Mikä tätä yhteiskuntaa riivaa

(1/9) > >>

erkki.pulkkinen:
Pistetäänpä vaihteeksi uusi aihe.

Aloitan sen narinalla poliisien toimista.
Rikoslain 17. luvun 13a §, joka käytännössä kieltää naamioitumisen julkisella paikalla. No sehän ei koske poliiseja, he naamioituvat siviiliautoihinsa tai milloin mihin pusikkoon kyttäämään autoilijoita. Siihen olen jo tottunut. Olen tottunut myös siihen, että kameratolppiin on vuosikaudet laitettu lampun tilalle cd-levyjä tai vanha lampun heijastin.
Viimeviikkoina on tullut jotain ihmeellistä kameratolppiin ainakin Oulun seudulle, ensimmäisellä kerralla ajattelin että tuo on jonkin yksittäisen konstaapelin taideteos, mutta niitä on näkynyt lähes kaikkialla missä olen nyt autoillut.
Jotenki tuntuu, onko yhteiskunnan valvovan viranomaisen rooli kansalaisten kusettaminen vai olisiko se voinut olla isänomainen rooli, joka seuraa päältä ja tarvittaessa auttaa tai rankaisee.
Laitetaanpa kuvat ihmeteltäväksi:

Tolppa valevirityksillä

Tolppa oikealla kameralla

Valekamera

Valesalama

Oikea kamera

Oikea salama

Ja vielä kuva toisesta valepöntöstä

Tasapuolisuuden nimissä kuitenkin sanon, että poliisin toimet eivät ole ainoa, josta tekee mieli natista, mutta nyt sattui olemaan kamera mukana, niin pitihän nuo kuvat ottaa ja tuoda tänne.

kiikaroija:
En noista peltitoosista niin herneitä ota nenääni, taitaa sentään suuri osa olla ennen risteyksiä jne. Eihän ne kai useimpia ja pahimpia törppöjä estä liikenteessä, mutta saa niillä valtion kassaan täytettä varomattomilta kuskeilta.

Mutta se mikä pisti verenpaineet korkealle, oli se juttu huumekoirien käytön kiellosta yleisötilaisuuksissa ihmismassojen haisteluun. Ei vaan mahdu minun päähäni, mikä h...etin järki siinäkin on takana. Jotain kummaa vihreiden hamppupäiden kukkahattuilua joku mennyt kuuntelemaan. Jos joku on kiellettyä, niin kai sitä sitten saa valvoakin sopivilla keinoilla. Ei pitäisi haitata normaalia ihmistä piirun vertaa. Eikä kai tapahdu vahingossa, kuten pömpelin kameraan pääsy voi käydä, itse olen siltä säästynyt.

Welder12:
Itseäni närästää eniten erilaiset kyttääjät, on ne sitten kerrostalokyttääjiä tms. Nuo aloitusviestin telkänpönttöviritykset ei haittaa yhtään. Miksi haittaiskaan, sillä en koe tarvetta ajella miten sattuu tuolla maanteillä. Jos nuo jotakuta närästää, niin ehkä on hyvä kysyä itseltään peilin edessä - miksi.

Naamioitumisen kanssa tuolla ei ole mitään tekemistä.

SWLABR:
Lue tuo rikoslain pykälä, johon vetoat, loppuun asti.

Katsot siis, että poliisin ilmeisenä aikomuksena , noita kamerapylväitä naamioimalla,on kohdistaa sinuun väkivaltaa tai vahingoittaa omaisuuttasi.

jamann51:
 Joo,en jummarra minäkään nyt.Erkkiä meinaan.Ittellä ollu pariin kertaan kortti kuivumas kameroitten ansiosta ja täytyy myöntää,olen ehkä oppinut hiukan säyseämmäksi tuolla tien päällä,hyvä näin.Laittakoot vaan kiiltävää sinne silmänluukkuun,mun puolestani,ei haittaa.Myös perinteistä tutkavalvontaa vois keskittää enemmän tuonne 50 ja 60 kyläteille,joita jotkut "rallipojat" tai muuten vaan pari minuuttia myöhässä lähteneet pitävät pikiksinään

Navigation

Up one level

Next page