737ng varastokoppiin

<< < (9/26) > >>

JylhaMi:
Joo EFIS tulee kanssa työnalle myöhemmin. Tuon MCP:n jälkeen oli tarkoitus tehdä NAV ja COM radiot valmiiksi.

vipu:
Quote

Juu, Nuo MS FS visuaaliratkaisut on tuttuja mutta just tää X-plane mietityttää kun toi kolmen koneen ratkaisu on ymmärrettävää mutta toimisiko visuaalisesti yhtä hyvin jos olisi vain 1 kone tuottamassa saman 180 visuaalin vaikkapa triple head systeemillä tms. Oletetaan että koneella on paukkuja hoitaa laskentateho.
Eli onko kukaan kokeillut?
Oikeasti kysymys siis kuuluu että saako tuosta X-Planesta ilman pro lisenssiä irti tuollaisen 180 tms. visuaalin yhdellä koneella?
 


Ei saa. Tripleheadiakin koetettiin C172 simun visuaalissa. maksimi fov taisi olla joku 170 astetta, ja siinäkin tuli sama venymisilmiö, ts sivussa olevat rakennukset ja muut objektit venyvät myös ja kulkevat liian lujaa verrattuna normaaliin. Pro lisenssi ei auta mitään edelliseen ongelmaan.  Tässä visuaalijutussa ei ole oikotietä: 3 konetta ainakin pääasiassa vfr-lentoa suoritettaessa on ainoa oikea vaihtoehto.

Meillä on nyt käytössä liki 180ast näkymä, jossa sivukuva liikkuu oikeaa vauhtia ja horisonttikin on kunnossa. Kannattaa tulla katsomaan :-)

timppap:
Quote

Ei saa. Tripleheadiakin koetettiin C172 simun visuaalissa. maksimi fov taisi olla joku 170 astetta, ja siinäkin tuli sama venymisilmiö, ts sivussa olevat rakennukset ja muut objektit venyvät myös ja kulkevat liian lujaa verrattuna normaaliin. Pro lisenssi ei auta mitään edelliseen ongelmaan.  Tässä visuaalijutussa ei ole oikotietä: 3 konetta ainakin pääasiassa vfr-lentoa suoritettaessa on ainoa oikea vaihtoehto.

Meillä on nyt käytössä liki 180ast näkymä, jossa sivukuva liikkuu oikeaa vauhtia ja horisonttikin on kunnossa. Kannattaa tulla katsomaan :-)

Ok. Kiitos selkeästä vastauksesta. Turha lyödä päätä seinään kun ei se mene siitä läpi vaikka kuinka toivoisi. 
Sillä siis mennään että 3 konetta tarvitaan ...
Oikeastaan se helpottaa ettei tarvitse ihan mahdottomia tehoja koneista repiä.

tigert:
Kyllähän FSX:llä ainakin saa 3 erillistä *ikkunaa*, se on eri asia kuin yksi venytetty. Ne voi kyllä tehdä yhdellä koneella mutta tokihan se vaatii hurjasti prosessoritehoa, koska "maailma" pitää projisoida 3d-koordinaatistoon kolmeen kertaan. Mutta Laulajaisen 737-simussa se on tehty ja toimii ihan siedettävän nopeasti, toki maiseman monimutkaisuudesta riippuen. Kolmella koneella varmasti toimisi rivakammin, mutta siinä on taas omat hommansa, mahdollisesti 3 simulisenssiä, kolmen windowsin ylläpito ym säätö. Riippuu varmaan tilanteesta mikä toimii.

Mutta se lopputulos sinänsä, jos vain tehot riittää, ei pitäisi erota siitä että saman tekisi kolmella eri koneella.

//T

Transisto:
FS9:ssä ja FSX:ssä ongelmaksi muodostuu kolmen erillisen maisemanäytön sahalaita kaarroksissa. Ts. mitä jyrkemmin kaarretaan, sen isompi sahalaita horisonttiin syntyy.
Käsittääkseni mikään useampaan erilliseen näyttöruutuun FS9:ssä tai FSX:ssä ikkunoitu maisemanäyttö ei pysy horisontin osalta ehjänä karroksissa.

Kaarroksissa syntyy siis tälläinen efekti:


Jettisimuissa ongelma ei ole niin haitallinen, mutta GA-simuissa ja VFR -lennossa merkitysevän häiritsevä. Vastaavaa ongelmaa ei X-Planen kanssa esiinny.

/OP

Navigation

Up one level

Next page

Previous page