Catalinaa testailemassa

(1/4) > >>

ametlib:
Kyseessä on Aerosoftin vanhempaa tuotantoa ja tämä on lojunnut virtuaalihangaarissa käyttämättömänä jo melko kauan. Wanhis kaipaili otoksia vähän vanhemmalla avioniikalla varustetuista koneista, joten päätin tarjoilla muutaman otoksen konerikkoon päättyneeltä lennolta. Tarkoitus oli lentää Bowermaniin (KHQM), mutta toisin kävi. Onneksi tällä voi laskeutua myös veteen ilman ongelmia.

Tämä mielenkiintoinen kone, johon olen vasta tutustumassa. Käynnistys tuntui ensialkuun hieman konstikkaalta ja jos ei toimintoja suoriteta oikeassa järjestyksessä, niin myllyt ei käynnisty. Sylinterin lämpöjä pitää tarkkailla huolellisesti samoin kuin muitakin mittareita tai muuten käy kuin minulla alla olevassa kuvasarjassa. Äänet ovat ihan omaa luokkaansa ainakin minun makuuni ja kun ne muuttuvat, niin voi vain todeta, että huoleen saattaa olla aihetta.

Military-versio on varustettu Sperry Autopilotilla ja moderdimpi Bendix Kingillä. Minulle tuo autopilotin käyttö ei oikein ole auennut ja niinpä lentelen manuaaliohjauksella.

Lähtö on Orcas Islandilta. Lähtö sujui ongelmitta. Lentokorkeus 2 000 jalkaa ja matkaa kerkisin tehdä reilut 30 nm (kokonaismatka olisi ollut n. 185 nm) ennen kuin jonkin sortin konevika iski...

Wanhis:
Mukavat kuvat Rolfilta. Tuo konehan se sopisi mainiosti erämaiden järvien koluamiseen. Välillä voisi käydä sivistyksenkin parissa jollain lentokentällä kun siinä näyttäisi olevan nuo pyörätkin. Tavallaan tuo on vähän niinkuin "lentävä kesämökki"

PerttiLode:
Oliko sulla räppänät auki moottorin ympärillä? se voi ylikuumentua sen moottori.

Katoin niitä moottoripeltejä omasta koneesta kun otin sen esiin ja siinä oli ne puoliauki joten ei se siitäkään voi johtua

ametlib:
"Lensin" sakeassa pilvimassassa jonkin aikaa ja ilmeisesti kaasariin muodostui jäätä. Tässä on mielestäni hyvin mallinnettu nuo efektit ja niiden kanssa pitää olla koko ajan valppaana. Yleensä teen niin, että silmäilen manuaalin läpi puolihuolimattomasti ja sen jälkeen teen pari koelentoa, käyn foorumilla sekä You Tubessa, jonka jälkeen luen ajatuksella koko manuaalin läpi. Catalinan manuaali käsittää yli 400 sivua, joten se on luettava näytöltä. Tämän jälkeen otan riittävän pitkän lennon ja pidän manuaalia avoimena läppärillä.

Kuten Jari sanoi, tämä lentovene sopii hyvin monipuoliseen toimintaan niin Alaskassa kuin Brittiläisessä Kolumbiassakin. Voi hyödyntää kaikki kentät niin maalla kuin merelläkin ja lisäksi muut lätäköt päälle. Mikään huippunopea menopeli tämäei ole - marssivauhti on noin 95 solmua ja joo, tässä siviiliversiossa ei todellakaan ole autopilottia, mutta vanhan liiton Bendix King näyttää hyvin reitin pisteineen, etäisyyden ja ajat sekä yllättävän paljon muuta informaatiota. Haittapuoli on se, että sen näyttö on niin pieni ettei siitä saa mitään selvää jollei käytä pop-up -ikkunaa, joka vie mielestäni askeleen pois realistisuudesta syystä, että tässä on tottunut jo hyvin toimiviin Virtuaaliohjaamoihin. Asiaa tietenkin auttaa EZOK-kamera, jonka sain tässä jokin aika sitten toimimaan melko hyvin parin paljon kattavan You Tube-tutoriaalin avulla.

Aerosoft voisi tehdä tälle paketille saman kuin tekivät Twin Otterille eli rakentaa se kokonaan uusiksi - pitäisi mennä foorumille ehkä ehdottelemaan asiaa 

Tässä muuten yksi video - espanjankielinen tosin - joka antaa hyvän kuvan koneesta. Vähän pitkähän se on eikä musiikki pauhaa, mutta jos jotakuta kiinnostaa, niin:

http://www.youtube.com/watch?v=cpvsPQJBnyA

PerttiLode:

Oletko saanut selville mikä sen konevaurion teki? mulla teki samaa se rupes pätkiin ja savuaan.
en muista sen aikaisemmin tätä tehnyt

Navigation

Up one level

Next page