Kysymys photo scenery:stä

(1/4) > >>

pho201:
Olen kuullut/lukenut sellaisia väitteitä, että simujen (FS2004 tai FSX) käynnistyminen kestää sitä kauemmin mitä enemmän fotomaisemia on ladattavissa ja että simu lataa ne jo tuossa käynnistymisvaiheessa eikä vasta sitten, kun lennetään kyseisellä alueella. Lisäksi olen saanut ymmärtää, että nämä maisemat jäävät kuormittamaan muistia ihan riippumatta siitä missä lentää toisin kuin tavanomaiset kenttämaisemat.

Minulla on noita käytössä paljon ja epäilen lisäksi niitä olevan (ainakin osina) muissakin maisemissa. Simun koko on jo saavuttanut 235 GB ja lataus kestää (perinteiseltä kovalevyltä) hyvin kauan. Edelleen olen törmännyt yhä useammin muistin loppumisilmiöön (ei ole vaivannut minua tätä ennen sitten FS2004:n hylkäämisen) sellaisilla alueilla, joissa on paljon "tavaraa" kuten esimerkiksi Lontoon alueella. Pitävätkö ensimmäisessä kappaleessa esitetyt asiat paikkansa?

Jos pitävät, ratkaisu olisi ilmeisesti vähentää/poistaa/ottaa väliaikaisesti/pysyvästi pois käytöstä fotomaisemia.

Onko olemassa mitään ohjelmaa, joka etsisi nuo simun kansioista (siis nekin, joita en jo tiedä esimerkiksi maiseman nimen perusteella). Miljoonien tiedostojen läpi käynti manuaalisesti ei oikein houkuttele  (enkä edes varmaksi tunnista kaikkia niitä tai erota muista maisematiedostoista) .

Pekka

ametlib:
Kyllähän esittämäsi asia pitänee paikkansa. Olen lukenut samaisesta asiasta usealta foorumilta, jossa suositellaan ottamaan käytöstä ne sceneryt, joita ei tarvita.

Tässä sinulle näppärä pikkuohjelma - ei tarvitse käynnistää simua ottaaksesi käyttöön tai poistaaksesi käytöstä erinäisiä alueita. Tämä tosin ei ole se, mitä etsinet, mutta auttaa kenties asiaan

FSX Scenery Configurator:

http://sourceforge.net/projects/fs-sceditor/

erese:
Tuolla ohjelmalla on tosiaankin helppo poistaa käytöstä ne maisemat mitä ei käytä. Itsekin käytän tuota ja poistan käytöstä niiden maanosien maisemia mitä en tarvitse esim. jos lennän Euroopassa poistan Aasian, Afrikan ja pohjois/etelä-Amerikan maisemat käytöstä 

pho201:
Kiitos tuosta, mutta tosiaan vielä tarvittaisiin ohjelma, joka osaa tunnistaa fotomaisemat tai sellaiset, joissa on foto-osia. Äkkiä kun tuossa katselin joitakin noista "tuhannesta ja yhdestä" maisemakansiostani huomasin, että monissa on mukana näitä numeroituja agn- tai bmp-tyyppisiä tekstuuritiedostoja, jotka ovat tuttuja esimerkiksi Esa Sairion fotomaisemista. Tarkoittaneeko tuo nyt sitä, että kyseinen maisema on fotomaisema tai siinä on foto-osia - en tiedä? Eikä niiden fotomaiseman tekstuurien edes tarvinne olla tuon nimisiä - ovat ehkä jopa simun oletustekstuureja, jolloin niiden ei tarvitse olla texture-kansiossa.

Tarvittaisiin siis ohjelma, joka tunnistaisi nämä "beegeleen fotobeegeletiedostot".

Pekka

Tatu:

Kiitos tuosta, mutta tosiaan vielä tarvittaisiin ohjelma, joka osaa tunnistaa fotomaisemat tai sellaiset, joissa on foto-osia. Äkkiä kun tuossa katselin joitakin noista "tuhannesta ja yhdestä" maisemakansiostani huomasin, että monissa on mukana näitä numeroituja agn- tai bmp-tyyppisiä tekstuuritiedostoja, jotka ovat tuttuja esimerkiksi Esa Sairion fotomaisemista. Tarkoittaneeko tuo nyt sitä, että kyseinen maisema on fotomaisema tai siinä on foto-osia - en tiedä? Eikä niiden fotomaiseman tekstuurien edes tarvinne olla tuon nimisiä - ovat ehkä jopa simun oletustekstuureja, jolloin niiden ei tarvitse olla texture-kansiossa.

Tarvittaisiin siis ohjelma, joka tunnistaisi nämä "beegeleen fotobeegeletiedostot".

Pekka

Bmp:t voivat olla periaatteessa muitakin kuin photaritekstuureja, mutta vilkaise jostain photomaisemasta miten bmp:t on nimetty. Siitä "koodimaisesta" nimestä kyllä yleensä tunnistaa photarin.
AGN tiedostot ovat ehkä kuitenkin parempi ja luotettavampi. Ne liittyvät vain photomaisemiin. Kaikki eivät tee autogeniä photomaisemiin, joten se on hankalampi juttu.
Kolmantena vaikeutena on FSX, koska siihen tehty photomaisema sisältää tekstuurit bgl-tiedostossa. AGN tiedostoista edelleen tunnistaa (Texture kansiossa) jos autogenejä on maisemaan tehty.

Navigation

Up one level

Next page