FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.19, 08:57

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti)
| | |-+  ActiveSky
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: ActiveSky  (Read 7919 times)
spaze
Former member

Email
ActiveSky
« on: 27.04.03, 12:06 »

Moikka!

Mitäs porukka on mieltä ActiveSky nimisestä ohjelmasta? Mä asensin sen juuri ja lähdin Malmilta ja tuuli oli aika kova niin kuin tällä hetkellä siellä onkin IRL.

Mielenkiinnolla lentelen tästä lähtien AS päällä  Cheesy Tuo sitä realistisuutta...
Teemu Pienimäki

Date Registered: 05.07.01

Re:ActiveSky
« Reply #1 on: 27.04.03, 12:33 »

Moi,

Käytän ActiveSkyta myös VATSIM-lennoilla. SquawkBoxista RealWeather ignorelle ja ActiveSky päälle niin johan saa upeat säätilat aikaiseksi. ActiveSky osaa myös ladata VATSIM-säät jos haluat. Toinen hyvä ominaisuus on ylätuulet! Suosittelen.
Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #2 on: 27.04.03, 12:43 »

Lakkasin käyttämästä, kun ei oikein toiminut luotettavasti. Säätietojen lataus jäi välillä jumiin, tiedot tulivat väärältä kentältä jostain hevon kuusesta tai eivät päivittyneet ajallaan. Muuten olisi oikein hyvä ohjelma, ylätuulten lisäksi paljon hyviä toimintoja mm. näkyvyyden heikkeneminen sateella ja pilvipeitteen asteittainen muuttuminen.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

kille
Former member
« Reply #3 on: 27.04.03, 13:45 »

Mitäs porukka on mieltä ActiveSky nimisestä ohjelmasta? Mä asensin sen juuri ja lähdin Malmilta ja tuuli oli aika kova niin kuin tällä hetkellä siellä onkin IRL.

"Wouldn't fly without it." Ehkäpä hinta / laatu -suhteeltaan paras addon-ostokseni.

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #4 on: 27.04.03, 13:55 »

Minäkin muuten siirryin FsMeteosta tuohon ActiveSky säähän ja se on huomattavasti parempi.  Cool En vain ole ehtinyt vielä kaikkia asetuksia tutkimaan vielä. Siinä on myös sellainen "ääni-ATIS" eli kun laittaa radioon taajuuden 122.00 niin saa lähimmän lentokentän ATIS lähetyksen kuuluville. Ja se kuulostaa suurin piirtein samalta kuin oikeastikin, äänitettyjä sanoja joista sitten kasataan "lauseita".

Tuli tuosta mieleen....kun olin teoria-kurssilla muutama vuosi sitten ja vierailtiin tornissa niin lennonjohdon päällikkö keräsi niistä sanoista ATIS viestin loppuun lauseen "Bad landings in process" jonka lähtevä Air Iceland kuittasi.  Grin  

'Don't panic'
Juha
Former member
« Reply #5 on: 27.04.03, 20:24 »

Pystyykö tuolla hakeen säätilat etukäteen?En oikein viitsi pitää modeemiyhteyttä päällä lennon aikana...
kille
Former member
« Reply #6 on: 27.04.03, 20:30 »

Pystyykö tuolla hakeen säätilat etukäteen?En oikein viitsi pitää modeemiyhteyttä päällä lennon aikana...

Juu kyllä pystyy. Tsekkaa http://www.hifisim.com/

mazze
Former member
« Reply #7 on: 27.04.03, 20:40 »

ActiveSky ilmainen versio.
Lensin kerran hekolla kohti salpaa turussa ja juuri kun kuulin tuulenpuuskan niin konetta ravisteli tuulenpuuska Cheesy
kille
Former member
« Reply #8 on: 27.04.03, 20:43 »

ActiveSky ilmainen versio.
Lensin kerran hekolla kohti salpaa turussa ja juuri kun kuulin tuulenpuuskan niin konetta ravisteli tuulenpuuska Cheesy

Pelottavaa.  Tongue Shocked

Mulle on useasti kesällä käynyt niin, että ukkosella on jyrinät kuulunut vuoronperään kaiuttimista ja pihalta.

« Last Edit: 27.04.03, 20:44 by Kimmo Kyle »
Kalashnikov
Former member
« Reply #9 on: 27.04.03, 21:36 »

Itse omistan ActiveSky wxRE óhjelman paljon parempi kuin perinteinen ActiveSky luo vilä realistisempia säätiloja simuloduilla tuulilla etc.. tosin maksullinen mutta eise paljoa maksa suosittelen.. Smiley
Arska
Former member
« Reply #10 on: 28.04.03, 07:20 »

Pelottavaa.  Tongue Shocked

Mulle on useasti kesällä käynyt niin, että ukkosella on jyrinät kuulunut vuoronperään kaiuttimista ja pihalta.

Ukkosella ei saa pelata  Grin
spaze
Former member

Email
« Reply #11 on: 28.04.03, 15:50 »

Siis todella upea tää ActiveSky.

Otin screenies Malmin yläpuolelta sekä EFHK:n kiitotieltä ja sää näyttäisi olevan sama.

[ Attachment deleted - over 40 days old ]
spaze
Former member

Email
« Reply #12 on: 28.04.03, 15:50 »

Ja tässä vielä EFHK:n tämänhetkinen säätilanne.

[ Attachment deleted - over 40 days old ]
raimo
Former member
« Reply #13 on: 28.04.03, 18:57 »

Onhan se suorastaan loistava, etenkin kun on vähän myrskyisämpää keliä. Tosin itselläni häipyy hetkeksi (n. 2-5 sekunniksi) kaikki pilvet juuri kun se alkaa lataamaan uusia tietoja, siis kesken lennon... No voi taas olla jokin asetus viturallaan, kuten minulla yleensäkin on.

Edit:
Miä saan pelata ukkosellakin kun miulla on se UPS Wink
« Last Edit: 28.04.03, 18:58 by Raimo Urpalainen »
Teemu Pienimäki

Date Registered: 05.07.01

« Reply #14 on: 28.04.03, 20:52 »

Tongue Wink
Minähän en ota mitään riskiä, ukkosen iskiessä kone kiinni ja puh.piuha irti myös... Vaikka onhan mulla se vikavirtasuoja...

Samoin. Sen verran monta laitetta on sen takia hajonnut korjauskelvottomaksi että... =/
Flyer
Former member
« Reply #15 on: 28.04.03, 20:57 »

Oli mielenkiintoista kyllä tulla tänään bussilla laskuun siinä vesisateessa ja näkyvyydessä, mutta ihan nätistihän se käsi-ilssi onnistui. Smiley
Eero
Former member
« Reply #16 on: 04.11.03, 13:52 »

Terve!
Minulla ei ole nettiyhteyttä omalla koneella, joten en pysty lataamaan reaaliaikaisia säätietoja. Harmittaa, kun aina pitää itse muokata säätilaa  Angry. Mitenkäs tuo ActiveSky, muuttaako se automaattisesti säätä lennon aikana? Aika vähän olen perehtynyt noihin sääohjelmiin. Neuvoja kaipaillaan.
seaandtr
Former member

Email
« Reply #17 on: 04.11.03, 14:06 »

Oletkos kokeillut ilmaista RealWeather ohjelmaa ?  Siihen saa ilmaiset säätiedot imuroitua, mutta ei tietysti realiaikaiset.  Käytin FS2000 aikana ennen online lentojen aloittamista, ja olin tyytyväinen.
Arska
Former member
« Reply #18 on: 04.11.03, 14:10 »

Tota löytyykös FS2002:seen ilmaista säägeneraattoria, sellaista joka ei tarvitse nettiyhteyttä ja joka muuttaisi säätilaa myös lennon aikana?

FS2004:ssa on mun käsittääkseni semmoinen?
ari
Former member
« Reply #19 on: 04.11.03, 15:59 »

Tota löytyykös FS2002:seen ilmaista säägeneraattoria, sellaista joka ei tarvitse nettiyhteyttä ja joka muuttaisi säätilaa myös lennon aikana?
Esimerkiksi semmoinen kun Weather Maker on olemassa. Se luo siis täysin kuvitteelliset säät, kunhan olet säätänyt vain muutaman haluamasi asian, kuten lämpötilan, kastepisteen, ollaanko korkean vai matalan paineen aluleella, vaiko lähestyvän rintaman. Itse en tuohon jostain syystä mieltynyt. Teki mm. tuulista yleisesti liian kovia. Kelpaa toki varsinkin haasteellisten sääolojen mallintamiseen.

FS2004:ssa on mun käsittääkseni semmoinen?

Jo vain.  Yksi tuon huonoista puolista on minusta se, että mistään muusta kuin atiksista ei ole saatavissa tarkkaa tietoa FS:n realweatherin asettamista säistä. Vai onko?
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1