Tasa-arvoinen avioliittolaki

(1/31) > >>

apple:
Politiikkaa...

Nyt kun ko. äänestys on suuressa salissa edessä, kartoitetaan foorumilaisten mielipiteitä tästä laista. Eli; hyväksytkö homojen avioliiton?

Oma mielipiteeni on, että on idioottimasta tuomita kahden ihmisen rakkautta. Sama juttu olisi, jos kiellettäisiin mustaihoisten ja punatukkaisten avioliitto, koska avioliitto on tarkoitettu vain valkoihoisille heteroille. Eihän mustat ole ihmisiä...

Ei sitten mennä henkilökohtaisuuksiin, kiitos. 

jamann51:
  Olipahan tuo Mikon alustus sangen johdatteleva ja siksikin juuri eriävä mielipide heti alkuunsa!Homoliittojen salliminen maailmanlaajuisesti johtaisi toki aikaa myöten globaalin väestöntönkasvuongelman poistumiseen,eli se niistä hyvistä puolista ja vieläkin pidemmälle,... Tellus lopulta autioituisi    Luonnon ja järjenvastaisesta elämisenmallista kuitenkin on kyse,vaikka nykykäsitteet toki muuta väittävätkin ja massa menee paljolti niitten mukana. Rakkausasioita tähän lienee turha sekoittaa,kyse taitaa olla enemmänkin vääristyneestä seksistä? Niin..kestän kyllä sen likasangon joka nyt kaatuu niskaani

pho201:
Olen monesti kritisoinut nyky-yhteiskuntaa tämänkin foorumin palstoilla. Monet asiat ovat nyt paljon huonommin kuin esimerkiksi 1980-luvulla. Yhdessä asiassa (ainakin) on kuitenkin menty parempaan suuntaan.

Kun olin lapsi homoseksuaalisuus oli rikos. Kun olin nuori sen rikosstatus muutettiin sairaudeksi. Ollessani täysi-ikäinen tuokin virhetulkinta oli jo poistettu. Vieläkään nyt 60 vuoden päästä homoseksuaaliset ihmiset eivät kuitenkaan ole tasavertaisia lain edessä heteroseksuaalien kanssa. Tämä epäkohta on viipymättä korjattava. Jos vanhoilliset tänään vielä voittavat, poistuu syrjintä kuitenkin ihan pian ja varmasti.

Mistähän syystä Suomi aina tulee (taas tässäkin asiassa) jälkijunassa muihin pohjoismaihin verrattuna? Kirkon ja uskovaisten tulkinnat eivät myöskään ole mikään peruste homoseksuaalien syrjinnälle. Minua esimerkiksi ne eivät millään tavoin sido, sillä olen ollut ateisti jo yli 50 vuotta. Vain Suomen lait ovat ne, joita meidän kaikkien tulee kunnioittaa - myös Päivi Räsäsen ja muiden samoin uskovien. Henkilökohtainen toiveeni onkin, että Päivi Räsänen jatkaa vielä kauan Kristillisdemokraattien johdossa. Näin saadaan kirkkoon kuuluvien määrä nopeammin puolitettua. 

Pekka

vostok:

Tellus lopulta autioituisi

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaltevan_pinnan_argumentti

tequila:
Timo Soinilta meni kuppi nurin - syrjään tv-ohjelmasta, syyttää Nelosta syrjinnästä poliittisen mielipiteen takia

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288777033803.html?utm_campaign=tf-IS&utm_medium=tf-desktop&utm_term=1&utm_source=taloussanomat.fi&utm_content=site

Navigation

Up one level

Next page