arduino leonardo micro r3 kortin käyttö ongelma projekti 777 alusta x-plane

(1/3) > >>

Tomi787:
 Ongelma on hyvinkin yksinkertainen, tarvitsisi vinkkejä miten tuo kortti keskustelee tuon x-planen kanssa. kortti koneessa usb kaapelilla, kortti näkyy virtuaalisena com porttina. Aikaisemmin olen käyttänyt teensy korttia jolla omat kirjastonsa arduino ohjelmalle, Mutta ymmärrys loppui tämän arduino kortin kanssa miten käsittelen dataref tiedostoa kortilla tai kirjoitan sen koodiin niin että peli ymmärtää tiedon, jos jollain hyvä esimerrki koodi jolla voisin testailla kortin toimintaa tai muuta tietoa niin pääsisin alkuun tämän kortin kanssa. kiitos etukäteen. ystävä googlen antoisa tietoto ei valaissut tyhmää eteenpäin...

imac
x-plane 10
kortti arduino leonardo micro r3

Eso:
Olen itse myös aika tavalla alkutaipaleella saman asian kanssa. Arduinon olen saanut juttelemaan X-planen kanssa pelin oman UDP-verkkosysteemin kautta. Ethernet shieldin oston kortin kylkeen se tietysti vaatii, mutta jatko on aika yksinkertainen yhteyden saamisen suhteen. Asian parissa häärää aika moni, mutta ehkä paras yksittäinen löytämäni sivusto on tämä:

http://arduino.svglobe.com/

Sivuston tekijän vääntämä "XPlaneData.h"-kirjasto on erinomainen lähtökohta projektille. Muutenkin touhu on esimerkillisesti dokumentoitu. Itselläni on menossa Airbussin suunnitelu ja olen ajatellut ottaa yhteyttä em. sivuston tekijään, kun saan jotain järjellistä aikaiseksi oman häkkyräni kanssa. Yhteistyötäkin voi toki asian parissa harrastaa jos mielenkiintoa rittää.

Tomi787:
Kiitos tiedosta arvelinkin että puuttuu jokin kortti välistä. Mutta taidan pitäytyä noissa teensy korteissa vielä tässä vaiheessa, koska niitten kanssa on tullut jo askarreltua. mutta muuten kyllä yhteistyö ja tiedon jako onnistuu kun kerkijää eteenpäin tätä omaa projektia viämään. Nyt suunnitteilla autopilot paneeliin uusi etulevy sekä ledijen asennus ja koodaus katotaan kuin äijän käy

Eso:
Minulla on Teensystä vielä vähemmän käsitystä kuin Arduinosta. Jotain yhteensopivuutta Arduinon ja Teensyn välillä on, mutta millaista, on vähän hämärän peitossa. X-planeen yhteydenmuodostus onnistu kyllä muutenkin kuin ethernetin kautta. Käsittääkseni tällöin pitää X-planeen koodata plugin, joka hoitaa tiedonsiirron simun päässä. Google löysi tämän:

https://github.com/PaulStoffregen/X-Plane_Plugin

masawee:
teensyt ja kaikki muutkin arduinot juttelee fsx ja fs2004 kanssa erillisellä ohjelmalla jonka saa jims, page nl jotain sivuilta valmis paketti ,eli koodi arduinoon ja kytkimiä sun muita valoja saa arduinoon liitettyä ja toimivat samaan aikaan kuin ohjelman kytkintä kääntää tai toisinpäin ulkoista kääntää.tein myös itselle toimivan radiopaneelin fs2004:seen arduinolla. jims sivuilla ja forumilla löytyi koodit .

x-planesta en tiedä mutta jotain koodia pitäisi lua skripitiin laitella ja arduinoon joku softa myöskin että ymmärtää eri kytkinten/valojen toiminnan ja siirtää tiedon pc:lle, yksi vaihtoehto on polttaa arduinon piirille kokonaan uusi hmm joku Mjoystic ohjelma joka siis tuhoaa poltettaessa alkuperäisen arduino bootloaderin. sitten ardu on täysin hid joystic ja kytkimiä saa lisäiltyä ja potikoita. eli tulee ohjelmallinen joystick. muistaakseni ohjel,masta riippuen max 64 kytkintä 16 encoderia,6 potikkaa tms,

Korjaan : Tuli mieleen vasta ulkona että mjoy on erillinen HEX file joka poltetaan arduinon oman bootloaderin tilalle jolloinka arduinon piiristä tulee USB HID laite eli joystick.

jims page forumi oli vissiin flidhtsim alaosasto my cocpit jotain, arduino sivuilla, se jims eka unolle tehty toimii hyvin gear up/down, annuincator,valoja ja kytkimiä kaikki mitä uno kortille mahtiui. forumilta taas löytyi jatkoa flightsim sivuilta, eli arduino radiopaneeli arduino megalle missä kytkimellä sai muitakin ap, etc, mitä nyt radio staccissa perus cessnassa on, toimi hienosti kun kokeilin,encoderit vaihtoi radion+nav taajuudet yms.
jims sivuilla ladattavissa erillinen ohjelma myös pc:lle josta voi valita vanhan fs2004 tai uudemman fsx joka kommunikoi simun kanssa arduinon tekemisiä kytkimiä, valoja yms.

Tuota X-planea en tiedä kun ei ole itsellä hankittuna vielä, pitäs ensin uusi pc hankkia TYÖTTÖMÄNÄ ei helppo nakki

Mitä x-planesta lukenut niin pc puolella x on valmiina jotain ja lisäyksiä lua scripteillä, arduinoon sitten oma ohjelma joka lähettää kytkinten tiedot joko sarjaväylää usb:in kautta tai ethernet shieldin kautta verkkoon.

Navigation

Up one level

Next page