FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.09.17, 22:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] 2 Reply Print
Author Topic: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla  (Read 4030 times)
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« on: 30.09.14, 06:22 »

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #1 on: 12.11.14, 10:06 »

Versio 2.5 julkaistu  thmbup Mukana pari uutta kikkaa mitä ei aikaisemmin ole ollut  Wink
« Last Edit: 12.11.14, 23:11 by Mikael Leinonen »
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1859
Date Registered: 14.02.05

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #2 on: 13.11.14, 10:53 »

En ole vähään aikaan käyttänyt tuota fixeriä, mutta sinä käsitykseni mukaan käytät, joten kysyisinkin, että joko nuo valoefektit (niiden vilkkuminen) on korjattu ja toimiiko tuo Ezok-kameran kanssa ja vielä se. että mikä on yleistoimivuus?

Käytin tuota aikanaan, mutta silloiset bugit häiritsivät menoa sen verran, että luovuin tuon käytöstä. Tiedän, että Stevellä on oma fooruminsa, mutta kysyn nyt kuitenkin sinulta Mikael ennen kuin harkitsen tuon uudelleen asentamista...

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #3 on: 13.11.14, 11:21 »

En ole vähään aikaan käyttänyt tuota fixeriä, mutta sinä käsitykseni mukaan käytät, joten kysyisinkin, että joko nuo valoefektit (niiden vilkkuminen) on korjattu ja toimiiko tuo Ezok-kameran kanssa ja vielä se. että mikä on yleistoimivuus?

Käytin tuota aikanaan, mutta silloiset bugit häiritsivät menoa sen verran, että luovuin tuon käytöstä. Tiedän, että Stevellä on oma fooruminsa, mutta kysyn nyt kuitenkin sinulta Mikael ennen kuin harkitsen tuon uudelleen asentamista...

Ei minulla ole ollut kovin kummoisia ongelmia maisemien tai efektien kanssa  , ainut ongelma mikä tuli mieleen oli Oslon aerosoftin sceneryn kanssa mutta sekin korjaantui ihan valikoista asetusta muuttamalla  Wink
Enemmän olen tästä ohjelmasta hyötynyt kuin mitä on ollut sen mukanaan tuomia ongelmia.

Ja mitä tulee tuohon Ezdokin käyttöön niin siihen on jo olemassa Ezdok compatibility-täppä tuossa ohjelmassa jonka pystyy valitsemaan ja ongelma korjaantuu  thmbup
« Last Edit: 13.11.14, 11:31 by Mikael Leinonen »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #4 on: 13.11.14, 12:32 »

Tartteeko tämän softan lisäksi mitään muuta twiikata simusta, jos siirtyy DX10:n käyttäjäksi?
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #5 on: 13.11.14, 12:41 »

Tartteeko tämän softan lisäksi mitään muuta twiikata simusta, jos siirtyy DX10:n käyttäjäksi?

No ei oikeastaan, joissakin lisäosissa esim. REX4:ssa on erikseen säädöt DX10-tekstuureille, lisäksi Aerosoftin kentissä tuo DX10-preview-täppä on hyvä olla valittuna.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6103
Date Registered: 27.10.01

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #6 on: 13.11.14, 12:41 »

lisäksi Aerosoftin kentissä tuo DX10-preview-täppä on hyvä olla valittuna.

En jaksa nyt tarkistaa. Pitääkö tuo valita siis asennusvaiheessa eli pitääkö ne asentaa uusiksi? Angry
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #7 on: 13.11.14, 13:34 »

En jaksa nyt tarkistaa. Pitääkö tuo valita siis asennusvaiheessa eli pitääkö ne asentaa uusiksi? Angry

Ei niitä tarvitse uudelleen asentaa, ajaa vaan sen konfiguraattorin kys. kentälle ja valitsee tuon täpän  Sama asia kun vuodenaikojen vaihdossa Wink Tosin ihan kaikissa kentissä ei tuota DX10-preview täppää edes ole...
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1859
Date Registered: 14.02.05

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #8 on: 13.11.14, 14:28 »

Ei minulla ole ollut kovin kummoisia ongelmia maisemien tai efektien kanssa  , ainut ongelma mikä tuli mieleen oli Oslon aerosoftin sceneryn kanssa mutta sekin korjaantui ihan valikoista asetusta muuttamalla  Wink
Enemmän olen tästä ohjelmasta hyötynyt kuin mitä on ollut sen mukanaan tuomia ongelmia.

Ja mitä tulee tuohon Ezdokin käyttöön niin siihen on jo olemassa Ezdok compatibility-täppä tuossa ohjelmassa jonka pystyy valitsemaan ja ongelma korjaantuu  thmbup
Ok - Kiitos infosta. Pitääpä lukaista ohjeet muistin virkistämiseksi ja kokeilla taas DX10:piä josko sen avulla voisi liikkua myös Kaliforniassa.

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #9 on: 13.11.14, 14:32 »

Ok - Kiitos infosta. Pitääpä lukaista ohjeet muistin virkistämiseksi ja kokeilla taas DX10:piä josko sen avulla voisi liikkua myös Kaliforniassa.

Eipä mitiä  Wink Minulle tuosta on ollut paljon hyötyä, simun suorituskyky parani yms. ja sai varjot esim. virtuaalicockpitteihin melkein jokaiseen koneeseen  thmbup
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1859
Date Registered: 14.02.05

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #10 on: 28.11.14, 19:19 »

No joo - Fixeri on asenettu ja pari päivää säätämistä ynnä foorumien lukua takana. Nyt alkaa pikkuhiljaa näyttämään osapuilleen siltä kuin toivoinkin. Fixeri pitää sisällään koko joukon asetuksia, joista jotkut on joutunut raksimaan hieman arpomalla manuaalia toki apuna käyttäen. Eräs kysymys hiertää mieltäni eli mitä Legacy Options-kohdassa tässä tapauksessa tarkoittaa? Haalea aavistus on, mutta en kehtaa sanoa  Grin

nVidia-asetusten kohdilleen osumisen kanssa meni kohtuuttoman paljon aikaa eikä How To-läpyskästä ollut loppupelissä mielestäni mitään hyötyä. Se on sanottava, että nykyisellään tämä yllätti minut positiivisesti kun vertaa tätä vaikkapa siihen aikoinaan julkaistuun ilmaisversioon - kehitys on ollut valtavaa ja ymmärrän hyvin, miksi tämä on nykyisin maksullinen. Työmäärä lienee massiivinen eikä pieni asioihin syvemmälle tunkeutuminen liene haitaksi, joka sekin on ottanut tovin vapaa-ajasta tekijältään.

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #11 on: 28.11.14, 19:47 »

No joo - Fixeri on asenettu ja pari päivää säätämistä ynnä foorumien lukua takana. Nyt alkaa pikkuhiljaa näyttämään osapuilleen siltä kuin toivoinkin. Fixeri pitää sisällään koko joukon asetuksia, joista jotkut on joutunut raksimaan hieman arpomalla manuaalia toki apuna käyttäen. Eräs kysymys hiertää mieltäni eli mitä Legacy Options-kohdassa tässä tapauksessa tarkoittaa? Haalea aavistus on, mutta en kehtaa sanoa  Grin

nVidia-asetusten kohdilleen osumisen kanssa meni kohtuuttoman paljon aikaa eikä How To-läpyskästä ollut loppupelissä mielestäni mitään hyötyä. Se on sanottava, että nykyisellään tämä yllätti minut positiivisesti kun vertaa tätä vaikkapa siihen aikoinaan julkaistuun ilmaisversioon - kehitys on ollut valtavaa ja ymmärrän hyvin, miksi tämä on nykyisin maksullinen. Työmäärä lienee massiivinen eikä pieni asioihin syvemmälle tunkeutuminen liene haitaksi, joka sekin on ottanut tovin vapaa-ajasta tekijältään.

Minun ymmärrykseni mukaan tuo legacy liittyy vanhempiin lisäosiin tai lisäosiin mitkä on toteutettu vanhemmalla tekniikalla jolloin eivät välttämättä näy oikein jos tuota legacy-vaihtoehtoa ei ole valittu. Mene ja tiedä  Wink

Lainaus manuskasta:

Legacy Scenery
The scenery that appears grey always does so from dusk till dawn, it appears normal during daylight hours. Scenery that behaves in this manner uses the FS8 BGL format rather than the XML BGL format introduced for FS9 and FSX. This older scenery format is sometimes called ASM or SCASM. Although it is a legacy file format many scenery designers continue to prefer it even for new FSX scenery as it gives more conditional control of when objects are drawn. Throughout this manual I will refer to this style of scenery as Legacy Scenery to distinguish it from scenery that uses the FSX SDK.

Legacy Aircraft
Aircraft that use the FS8 BGL format in their model typically appear grey all the time in DX10 mode. FS8 aircraft may also have issues with incompatible textures which cause small elements such as wheels to be missing altogether. Throughput this manual I will refer to these aircraft as Legacy Aircraft to distinguish them from aircraft that use the FSX SDK.
« Last Edit: 28.11.14, 19:53 by Mikael Leinonen »
Rolf Niemi
Offline Offline

Posts: 1859
Date Registered: 14.02.05

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #12 on: 28.11.14, 20:32 »

Kiitos vaan, Mikael - näin minäkin asian oletin olevan, mutta en ollut aivan varma. Täytyy  huomenissa hypätä Duken ohjaamoon ja tehdä pitempi testiretki suuntana Kalifornia...

Jarmo Torvikoski
Offline Offline

Posts: 328
Date Registered: 31.07.08

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #13 on: 13.12.14, 05:49 »

Täytyy kyllä tässä todeta omastakin puolesta, että loistava fixeri ja hintansa väärtti!  thmbup

Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #14 on: 15.12.14, 23:00 »

Tästä linkistä manuskaa esim. asetusten suhteen jos halua käyttää DX10-tilaa ja fixeriä http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?88271-DX10-quot-How-to-quot-Guide-a-new-home!
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5233
Date Registered: 14.12.05

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #15 on: 16.12.14, 09:46 »

Tuo sinun linkkisi pitäisi oikeastaan naulata "Käytännön vinkkejä ja oppaita Flight Simulaattoriin" ketjuun. Täällä se äkkiä hukkuu muun "roinan" sekaan.



"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #16 on: 16.12.14, 22:33 »

Ja versio 2.6 on julkaistu  Wink Kiitos Pekka vinkistä, lisäsin tuohon ketjuun jo pyynnön  Grin
« Last Edit: 16.12.14, 23:33 by Mikael Leinonen »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #17 on: 27.01.15, 23:22 »

Versio 2.7 julkaistu  Wink Yhteensopiva FSX-Steam Editionin kanssa, varsinkin jos koneella on asennettuna tavan FSX ja FSX Steam Edition. 
« Last Edit: 27.01.15, 23:51 by Mikael Leinonen »
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #18 on: 11.04.15, 22:25 »

Versio 2.8 julkaistu  Wink

Changes are

•DX10SF can cope with installation into a SE system which ran alongside FSX but thenn FSX was uninstalled

•Fix for AES Docking lights to allow use of v2 transparency ( which fixes AES vehicles amongst other things)

•Fix for Aerosoft Oslo ground lighting to allow use of v2 transparency - may fix other airports with similar issue.

•Option to disable autoclose of controller after uninstall of libs to speed up switching between fsx and SE

•New TrackIR option which reduces shadow zoom (same as disabling adaptive shadows in debug dialog)

•Correction for external shadows when viewing from tower

•New diagnostics button to report on potential issues.
Mikael Leinonen
Offline Offline

Posts: 3888
Date Registered: 19.06.07

Re: SteveFx DX10 Scenery Fixer jälleen saatavilla
« Reply #19 on: 05.08.15, 23:42 »

Päivitystä pukkaa, V2.9 julkaistu  thmbup

Changes are:
• Support for Dual installs of FSX and FSX:SE with DX10SF installed into both at the same time.
• New Preferences Dialog
• Fsx.cfg editor screen is now a menu item in DX10 Controller
• Various tweaks to Diagnostics
• If a Diagnostic Warning is detected then a Warning Icon appears on Diagnostic button
• New Option to twinkle distant lights
• New Options for Ground Shadows
• Bug Fix – The HD Shadows pulldown was not working properly
• Bug Fix – The fsx.cfg editor was using FIBRE not FIBER
• Improvements to fsx.exe running check
• Installation check to prevent installation into fsx root directory.
• New 737 NGX tweak to prevent moving shadows seen in some rare instances
« Last Edit: 05.08.15, 23:46 by Mikael Leinonen »
Pages: [1] 2 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1