FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.07.18, 13:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  X-Plane 10 oman lentokenttä sceneryn luominen
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: X-Plane 10 oman lentokenttä sceneryn luominen  (Read 9765 times)
Olli Laine
Offline Offline

Posts: 354
Date Registered: 05.09.09

Re: X-Plane 10 oman lentokenttä sceneryn luominen
« Reply #40 on: 16.01.15, 19:58 »

Joo kankusta on tuo ATC, homman pitäisi parantua paaaljon vielä.
Tuntuisi että "etsi lähin reitti" koodi vaatii hieman remppaa , tuota kiitotien käyttöä rullaustienä ei oikeen voi mitenkään fiksata tässä kuopion tapauksessa, vaikkakaan ei tuo kauhea synti ole, näinkin joskus tapahtuu.
Jossain tapauksissa, voi yrittää piirtää vaan enemmän nimettömiä reittejä jo heti parkkiruuduilta lähtien ennen varsinaisia nimellisiä reittejä, mutta näissäkin tapauksissa ne änkee välillä muille reiteille mihin ite haluaisi määrätä.Esim just kiitotielle.
Ville Pietilä
Offline Offline

Posts: 745
Date Registered: 17.05.06

WWW
Re: X-Plane 10 oman lentokenttä sceneryn luominen
« Reply #41 on: 19.01.15, 16:40 »

Voiko sketchupilla tehdyn mallin värittää su:n omilla paleteilla, vai pitääkö x-planeen viety objekti  texturoida joka pinnalta?

Ainakaan sketchupissa väritetty malli ei näytä värejä ollenkaan x-planessa. Vain texturoitu pinta näkyy ja kaikki muu katoaa?

Mikä vikana vai onko?

//Vipu
AriL Laine
Offline Offline

Posts: 93
Date Registered: 07.10.11

WWW
Re: X-Plane 10 oman lentokenttä sceneryn luominen
« Reply #42 on: 19.01.15, 20:38 »

Skecthupin materiaalit ei välttämättä ole Power Of Two säännön mukaisia. Valitettavasti joutuu aina tekemään oman tekstuurin Xplanen mallille. Sketchupin jokainen materiaali on omana tekstuurina jonka vuoksi vain materiaalilistan ensimmäinen tekstuuri exportataan kun luodaan Xplanen malli, loput jää pois, joten ne ei näy siksi XPlanessa.

Xplanen grafiikkamoottori vaatii aina sellaisen tekstuuritiedoston, johon on kasattu kokoelmaksi kaikki 3D mallissa käytettävät materiaalit. Eli kun joku ruudinkeksijä tekisi sellaisen export-scriptin Sketchuppiin, että voi mättää mitä materiaaleja tahansa pintaan ja export vaiheessa ne koottaisiin yhteen, niin maailma olisi pelastettu.  Tongue

-arska-


Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, AMD Phenom II 965, 8GB, Asus HD5850 VT, 3 x 22" LCD w/ Eyefinity Bezel Comp.
Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1