Siirtyminen FSX:stä P3D:hen

<< < (5/16) > >>

leppäkeihäs:
Mutta itse aiheeseen. Keskeinen kysymys kuuluu: miten pitkälle pystyvät P3D:tä jalostamaan? X-planessa on ollut jo kauan volumetriset sumut ja pilvet sekä varjot ja heijastukset, jotka ovat fsx:stä puuttuneet. Kuitenkin jos saavat jonain päivänä P3D:stä 64-bittisen version ulos ja tukemaan useampaa ydintä, niin heitän x-planella vesilintua. Paitsi että 64bit tarkoittaisi, että useampi lisäri ei toimisi suoraan. Pitäisköhän huvikseen tiistai-illan ratoksi ostaa P3D ja testata, missä mennään kehtyksessä, jos vaikka sattuisin pitämään?

Lauri FIN918:
Jos jollain on sama ongelmaa kuin minulla, ettei kiitotievaloja näy, niin tässä olisi kai ratkaisu:

http://www.prepar3d.com/forum-5/topic/nvidia-347-09-no-more-taxirunway-lights/

pho201:

...
jotka ovat fsx:stä puuttuneet. Kuitenkin jos saavat jonain päivänä P3D:stä 64-bittisen version ulos ja tukemaan useampaa ydintä, niin heitän x-planella vesilintua. Paitsi että 64bit tarkoittaisi, että useampi lisäri ei toimisi suoraan. Pitäisköhän huvikseen tiistai-illan ratoksi ostaa P3D ja testata, missä mennään kehtyksessä, jos vaikka sattuisin pitämään?

Jos XPlaneen jonain päivänä pystyttäisiin lisäämään toimiva ja kunnollinen AI, tulisi siitä heti ainakin minulle varteenotettava vaihtoehto. En lennä lainkaan verkossa (IVAO, VATSIM) joten AI-liikenne ja mahdollisimman realistinen on minulle must.

Jokainen rakentaa itselleen sellaisen simun jonka itselleen haluaa. "Yhtä oikeaa tapaa" käyttää sitä ei edes ole. Jokaisen oma on jokaiselle se oikea. Minä pyrin mahdollisimman suureen realismiin. Kun asennan simun, teen siihen ensiksi kaikki tarvittavat säädöt ja tweakit. Sen jälkeen "kalustan" sen maa kerrallaan mahdollisimman pitkälle eli kaikki saatavilla olevat kelvolliset kentät yms. lisäosat: Suomi, Ruotsi, Norja, Neuv..., Puti..., äh Venäjä, Saksa, Englanti, Ranska, Espanja, Italia jne. Euroopan maat. Isoille kentille pääasiassa kunnon paywarea ja pienemmille etupäässä kunnon freewarea. Lisäksi joka kentälle pitää lentää sellaista (AI-) liikennettä kuin todellisuudessakin. Huonoja lisäosia en edes asenna.

Tuon jälkeen FSX-simu kolkutteleekin jo käytettäessä muistinsa 4 gigan rajaa (FSUIPC piip, piip, ...) koska noissa maisemissa on aina hemmetisti myös foto-osia, joita ei huomaa/kannata/voi kaikkia poiskaan nyppiä. Muista maanosista en ole vielä muutamia suurkaupunkeja lukuun ottamatta päässytkään maita kalustamaan tämän muistin kesken loppumisen takia. Fotomaisemat ovat ihan mukavia lisiä (minulla ei ole mitään niitä vastaan sinänsä), mutta viime aikoina minun on pitänyt poistaa niitä, koska muisti ei riitä.

Siis...

minun tavalleni käyttää simua (tuhansia maisemia, tuhansia koneita, kymmeniä tuhansia AI-koneita,...  ) simun 64-bittisyys on käytännössä hyvin tärkeää. Silloin muistin käytön rajana ei meidän elinaikanamme ole kuin riittämätön rahapussin sisältö. Olikos se Bill Gates, joka aikoinaan sanoi, että PC-tietokoneissa ei meidän elinaikanamme tarvita 1 megatavua enempää muistia (urban Legend)? 

Pekka

Edit:

P3D:lle parasta olisi, jos siitä voitaisiin tehdä 64-bittinen versio. Koska se on kasattu FSX:n pohjalle/pohjalta, oletan että siinä tulee ennen pitkään vastaan myös tämä sama 32-bittisen ohjelman 4 gigan muistinkäytön raja, vaikka sitä muuten olisikin hiottu sujuvammin tai näyttävämmin toimivaksi.

Joona:
P3D:n forumilta luin, että bgl-tiedostoja käyttävät sceneryt eivät toimi 64bit versiossa ja tuo lisäosien toimimattomuus ylipäätään on iso syy miksi p3d ainakin toistaiseksi on 33bit.

pho201:

P3D:n forumilta luin, että bgl-tiedostoja käyttävät sceneryt eivät toimi 64bit versiossa ja tuo lisäosien toimimattomuus ylipäätään on iso syy miksi p3d ainakin toistaiseksi on 33bit.

Jos noin on, koko paska pitäisi siis panna uusiksi - riippuu tietenkin simun käyttötavasta. Monille sopii varmasti perus-FSX:kin, koska onhan näitä FS9:kin vielä pitäytyviä  . Nyt harmittaa vielä enemmän, että M$ lopetti simunsa kehittelyn FSX:ään, koska seuraava (tai ainakin sitä seuraava) luonnollinen vaihe olisi ollut koodin siirtäminen 64-ympäristöön. Lieneeköhän Lockheedillä täydet oikeudet lähdekoodin käyttöön ja muuttamiseen vaiko vain johonkin rajoitettuun "kosmetiikkaan"? Nuo lisenssin käyttöehdot panevat epäilemään, että rajoituksia on.

Täytynee edetä kompromissien tiellä kuin mikäkin poliitikko  ja katsoa mitä XPlane:in tekijät saavat aikaan.

Pekka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page