Simunäkymä ja todellisuus - vertailukuvia

(1/5) > >>

kummis:
Voisiko täällä olla oma aihe kuville, joissa verrataan simunäkymää (FS 2004 tai FSX) mahdollisimman tarkoin samasta kohdasta otettun aitoon valokuvaan?

Itse olen näitä kuvapareja laittanut tänne silloin tällöin. Olisi kiva katsella niitä yhdestä paikasta.

yES

Wanhis:
Hyvä ja mielenkiintoinen idea! Täällähän on monia joilla on simulaattori viritetty aivan huippuunsa joten hienoja vertailukuvapareja varmaankin syntyisi. Ehkä jopa leikkimielistä kilpailuakin, että kuka saa aikaan aidoimman näköiset otokset.

Pahus, kun minulla on simut vielä vähän "vaiheessa" täystuhon jälkeen enkä pääse heti osallistumaan .

Wanhis:
Ööö . . tuli vaan mieleen, että eihän minulla ole aitoja ilmakuvia mistäänpäin maailmaa. Toisten ottamia taasen en uskalla käyttää, no ehkäpä linkin voisi sitten laittaa niihin toisten ottamiin kuviin. Tai voisin kiivetä korkeaan puuhun ja ottaa sieltä ilmakuvan.

kummis:
Ei niiden pakko ole olla ilmasta otettuja. Itse olen laittanut hienoja vuonokuvia esim. Norjasta, jossa olemme olleet laivaristeilyllä. Toisaalta tietenkin ilmasta otetut ovat sitä parasta juttua, koska tämä on lentosimulaattorisivusto.

Itselläni on joukku lentokoneen ohjaamosta otettuja, ennen täällä julkaisemattomia otoksia. Katson saisiko niistä sopivia simuvertailukuvia.

yES

Wanhis:
Tulipa tuossa mieleeni semmoinen idea, että mitäpä jos ilmakuvia ottaneet henkilöt laittaisivat muutamia kuvia tähän ketjuun malliksi ja simulaattorihemmot sitten mahdollisesti näyttäisivät, että miltä kyseinen maisema näyttää simussa samasta kuvakulmasta katsottuna.
Useampikin simulaattorihemmo voisi halutessaan laittaa kuvan samasta näkymästä.Kyseinen toimintatapa saattaisi johtaa mielenkiintoiseen vuoropuheluun tai tappeluihin eri harrastajaryhmien kesken.

Navigation

Up one level

Next page