Euroviisujen Suomen karsinta 2015

(1/7) > >>

tslowman:
Suomen edustajaksi Itävallan Euroviisuihin valittiin Pertti Kurikan Nimipäivät kappaleella "Aina mun pitää". Minkälaisia mietteitä valinta herättää meidän foorumin jäsenissä?

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1425104942651.html

Itse olen sitä mieltä, että Suomi joko vetää koko potin himaan, tai jää jalkoihin joidenkin aikaisempien vuosien tavoin. Olen myös sitä mieltä, että Euroviisut on nyt eräänlaisessa kulminaatiopisteessä siinä mielessä, että enää ei nähtävästi tarvitse edustussävelmän olla kokonaisuutena hyvin sävelletty, soitettu, sovitettu ja tuotettu puhumattakaan ulkomusikaalisista seikoista. Se, pärjätäänkö sillä, jää nähtäväksi.

Ehkä Euroviisuissakin voisi olla - kuten olympialaisissa - paraeuroviisut? 

Welder12:
Noo, viime vuonna potin vei parrakas "nainen", nyt sentään kyse on neljästä miehestä. Välillä Europliisuissa on ollut mummoja lavalla, sun muita. Mielestäni PKN vetää rehellistä räkäpunkkia ilman estoja, hyvä niin!

Wanhis:
Pertti Kurikan Nimipäivät! Aika kova juttu, liekö jopa suomipunkin parhaimmistoa? Laulajan ääni sopii hyvin punkkiin. Veikkaisin, että voitto tulee suomeen. Tosin tuo kappale "Aina mun pitää" ei mielestäni ole heidän paras kappaleensa, paras on mielestäni "Kuus kuppia kahvia" tai sitten tämä:

https://www.youtube.com/watch?v=dGlZyLsogwU

Aitoa asiaa kuten kehitysvammaisilla yleensäkin jutut ovat. Bändin rehellisyys asialleen saattaa vedota kuulijoihin siinä määrin, että voitto tulee. Ainakin tämä on jotain todella uutta tuossa kilpailussa ja muutenkin PKN tuntuu ravistelevan rock-piirejä ympäri maailman uudella tuoreella otteellaan vanhasta asiasta.

damixu:
Finalisteista voittajalla oli paras biisi ja oli muutenkin paras bändi. Voitto meni oikeaan osoitteeseen. Sympaattinen porukka.

tslowman:

Finalisteista voittajalla oli paras biisi ja oli muutenkin paras bändi. Voitto meni oikeaan osoitteeseen. Sympaattinen porukka.

Noo, jonkun mielestä toinen on parempi kuin toinen, mutta se mittarihan on meillä jokaisella itsellämme. Musiikkia ei voi laittaa paremmuusjärjestykseen samalla tavoin kuin esim. satasen juoksijoita. Jos puhutaan vaikkapa instrumenttien hallinnasta, yhteissoiton taimauksesta ja muusta "jonninjoutavasta", PKN ei kovin hyvin pärjää siinä kategoriassa. 

Biisissä oli ainakin se hyvä puoli, että sen kesto oli puolentoista minuutin luokkaa. Mutta, siihen saatiin kiteytettyä tuo koko angsti helposti.

Navigation

Up one level

Next page