Hei me lennetään...Alpeilla!

(1/5) > >>

jiitee:
Hei me lennetään...Alpeilla! -sarja on suora kopio ketjusta Loputon lento: Mooney, mutta tällä kertaa keskitytään pelkästään Alppien kouluamiseen.
Ideana on siis, että seuraava henkilö lentää lennon samalta lentopaikalta, jolle edellisen henkilön lento päättyi.

Tourin tavoitteena on kaydä seuraavissa maissa: Itävälta☑, Slovenia☑, Italia☑, Sveitsi☒, Ranska☒, Saksa☒, sekä Lichtensteinin "ilmatilassa"☒.

                 >>TOURIN REITTIKARTTA<<

Säännöt:Kohdekentän läheisyydessä oltava Alppeja (LJMB, LJLJ, LIME, LSGG... ok)Kaikki lentovälineet OK lentokenttien rajoitusten puitteissaLennot varataan tästä ketjusta kommentoimalla. Varaus voimassa 1vkoKuvia lennostasi väh. 3kpl ja lähtö- ja tulokenttäsi ICAO-koodit
Tourin ensimmäinen legi on LOGM-LOGK. Lyhyt 20NM legi, jotta päästään alkuun. Tiedossa on LOGK:in nurmikko kiitotie.


Koneena toimi Maule M7 HB-KCQ, joka on ladattavissa täältä tiedostoista.


Käynnistellään konetta


Rullataan kiitotielle


Laitetaan tehot täysille.


Ja näin ollaan lopulta ilmassa.


Kapfenbergin kenttä sijaitsee seuraavassa solassa.


Ja nyt kuvan vasemmassa reunassa.


LOGK:iin parkeerattuna.


Seuraava jatkakoon!

Wanhis:
Mielenkiintoinen uusi lentoketju. Pitänee osallistua jossain välissä Saakos kopterilla lentää tässä ketjussa?

Wanhis:


Tervehdys simuhemmot! Ajattelin osallistua tähän kuvasarjaketjuun poikkeuksellisesti hieman vanhemmalla lentolaitteella, eli Fs-2004:sen defaut Vickers Vimyllä. Eipä tästä hienosta 1920-luvun koneesta ainakaan vaivaksi asti kuvia ole täällä näkynyt. Koneessa käytetty maalaus ei ole kuitenkaan defaut, vaan se on haettu "Tri-Motor" sivustolta. Linkki: http://www.ford-tri-motor.net/frontpage.htm

Valmiina lähtöön . . . alkutarkastukset meneillään. Lento ei ole aivan helppo sillä kentän korkeus on melkoinen ja koneen nousukyky vaatimaton. Kaverukset aikovat silti yrittää . . .





Moottorien käynnistyksen alkuvalmisteluja. Kone on teknisesti täysin alkuperäisessä 1920-luvun kuosissaan, lukuunottamatta jälkeenpäin asennettua radiota ja Gps:ää.



Ja niin jyrähtää 12-sylinterinen Rolls-Royce Eagle VIII v-moottori käyntiin ja pian toinenkin . . . Moottorien käyntiääni ja käynti muutenkin on yllättävän tasaista, johtuen niiden rakenteesta ja suuresta sylinterien määrästä.

Kuvalinnkki aidon moottorin kuvaan:  http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/Rolls-Royce_Eagle_VIII-002.jpg

Yotube linkki aidon Vickers Vimyn startupiin: [url]http://www.youtube.com/watch?v=AFedpGeMJ04[/url]



Lähtökentän korkeus on tosiaan siinä 1700-jalan hujakoilla, eikä turvallinen nousu ole mitenkään itsestäänselvää tällä koneella. Kiitotien pituus riittää juuri ja juuri mutta joudumme lähtemään väärään suuntaan, sillä toisessa suunnassa olisi Kapfenbergin kaupunki kerrostaloineen. Eli jos rysähtää niin sitten mielummin tuonne metsään tai pelloille.



Ilmaan päästiin nippa-nappa ja kävimme tekemässä kierroksen lähialueella korkeutta keräten. Lensimme palatessa kentän yli ja kuten kuvasta näkyy ei korkeutta kovinkaan juhlavasti saatu kerättyä. Riittänee silti kerrostalojen ylitykseen.



Kaupungin yli päästiin ja otimme suunnan kohti laaksonpohjia samalla korkeutta hitaasti keräten.



Matka jatkuu solien pohjia pitkin kohti Zeltwegin kenttää. Maasto kohoaa paikoitellen pelottavan lähelle konetta. Ympärilleen on syytä katsella, että mihin pystyy kaartamaan tarvittaessa. Kukkuloiden ylitys ei onnistu näillä nousunopeuksilla. Kohdekenttä LOXZ on korkeammalla kuin lähtökenttä joten korkeutta olisi hyvä saada kerätyksi lisää.



Joku ajelee yläpuolellamme hieman korkeammalla ja kovempaa. Välillä on hyvä kaivaa esiin kompassia ja Gps:ää oikean suunnan varmistamiseksi. Kohdekenttä alkaa jo näkymään Gps:ssä.



Aikansa kun tahkoaa niin perillekin joskus tullaan. LOXZ alkaa näkymään jo paljailla silmälläkin. Aikaa laskeutumisen valmisteluun on silti vaikka kuinka paljon, sillä kone etenee hitaasti kuin etana.



Alas kuitenkin tullaan hitaasti ja arvokkaasti. Senverran matalalla tälläkertaa lennettiin, että mitään henkeäsalpaavia alppikuvia ei nyt ollut esittää mutta ehkä sitten toisella kertaa. Näillä korkeuksilla eivät simun näkymät ole mitenkään erikoisen hyviä. Lisäksi on hieman sahalaita ongelmaa tällä kokoonpanolla.






jiitee:
Quote

Tervehdys simuhemmot! Ajattelin osallistua tähän kuvasarjaketjuun poikkeuksellisesti hieman vanhemmalla lentolaitteella, eli Fs-2004:sen defaut Vickers Vimyllä. Eipä tästä hienosta 1920-luvun koneesta ainakaan vaivaksi asti kuvia ole täällä näkynyt.


Mielenkiintoinen kuvasarja. Seuraavia rohkeita osallistujia odotellessa. 

AxuMies99:
Eli piti lennättää henkilö LOXZ:sta LOWG:hen. Lennätettävä oli tällä kertaa Naapurin Jyrki.




Kone on ihan pimeä.


Nokkapyötä juuri irtoamassa maasta.


Lennettiin täysillä tehoilla alppien yli lähemmäs 6000 jalkaa jossa laihennettiin ja vähennettiin tehoa.


Ei niin kovaa, mutta korkealla mennään.


Kenttä näkyvissä.


Wing view.


Kohta tärähtää.


Tällä koneella loppuveto voi olla aika iso. Nokka aika pystyssä tultiin maahan, mutta pehmeä lasku.


Se on siinä parkissa.


Kapteeni Lund kiittää.

Navigation

Up one level

Next page