. Yllä oleva kotkakuva on otettu Norjassa, siinä samassa vuonossa missä Esakin oli käynyt.

Tuolla tiedostokirjastossa on Ruotsiin ja FS-9:siin saatavana hyvä lisäosa nimeltään SweClass! Kyseessä on landclass päivitys simun alkuperäiseen Ruotsi landclassiin ja se kannaatt ehdottomasti asentaa. Jo simun vakiotekstuureilla maiseman rakenne muuttui mielenkiintoisemman ja aidomman näköiseksi asutuskeskusten ja peltojen ym. muuttuessa ja siirtyessä enemmän todellisuutta vastaaviksi. Tämän AFS-lisäosan kanssa SweClass toimii todella hyvin ja koko Ruotsi on kuin yhtä photosceneryä! Kannattaa kokeilla. Tosin minulla on tuossa lisäksi kaupalliset lisäosat Ruotsiin jotka muokkaavat rantaviivoja ja autoteitä.

Ajattelin ensin, että AFS:n tuottamat ruutukaavat asutuskeskuksiin ja Taburetin tielisäosa tuovat pahoja ristiriitoja näkyviin mutta eihän se sitten onneksi ollutkaan niin. Kyllä ne siellä päällekkäin ihan hyvin keskenään pärjää ja hyvältä näyttää kun yli lentää. Moni paikoin saattavat jopa osua niin hyvin yhteen (vasinkin pienemmissä taajamissa), että on pakko pysähtyä ihailemaan ja katsomaan, että mitäs tämä nyt oikein on. Alla olevassa kuvassa tosin tyypillinen tilanne.

Alla vielä muutama kuva Ruotsin lapin monimuotoisesta maisemasta.

kummis:
Hienoa Jari, että laitoit näitä AFS- kuvia lisää!

Norjaa parantaa myös lisäosa Norway_roads, jonka asensin. En kuitenkaan poistanut tai nimennyt muuksi (.bak) joukkoa tíedostoja, jotka lueteltiin lisäosan readmessa. Eli varmaankin alkuperäiset tiet ja lisäosan tuomat tarkat tiet esiintyvät minulla Norjassa, Pohjois-Tanskassa ja osin Ruotsissakin päällekäin.

Olen laittanut tänne kysymyksen toisaalle, mitä nuo poistettavat tiedostot tekevät, jotta en poistaisi mitään ylimääräistä, jos poistohommaan ryhdyn. Kukaan ei ole vastannut mitään...

Tuo Geirangerin vuono on vielä realistisempi noilla Norjan maanteillä täydennettynä. Sinne on mallinnettu jopa pikkuteitä, joita myöten kiemurtelimme bussilla lomamatkallamme ylös vuonoa reunustavia vuoria.

yES

Wanhis:
Juu, näin tuon kysymyksesi toisaalla mutten ainakaan minä osaa siihen vastata. Minulla on eri tielisäosa: Taburet Roads and Railways of Scandinavia.
Vaikka noissa Taburetin erilaisissa Scandinavia lisäosissa on Suomenkin lippu mukana niin eivät ne silti vaikuta suomeen. Ilmeisesti tekijä on tajunnut, että täällä kaikki käyttävät kuitenkin suomeen freewarena tehtyjä lisäosia ja on poistanut niistä paketeista suomeen vaikuttavat tiedostot, näin veikkaisin?

puijo:
* Riippuliitimellä Himalajan vuoriston maisemissa Nepalissa.

Wanhis:
Niklaksella mielenkiintoinen kuva. Pitäisi myös käydä katsomassa noita isoja vuoria, toistaiseksi olen pyörinyt vasta tässä skandinaviassa. 

Tässä Seinäjoki "ruutukaavoitettuna" Lakeuden risti pilkottaa vasemmanpuoleisen takasiiven vieressä. Eipä paljon frameja rasita nämä default kaupungit! Nytkin katsoin ihmeissäni tuota mittaria, jopa yli 50 näytti tuossa Seinäjoen päällä kierrellessä ja tuo on sentään payware-kone jolla lensin. Tottakai välillä mennään alle kympin lukemiinkin mutta kun tämä minun tietokone on sentään täysin museotavaraa!

Takatalvi eteläpohjanmaan rannikolla. Jokseenkin tuommoiselta täällä nyt näyttää todellisuudessakin. Hauska yllätys tuli kun simussa oli kesä mutta sääksi pistin Winter Wonderland.

Navigation

Up one level

Next page