FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.17, 17:31

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Project Oulu | EFOU | FSX
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print
Author Topic: Project Oulu | EFOU | FSX  (Read 20103 times)
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #20 on: 29.09.14, 07:21 »

Ainoa miinus on se, ettei AI liikenne tule toimimaan. Mutta tosiaan teen molemmat versiot jos vain toimii.

Eli teoriassa pitäisi toimia. Mutta käytäntö on joskus eri. Kahtellaan.


FSLabs Support Team
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3943
Date Registered: 19.06.07

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #21 on: 29.09.14, 07:25 »

No ai-liikenteen toimivuus kävi kyllä mielessä, sekun on yleinen ongelma näillä kentillä mutta jos vaihtoehtona on tavallinen ja kalteva niin valitsen ainakin kaltevan kun ei tuota ai-trafiikkia ole tullut enää vuosiin käytettyä...
Jonne Pitkänen
Offline Offline

Posts: 188
Date Registered: 02.11.12

WWW
Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #22 on: 29.09.14, 07:31 »

Täältäkin hep kaltevalle.  thmbup

"Live your dream, don't dream your live"
Mikko Anttonen
Offline Offline

Posts: 119
Date Registered: 28.03.13

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #23 on: 29.09.14, 07:41 »

Ja vielä täältäkin hep. thmbup



Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #24 on: 29.09.14, 07:56 »

No ei siinä sitten mitään. Ei muuta kuin hommiin. Tällä hetkellä mietin parasta tapaa saada tuo toteutettua ilman delete napin painamista noitten merkkien kohalla Cheesy.
« Last Edit: 29.09.14, 08:02 by Lauri Sivuoja »


FSLabs Support Team
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5259
Date Registered: 14.12.05

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #25 on: 29.09.14, 10:27 »

Ne jotka noissa verkoissa (IVAO VATSIM) lentelevät, eivät tietenkään tarvitse AI-liikennettä. Minä en lennä niissä, mutta ilman AI-liikennettä simu on silloin epärealistinen. Siis hip hop myös sille vaihtoehtoiselle tasaiselle kiitotielle. Kaltevuus sopii kyllä esimerkiksi sellaisille pienille kentille kuin Lukla tai Courchevel, joille on kiva laskeutua manuaalisesti. Suomessa tuollaisia haastavan kaltevia kenttiä ei tosin edes ole (tietääkseni). Luklan kentälle AI-liikenne ei muutenkaan laskeudu, sillä ympärillä olevat vuoret estävät sen. Voisiko AI-liikenteen mitenkään saada menemään laaksoja pitkin - tekemällä jonin waypoint (miten)?

Pekka


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #26 on: 29.09.14, 11:29 »

Ne jotka noissa verkoissa (IVAO VATSIM) lentelevät, eivät tietenkään tarvitse AI-liikennettä. Minä en lennä niissä, mutta ilman AI-liikennettä simu on silloin epärealistinen. Siis hip hop myös sille vaihtoehtoiselle tasaiselle kiitotielle. Kaltevuus sopii kyllä esimerkiksi sellaisille pienille kentille kuin Lukla tai Courchevel, joille on kiva laskeutua manuaalisesti. Suomessa tuollaisia haastavan kaltevia kenttiä ei tosin edes ole (tietääkseni). Luklan kentälle AI-liikenne ei muutenkaan laskeudu, sillä ympärillä olevat vuoret estävät sen. Voisiko AI-liikenteen mitenkään saada menemään laaksoja pitkin - tekemällä jonin waypoint (miten)?

Pekka



Kuten aiemmin jo mainitsin, niin tulee ainakin se "perus"vaihtoehto Smiley. Tutkin edelleen asiaa (eli en tiedä vielä läheskään, että onnistuuko.)
« Last Edit: 29.09.14, 12:07 by Lauri Sivuoja »


FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #27 on: 29.09.14, 21:48 »

Pahoittelut, että joudun ottamaan sanoja nyt sitten takaisin:

Tutkin asiaa ja tosiaan tämä kalteva kiitotie on mahdollinen. Kuitenkin vaatii erittäin paljon työtä sen tekemiseen + ympäristö menisi hyvällä todennäköisyydella mössöksi. Eli en kehtaa tuhlata kymmeniä tunteja siihen nyt sitten aikaa.

"Korvaukseksi" alla muutama otos tältä päivältä. Ensimmäiset yritykset työntää kenttä myös simuun ovat osoittautuneet onnistuneiksi.

Alkaa olemaan piakkoin koko kentän rullaustiet ja rullaus"viivat" piirrettyinä okeille paikoillensa.
[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]


FSLabs Support Team
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3943
Date Registered: 19.06.07

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #28 on: 29.09.14, 22:34 »

Todella hyvältä näyttää  Tongue
Oskari Pirttisalo
Offline Offline

Posts: 357
Date Registered: 09.11.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #29 on: 30.09.14, 18:32 »

Näyttää todella hyvältä!
Ei muuta kuin onnea ja menestystä tälle projektille! thmbup

Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #30 on: 01.10.14, 16:36 »

Todella motivoivaa saada palautetta (positiiviset ja rakentavat tervetulleita!).

Päivitystä sen verran, että kuvia on alkanut satelemaan Smiley. Kiitos jo Jaakko Poletille alkaneesta työstään!


FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #31 on: 02.10.14, 08:59 »

Kuvien saavuttua "pääsin" painamaan DEL-nappia ja jetwayn uudelleenrakennus alkoi. Tässä pikku kuva tilanteesta Smiley.


Ja tosiaan WIP. Eli ei ole vielä valmis! Smiley
[ attachment removed / expired ]


FSLabs Support Team
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3943
Date Registered: 19.06.07

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #32 on: 02.10.14, 16:52 »

Lisää!  Tongue
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #33 on: 06.10.14, 10:12 »

Vähän vähentelen tässä päivityksiä (ja sitä, mitä näytän keskeneräisenä Cheesy), mutta en työvauhtia.

[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]


[ attachment removed / expired ]

Kaikki on WIP. Kaikki roskakorit jne. tulevat vasta kuin ensimmäinen versio on valmis, niin näen hieman sitä, miten vaikuttaa FPS ja VAS (eli mikään kuva ei ole lopullinen)
« Last Edit: 06.10.14, 10:22 by Lauri Sivuoja »


FSLabs Support Team
Jonne Pitkänen
Offline Offline

Posts: 188
Date Registered: 02.11.12

WWW
Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #34 on: 06.10.14, 11:28 »

Roskakorit.... Shocked
Hienoa jälkeä kyllä. Etenkin tuossa kuvassa, missä näkyy torni, niin nuo pömpelit ja niiden kaarevuus.

"Live your dream, don't dream your live"
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #35 on: 06.10.14, 11:31 »

Roskakorit.... Shocked
Hienoa jälkeä kyllä. Etenkin tuossa kuvassa, missä näkyy torni, niin nuo pömpelit ja niiden kaarevuus.

Jep eli roskakorit, pikkutolpat, (3d ruoho tulee jo ensimmäisenä), lisää kaappeja, puhelinkoppi, lisää autoja, tieliikennemerkkejä, jne jne jne. Mitä sitä ikinä keksii.

Tarkotuksena oli vain korostaa sanaa WIP.


FSLabs Support Team
Jonne Pitkänen
Offline Offline

Posts: 188
Date Registered: 02.11.12

WWW
Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #36 on: 06.10.14, 13:25 »

Jep eli roskakorit, pikkutolpat, (3d ruoho tulee jo ensimmäisenä), lisää kaappeja, puhelinkoppi, lisää autoja, tieliikennemerkkejä, jne jne jne. Mitä sitä ikinä keksii.

Tarkotuksena oli vain korostaa sanaa WIP.
Mää oon näköjään tottunu liikaa defu-maisemiin...  Tongue
Vaikka ei noita taida olla Aerosoftin vanhassa Oslossa ja Frankfurtissa. Toisaalta Oulu on pienempi kenttä. Sitä tavaran määrää, jos Frankfurt ois yhtä tarkkaan mallinnettu.

"Live your dream, don't dream your live"
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3943
Date Registered: 19.06.07

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #37 on: 07.10.14, 16:57 »

Todella hienolta kyllä näyttää pelkät objektit  thmbup
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #38 on: 07.10.14, 18:54 »

Tässä jatkuvasti joudun itseäni läpsimään, etten innostu menemään liian pitkälle ja näin tapa FPS:iä. Ensi projektissa toivottavasti on jonkin sortin kokemusta tässä asiassa... Smiley


FSLabs Support Team
Lauri Sivuoja
Offline Offline

Posts: 3239
Date Registered: 06.12.10

Re: Project Oulu | EFOU | FSX
« Reply #39 on: 10.10.14, 20:38 »

Jatkuvasti opin uusia asioita 3d-mallinnuksesta payware skenereistä ja fsdeveloper foorumeilta. Tässä pikku maistiainen silmäkarkista, joka mielestäni voisi olla ihan jees... Grin

Kuka kertoo, mikä mahtaa olla tämä lonkeroputki  Cheesy.

[ attachment removed / expired ]


FSLabs Support Team
Pages: 1 [2] 3 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1