FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.08.20, 19:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  FSX Fiber Accelerator
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: FSX Fiber Accelerator  (Read 3024 times)
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

FSX Fiber Accelerator
« on: 02.07.14, 15:15 »

Tällaista mainostivat sähköpostiin Tongue

"Dear Simmers FSX is alive. Like never before: FSX is back!"

http://store.thefsps.com/product_info.php?products_id=54

Jos joku kokeilee demoa, niin raportteja voisin lueskella Undecided
« Last Edit: 02.07.14, 15:22 by Mika Virolainen »

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mikael Leinonen

Date Registered: 19.06.07

Re: FSX Fiber Accelerator
« Reply #1 on: 02.07.14, 15:37 »

Täytyypäs testata onko tämä ihan humpuukia   laugh
Mikael Leinonen

« Reply #2 on: 03.07.14, 05:30 »

No nyt on testailtu sikäli mikä tuo 5 min x 5 antaa myöden enkä kyllä havainnut omissa testeissäni AS EFHK+NGX parantumista kummemmin. Joku Avsimin forumilla sanoi kokeilleensa tätä Core2Duo-prossulla varustetussa koneessa ja havainneensa parannusta edelliseen. Kunnon testin tekemistä vaikeuttaa tuo 5 min aikaraja, tästä syystä kehittäjä on saanutkin aika paljon palautetta. Ja onhan tämä hintaisekseen aika kallis varsinkaan kun mitään "radikaalia" muutosta en havainnut. Sanoisin että hyvät säädöt saa itsekin tuunaamalla asetuksia eikä se ainakaan maksa 30 €  thmbup
« Last Edit: 03.07.14, 05:42 by Mikael Leinonen »
Mika Virolainen

Date Registered: 18.12.01

« Reply #3 on: 03.07.14, 05:42 »

No nyt on testailtu sikäli mikä tuo 5 min x 5 antaa myöden enkä kyllä havainnut omissa testeissäni AS EFHK+NGX parantumista kummemmin. Joku Avsimin forumilla sanoi kokeilleensa tätä Core2Duo-prossulla varustetussa koneessa ja havainneensa parannusta edelliseen. Kunnon testin tekemistä vaikeuttaa tuo 5 min aikaraja, tästä syystä kehittäjä on saanutkin aika paljon palautetta. Ja onhan tämä hintaisekseen aika kallis varsinkaan kun mitään "radikaalia" muutosta en havainnut. Sanoisin että hyvät säädät saa itse tuunaamalla asetuksia eikä se ainakaan maksa 30 €  thmbup

Juu, kiitos! En uskaltanut lähteä "räpeltelemään" tuon kanssa, kun takana on 5-viikon asentelu ja twiikkaus. Low-End -koneeni pyörittää nyt niin hyvin FSX:ää kuin mahdollista (uskoisin) joten mitään ei saa sössiä Grin

Intel I7 8700K @ 5.0Ghz/ 16Gb DDR4 3200Mhz / GF GTS 1080/8Gb / Samsung EVO960 500Gb SSD for simulator & addons.
Mikael Leinonen

« Reply #4 on: 03.07.14, 05:45 »

Juu, kiitos! En uskaltanut lähteä "räpeltelemään" tuon kanssa, kun takana on 5-viikon asentelu ja twiikkaus. Low-End -koneeni pyörittää nyt niin hyvin FSX:ää kuin mahdollista (uskoisin) joten mitään ei saa sössiä Grin

Kyllä sä voit tuota testata ihan helposti, tuota demoa kun ei tarvitse varsinaisesti "asentaa" , riittää kun purat paketin vaikka työpöydälle ja käynnistät sen paketissa olevan exe-päätteisen tiedoston. Ei sotke mitään, kunhan muistat ensin käynnistää fsx:n ja annat sen ladata lennon mahdollisimman raskaaseen maisemaan+lisurikoneeseen ja asetat fsx:n valikosta maksimi frameraten minkä haluat. Vasta tämän jälkeen käynnistä Fiber accelerator  Wink

Näyttää siltä että tämä ohjelma toimii jokseenkin "live frame limitterinä" sen mukaan miten paljon ohjelma havaitsee rasitusta ja säätää joitakin FSX:n asetuksia pienemmälle sen mukaan mitä enemmän kuormaa on pitääkseen tietyn ruudunpäivitysnopeuden ja taasen säätää asetukset paremmaksi kun kuormaa ei ole... mene ja tiedä mikä logiikka tässä on  Grin
« Last Edit: 03.07.14, 05:55 by Mikael Leinonen »
Rolf Niemi

Date Registered: 14.02.05

« Reply #5 on: 03.07.14, 11:51 »

Kokeilin tuota alueella, jossa ainakin minulla tapahtuu melkoinen FPS-pudotus eli ORBX:n KRDD NA Northern California.

Framet nousi puolella, mutta 5 minsaa on aivan liian vähän, että asiasta voisi sanoa jotakin varmaa - testausajan pitäisi olla vähintään 1/2-tuntia, mutta jos tuo lyhyt testi pitäisi paikkansa, niin tässä olisi paras tuote tähänastisista viritelmistä meille, joilla ei ole parhaat vermeet käytössä.

Tuohon noin lyhyeeseen testausaikaan saattaa kätkeytyä jokin juju, joka ilmenee vasta pitemmän käytön myötä ja jujulla en tarkoita mitään positiivista asiaa. Täytyypä suunnistaa AVSIMiin...

Niko Leppänen

Date Registered: 01.02.10

« Reply #6 on: 03.07.14, 11:56 »

En tiedä, mutta ainakin hypetyksen määrän perusteella pilipali softa.  Grin
Rolf Niemi

« Reply #7 on: 03.07.14, 13:08 »

En tiedä, mutta ainakin hypetyksen määrän perusteella pilipali softa.  Grin

No mistä löytyy tarinaa, jossa täysversion omaavat kertovat kokemuksistaan? AVSIMistä löysin 4 sivua posteja, jotka pääsääntöisesti koskivat demoversion 5:den (5x5) minuutin testiaikaa...

Minä tein ainakin niin demoa kokeillessani , että käynnistin koneen ollessani aktiivisella kiitoradalla ja kaiken ollessa valmiina nousuun käynnistin tuon Fiberin. Kerkisin kaarrella siis 5 minuuttia kentän ympärillä, jonka tiesin syövän runsaasti frameja ja kuten aikaisemmin totesin - framet nousi lähes puolella.

Tämän perusteella softa ei vaikuta pilipalilta.

Demossa on 4 kokeilua jäljellä, joten siirryn testaamaan muita kohteita ja ehkäpä hankin tuon.

Tässä vuosien saatossa on tullut sijoitettua tuhansia tietokoneen hankintoihin sujuvamman simun toivossa, mutta FSX:n 4 G rajoituksista ja softan ollessa 32 bittinen ne rajat alkavat tulla vastaan kun mukaan lisätään maisemat, sääsoftat ja monimutkaiset lisäosakoneet.

Jos 30 € tuo jotain todellista helpotusta asiaan, niin ei tuo nyt niin hirveä menetys kellekkään ole kokeilla vaikka lopputulos lopultakin olisi sitten jotain aivan muuta. Ostin taannoin jonkin FSP Boosterin, joka toisilla toimi - minulla ei lainkaan, vaan päinvastoin sotki kaikki säädöt.

Rolf Niemi

« Reply #8 on: 03.07.14, 13:22 »

Lainaus AVSIMistä:

Hi all,

first of all, our initial thought after reading SOME posts was to delete AVSIM forum from our bookmarks and never look back.

On the other hand some user's input and numerous PM I got , made me to decide to just disregard the offenders , non believers or simple trolls who used the well old known methodology of "SnakeOil" .  We leave them to their misery, as there are many respectable users here, that need us on their side.

For those interested:

We repacked the demo (same link) you can find it at the product page

We added as you requested - despite this is, technically and programming speaking,  a risk for exploitation - a 5 tries x 60 minutes demo period.

We also changed the software ID so even those who had reached the zero limit , would again try for 5 times x 60 minutes using the new installer.

We made an installer to avoid the 4 most common error user may do:

- Running the exe from inside the zip without extracting

- Not having FSUIPC installed (it now asks for it)

- Not having .Net 3.5.1 installed (now asks for it)

- Your simulator is not updated to SP2 or Accel. Pack level.

Plus we added some instructions for basic RTFM, because many expected from the application to buy for them a new CPU and some Gigs of RAM, and do it without bothering even to read the full version's manual that is included.

FSPS was always a company that heard its customers (or its potential ones) and having absolute faith in our application said "why not ? "

----

We will be around...

Mikael Leinonen

« Reply #9 on: 03.07.14, 14:31 »

Aika jännä, aluksi väittivät etteivät tule muuttamaan tuota aikarajaa  Grin Näköjään kannatti valittaa  thmbup
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #10 on: 03.07.14, 15:13 »

Kertokaa testaajat myös jotain kokoonpanostanne. Ovatko käytössä jotkut tweakit (Bojote, Kosta,...) tai joku FPS-limiter. Itse en ole vielä ehtinyt kokeilemaan enkä ajatellutkaan tuolla 5 minuutin rääpäisyllä. Jos aika on kasvanut tuntiin, harkitsen asiaa uudelleen.  thmbup

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikael Leinonen

« Reply #11 on: 03.07.14, 16:35 »

Kokeilin nyt uudelleen pidemmän aikaa ja kyllä simu nopeutui mutta grafiikoiden kustannuksella, esim. EFHK:n lähialueilta poistuttaessa maa on pelkkää pikselimössöä entisen tarkan maaston sijaan.. Kaipa sitä maastoa ei sitten kuuluisi olla "näkyvissä" jolloinka tämä accelerator ikään kuin säätää nuo maisemat minimiin tms.. Minulle ei ollut tästä kovin suurta iloa kuitenkaan.. Lisäksi jostain kumman syystä ohjelman säätöslideri jumittui asentoon 11 eikä liiku siitä enää mihinkään??

Päätin toistaiseksi palata vanhoihin kunnon Boyoten/Kostan säätöihin, FSX:n oma limitteri unlimitedille ja kytkin Nvidia inspectorin frame rate limiterin takaisin päälle.
Ja ihan hyvin rullaa ilmankin tätä Acceleratoria  Grin

Veikkaanpa että tästä lisurista saattaa olla eniten hyötyä niille kenellä tietokoneen teho ei ole parhaimmasta päästä  Wink

Pieni testivideo aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=p6QjTpxe_0E
« Last Edit: 04.07.14, 08:27 by Mikael Leinonen »
Rolf Niemi

« Reply #12 on: 04.07.14, 15:15 »

No joo - pari 60:n minsan testiä takana. Kyllähän täme FPS:ään vaikuttaa positiivisesti, mutta maisemien kustannuksella, mikä ei ainakaan minulle sovi. Tämä voisi olla hyödyllinen tiheään liikennöidyillä lentokentillä liikkuessa ja laskeuduttaessa, mutta ei oikein VFR-lentämisessä.

Tein pari retkeä KRDD - KSFO ja Friscoa lähestyttäessä maisema meni aivan puuroksi ja FPS tippui siitä huolimatta alle 10. Matkalla lueskelin ORBX foorumia ja löysin mielenkiintoisen tipsin, minkä olen kohdalle sattuessa sujuvasti jättänyt huomiotta, koska se ei ole ollut mitenkään simuiluani haittaava tekijä millään muulla ORBX-alueella - ainoastaan Northern California syö framet alle siedettävän tason. Kyseessä on UT Traffic II. Kun kytkin sen tilapäisesti pois päältä, niin FPS pomppasi sille asetettuun lukuun ja pysyi yllättävän vakaana koko lähestymisen ja laskeutumisen aikana. Ainut haittapuoli tietenkin oli täysin autio KSFO

Niin no - Traffic-slaideri oli täydet 100% ja pudotin sen nyt 50%:iin, mutta onko sillä mitään ratkaisevaa vaikutusta , en tiedä vielä ennen kuin testaan...

compjpu
Former member
« Reply #13 on: 04.07.14, 17:11 »

Nyt on yksi kokonainen lento takana plugaria käyttäen (NGX:llä FlightBeam:n KIAD:lle). Oma kokemus on seuraava:

Tarvitsen lisää aikaa oikeiden säätöjen löytämiseksi. Vähän ennen kynnystä alkoi framet tippumaan alle asetetun minimin, mutta vielä lennettävissä. Toisaalta "silmäkarkkia" oli enemmän, kuin olisin itse tarvinnut.

Eli ihan OK vaikutelma tähän mennessä, mutta kuten sanottua, pitää vielä löytää optimaaliset säädöt.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #14 on: 06.07.14, 15:51 »

Niin no - Traffic-slaideri oli täydet 100% ja pudotin sen nyt 50%:iin, mutta onko sillä mitään ratkaisevaa vaikutusta , en tiedä vielä ennen kuin testaan...

No huhhuh  Shocked Mulla on liikenne jossain 20% ja olen harkinnut nostoa max 25-28%. Tuollakin tulee jo hirveästi liikennettä isommille kentille ja simu alkaa nykimään, vaikka kuinka löytyy potkua koneesta. En ymmärrä, miten voit pitää 100% simussa. Onko sulla markkinoiden tehokkain kone vai katseletko diaesitystä  Grin
Rolf Niemi

« Reply #15 on: 06.07.14, 16:58 »

No huhhuh  Shocked Mulla on liikenne jossain 20% ja olen harkinnut nostoa max 25-28%. Tuollakin tulee jo hirveästi liikennettä isommille kentille ja simu alkaa nykimään, vaikka kuinka löytyy potkua koneesta. En ymmärrä, miten voit pitää 100% simussa. Onko sulla markkinoiden tehokkain kone vai katseletko diaesitystä  Grin

Markkinoiden tehokkain kone?  Grin

Eheeeiiii, mutta usko tai älä, niin ainoan kerran, missä havaitsin ongelmia 100%:n asetuksilla oli juurikin tuo kyseinen ORBX NA NCA ja lähestyminen  KSFO. Tökkiminen alkoi noin 40 nm ennen lähestymistä, jolloin loppuvaiheessa oli ajoittaista "diaesitystä" - muualla siis ei. Euroopassa sujui hyvin kuten nyt vaikkapa EFHK:lle NGX:n kanssa.

NCA:n alueella on muillakin ollut ongelmia FPS:n kanssa ja heillä on kyllä ollut selvästi tehokkaamat ohjaimet ja prossut käytössä, mutta ehkä minua on Kostan ohjeet auttaneet. Nyt kokeilen piruuttani WOAI-paketeilla ainakin tilapäisesti, mutta esim. juuri nyt olen Orcas Islandilla ja kentällä on ikävän tyhjän näköistä, vaikka FTX:n GA ai-paketti on asennettu. Jostain luin, että se ottaa aikansa ennen kuin se ilmestyy simuun...

compjpu
Former member
« Reply #16 on: 06.07.14, 18:46 »

Viimeisimmät 5 lentoa olen tehnyt Fiber Accelerator päällä ja tähän mennessä olen ollut ihan tyytyväinen hankintaan. Mulle vempain on antanut about 4-5fps boostin Orbx:n kanssa.

Nämä muutamat framet on ollut todella tärkeitä, koska esim Airbus X:n fly-by-wire tarvitsee min 18fps toimiakseen oikein. Accelerator avulla framet on pysynyt 20 paremmalla puolella jopa KSEA alueella kovassa myrskyssä.

Ainoa miinus, jonka olen huomannut on se, että Accelerator saatta hetkellisesti poistaa tai blurraa teitä, jotta framet pysyy ylhäällä. Tämä etenkin silloin, kun pyörittelee päätä virtuaalisessa ohjaamossa.
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #17 on: 06.07.14, 19:49 »

Niinkuin kommentoin avsimin aiheeseen, oma kokemus on että kyllä tuo tekee niinkuin mainostaa, mutta tosiaan maaston blurrautumisen kustannuksella, joten en kyllä meinaa hankkia, mutta ihan hyvä kun sai testata. Mielummin tweakkaan itse jotta simu pyörii raskaissa tilanteissa.

Itse käytin fsx locked 60 fps ja acceleratorissa min fps 30, kokeilin laskea johonkin 28-26 jotta sai sen terrain loadin ylöspäin kun se taisi olla optimaalista manuaalin mukaan tai jotain.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Lauri FIN918
Former member
« Reply #18 on: 06.07.14, 20:07 »

Niin että mitä? Cheesy

Tein benchmark-testin lähestymisestä Lontooseen autot ensin 0% ja sitten 100%. Eroa minuutin fps:issä oli 3. Tämä ei ylltätä koska itsellä ei koskaan ole nuo autot ollu mitään raskaita ja tuovat älyttömästi lisää realistisuutta.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #19 on: 06.07.14, 21:57 »

Niin että mitä? Cheesy

Tein benchmark-testin lähestymisestä Lontooseen autot ensin 0% ja sitten 100%. Eroa minuutin fps:issä oli 3. Tämä ei ylltätä koska itsellä ei koskaan ole nuo autot ollu mitään raskaita ja tuovat älyttömästi lisää realistisuutta.

Niin no, oletin Rolfin puhuvan AI-liikenteestä, kun siihen viittasi muutenkin viestissään.
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1