Ett par frågor från en nybörjare...

(1/1)

ratata:
Hello guysn'gals!

- Efter att packat upp min senaste laptop bestämde jag mig för att se hur MSFS ser ut i en modern laptop. Alltså en laptop med den fetaste tillgängliga grafiken. Och nu snackar jag om inte bara alla grafikoptions i MSFS på max, jag snackar om alla grafikoptions på max och allt i 3D.

Och det var...coolt. Milde himmel.

Anyway, jag ser mig som nybörjare på området eftersom det var i mitten på 90-talet som MSFS var favoritavkopplingen. Men nu, i och med ny dator, så började jag undra hur allt ser ut nu för tiden. Så MSFS X plus Acceleration Pack inhandlades och installerades.

Och allt var precis som vanligt bortsett från att allt presenterades i högsta önskbara detaljrikedom och dessutom i 3D. Närmare verkligheten har jag nog inte varit.

Men en sak jag mindes från 90-talet som jag saknar i 'nya' MSFS X är bakgrundsljusen i instrumenten. Hur jag än försöker, läser bruxar, trixar, så får jag inte till ljuset på instrumenten med mindre än att hela cockpit badar i bakgrundsljus. Visst, jag ser instrumenten då...men det var ju inte det jag ville. Jag ville ju ha allt ljus i cockpit av, bara instrumentbelysningen på.

Men jag lyckas inte. Hur fan gör man?

markust:
Hej!!

Vilket flygplan pratar vi om?

/Markus

ratata:

Vilket flygplan pratar vi om?

- Cessna 172. Men jag har märkt att det gäller för de flesta andra planen också. Det är lite märkligt, i synnerhet med tanke på den gamla 747:an som har CRT-skärmar som lyser i sig själv i verkligheten. Andra modernare plan som t.ex. A321 har ju LCD-skärmar som kan vara på utan front- eller bakgrundsbelysning. Tänker jag...

ratata:
- Hmm...inte så livligt forum. Varför ödsla tid på det överhuvudtaget när ingen är delaktig? Alls?

I'm off. Svejs!

jonny:

- Hmm...inte så livligt forum. Varför ödsla tid på det överhuvudtaget när ingen är delaktig? Alls?

I'm off. Svejs!

Hej!

Tråkigt att ingen svarar. Men det verkar som vi flygsimmare är ett utdöende släkte.
Vi som är kvar i Sverige verkar lite splittrade också, det finns ju minst ett svenskt forum till. Även där är aktiviteten rätt låg. Men vi måste ju ha något att skriva om också.

Ang. din fråga så tror jag inte det finns någon särskild bakgrundsbelysning i FSX för instrumenten. Har själv inte upplevt något problem med instrumenten.

Provade Prepar3D på min FSX dator (som inte är allra högst high end) och P3D gick faktiskt minst lika bra som FSX. Men det är just nu bara i grundutförande, right out of the box. Hur det blir så småningom med flera addson får jag se. Kanske P3D skulle vara något att prova på din laptop

Navigation

Up one level