Kotiohjaamopäivät 2015?

(1/7) > >>

vipu:
Moi!

Laitetaanko tapahtuma taas käyntiin ensivuonna?

Tuntuu että kaikki vanhat tekijät ovat siirtyneet muihin juttuihin ja tämäkin harrastus kuolee pois pikkuhiljaa :-/

Nyt olisi aika lyödä taas hynttyyt yhteen ja herättää toiminta taas eloon!

Transisto:
Hyvä idea. Mukana ollaan. Ehdotan, että tähän miittiin  yhdistettäisiin visiitti tänne:
http://www.take-off.fi/

tigert:
Ei sitä olla mihinkään kokonaan siirrytty, aikaa vain väliaikaisesti vähemmän :-)

Ja koska olen ollut estynyt menemään kerholle ruuvailemaan, on simutouhu ollut omalla läppärillä viime aikoina enemmän. Ja siinä yhteydessä olen ihmetellyt taas vaihteeksi FlightGearia (www.flightgear.org) ja onneksi olen, se projekti on näet mennyt melkoisesti eteenpäin sitten viime näkemän:

Tuo uusi *globaali* landclass tekee paljon, Suomi näyttää Suomelta kuten muutkin maat, ja openstreetmapista on kaikki tiet ja sähkölinjat ym. Hämmentävää kun default-maisema on tuota tasoa, toki varmaan x-planessakin on nykyään, ei tässä ole tarkoitus vertailla liikoja. FlightGearissa on tietty käsityömeininki ja menee hetki että siitä konffaa nätin omalle raudalle - toisaalta on hienoa kun voi jutella vaikkapa pilvishaderin tekijän kanssa värisävyistä tai seurata vierestä kun väännetään F-14:n lentomallia NASA/USAF-mittausdatojen pohjalta..

Mutta jos palataan aiheeseen,

Ehdottaisin että pidetään tuo kotiohjaamopäivä Helsingin Hacklab-simujengin kanssa ja ysisimun ympärillä, voisi vaikka porukalla tsekata mitä sille kuuluu, en ole viime aikoina hirveästi ehtinyt näitä juttuja mutta ei se tarkoita että homma olisi mitenkään unohtunut ;-) Juha varmaan on ollut enemmänkin tekemisissä aiheen kanssa.

Flightgearista saisi muuten hienosti ysiin lentomallin ja visuaalin, se on avoin ja skriptattava.

//Tuomas

tigert:
Noh onkos meitä vielä hereillä täällä? Museolla voisi varmaan (Onnistunee Juha?) pitää jonkun kokoontumisen ysisimun ja Aztecin ympärillä ja katsoa josko saadaan uutta jengiä mukaan..?

//Tuomas

B2 eläkkeelä:
Moi. Ollaan kyllä hereillä //jouni.

Navigation

Up one level

Next page