737 tq modaaminen

(1/5) > >>

Nakuttaja:
Elikkäs tuli tilattu tollanen italiasta http://www.flightsimulatorcenter.com/Product.aspx?lang=ENG&ID=09bdf24e-194b-4ae6-bec8-40dbb2d8a52b&CODE=336933

Itse vekotin toimii pmdg 737 kanssa kyllä, mutta ohjain kun tahtoo toimia vain sen kanssa. Tuo on toteutettu usb-serial emuloinnilla tuo koneeseen kytkentä eli suomeksi windows ei tunnista tuota tq:ta ohjaimena ollenkaan, fcs oma ajuri hoitaa tuon keskustelun fsx kanssa. Tuo ajuri nyt vaan sattuu olemaan ohjelmoinniltaan aivan susi eli sitä ei tosiaan voi käyttää missään muussa kun 737, loogista toki kun  tq on sitä varten tehty.
Mutta mieleeni juolahti se että tilaisin tuolta http://www.leobodnar.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=67&products_id=180 joystick boardin, käsittääkseni tuo kortti tunnistuu windowssiin normaalina joystickinä ja on siten konfattavissa täysin fsuipcn kautta ja myös noi buttoneiden konffit onnistuu.
Avasin eilen tuon tqn sen verran että siellä on nuo akselit (throttle1,throttle2,reverse1,reverse2,speed brake,flaps) juotettu korttiin kiinni, näyttäisi ihan perus kolminapaisilta potikoilta (eli akseleita tulisi 6) ja sitten nuo itse nappulat jotka ovat on-off nappeja ovat seuraavat (parking brake,fuel cutoff 1,cutoff 2)
lisäksi en ole varma mihin kategoriaan lasketaan toga napit 2x ja at off napit 2x, kaikki nämä kuitenkin on kolvattu kaksinapaisina .
Eli idea olisi että kolvaisin johdot irti ja liittäisin itse ne bodnarin korttiin ja fsuipcn kautta saisin ohjaimen täysin konfittua kaikkiin koneisiin, ymmärrän että jotkin napit ei välttämättä pelaa kaikissa, eniten minua kiinnostaa että flaps,speedbrake ja throttlet sekä reverssit toimii niinkuin pitää, ne kai pitäisi olla melko simppelit kun kaikki ovat potikoilla akseleita.
Onko ajatus kuolleena kuopattu heti alusta vai onko tuo ihan toteutettavissa oleva juttu?
Laitan illalla kuvaa tuosta tq alkuperäisestä "iocardista" johon nuo potikat ja buttonit on nyt kolvattu, tuosta kortista lähtee lattakaapeli seuraavalle piirilevylle johon itse usb kaapeli sitten kiinnitetään, toivottavasti joku sai selkoa mitä haen takaa.

Nakuttaja:
Elikkä tuossapa ois tuo kortti mihin potikat yms nykyisellään kytketään, käsittäisin että bodnarin korttiin noiden pitäisi upota pienen kuorinnan jälkeen melko kivasti?
http://i103.photobucket.com/albums/m134/nikonorring/kuva11_zps1aa686ff.jpg
jat tosiaan tuosta kortista lähtee kapea lattakaapeli toiselle piirilevylle johon sitten kotelon ulkopuolelta tuodaan usb kaapeli

Itse en näe tuossa kortin vaihdossa mitään ihmeellistä, näkeekö joku kokeneempi?
Tarkoitus tosiaan saada tuo tq näkymään windowssissa normaalina joystikkina että pääsisi fsuipc:n kautta konffailemaan.
Varmistelin tuolta italiasta että kaikki potikat on 100k ja switchit on ihan perus kaks napasia.

editti.
Kukaan ei osaa sanoa mitään?

Juhak:
Periaatteessa tuo pitäisi onnistua. Ehkä kannattaa aluksi mitata mitä noista musta-sininen-punainen-kaapeleista tulee ulos, ts. millaiset potikat siellä on. Nuo kytkimet ja nappulat pitäisi ymmärtääkseni olla ok. Onko pedastaalissa mitään valoja? merkkivaloja, taustavalistusta yms? Jos on, onko ne kiinni siellä toisella kortilla?

Ylipäätään tuo kannattaa lähteä tekemään niin, että tuon alkuperäisen kortin voi tarvittaessa palauttaa käyttöön, jos joku menee Bodnarin kanssa pieleen.

Juha 

Nakuttaja:
Fcs päästä italista sain tiedon että kaikki potikat on 100k analog potikoita, voiko niistä vielä jotain muuta tietoa saada/tarvita?
Pedestaalissa on ainoastaan parking brake merkkivalo mutta sitä en ajatellut kytkeä.
Tilasin tänään juottovehkeet ja tinaimurit yms että saan tuon kortin tarvittaessa käyttöön uudelleen, myöskin tuo kortti on varaosana saatavilla jos toi tinausten poisto ei onnistu tarpeeksi siististi.

Ja tosiaan kaikki pedestalin toiminnot on tuossa yhdessä kortissa, esim tuo parking brake light on tuossa vasemmalla vihree valkonen johdot.

Tähän väliin sellainen kysymys jotka bodnarin kortteja on tilannut, onko toimitus toiminut miten?
Maksoin 1-3 päivän toimituksesta mutta nyt on kohta kaksipäivää mennyt eikä tuote ole edes liikahtanut tuolta.

Nakuttaja:
Joo tässähän kerkee kovastikki vielä suunnittelemaan tota, bodnarin kortti maksettu 3 päivää sitten 1-3päivän pikatoimituksella, verkkosivuilta kun kattoo niin neworder statuksella edelleen eli mitään ei ole tapahtunut, eivät vastaa yhteydenottoihin jotka koskee tavaran lähetystä, teknisiin kysymyksiin ovat kyllä vastanneet melko nopeastikkin.
Aika kova kiire pojilla tulee saada se illaksi tänne suomeen, siitähän sitä tuli maksettua...

Navigation

Up one level

Next page